طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

آشنایی با وب اپلیکیشن های پیش روندهType a message

امروز در رابطه با نسل آینده اپلیکیشن های تحت وب صحبت میکنیم که آینده اپلیکیشن های موبایل را تحت تاثیر قرار می دهند.

سال هاست که دو پلتفرم اندروید و ios بر گوشی های موبایل سلطه دارند و این شاید به دلیل وجود حجم بسیار بالایی از اپلیکیشن های کاربردی برای این دو پلتفرم باشد. شکست ویندوز فون دلیل بر این گفته ی ماست، کمبود اپلیکیشن های کاربردی در این سیستم عامل موجب شد که با وجود تمام توانایی ها و کارایی های آن مایکروسافت این سیستم عامل را کنار بگذارد.

امروزه میزان دسترسی به اینترنت در حال گسترش هر روزه است. فناوری ها مدرن وب هر روز در حال توسعه بیشتر هستند. همین موضوعات باعث شد تا گوگل در سال 2015 اپلیکیشن های پیش رونده را با قابلیت منحصر به فردی معرفی کند.

اما تفاوت اصلی اپلیکیشن های بومی با اپلیکیشن های تحت وب چیست؟

یک اپ بویم به طور خاص برای یک پلتفرم خاص ساخته شده است. ممکن است خیلی از اپلیکیشن های اندروید برای ios موجود نباشند. اما یک اپلیکیشن وب از طریق مرورگر و بر روی هر پلتفرمی قابل اجرا است. در ضمن امروزه از نظر رابط کاربری تقریبا هیچ تفاوتی بین این دو محسوس نیست.

وب اپلیکیشن های پیش رونده از جدیدترین فناوری ها در ترکیب اپلیکیشن های موبایل و وب سایت ها بهره میبرند. یک pwa در واقع وب سایتی است که ظاهری همچون یک اپلیکیشن موبایل دارد.فناوری های امروزه باعث شده است که توسعه دهنده ها توانایی کارکرد آفلاین به اپلیکیشن های پیش رونده اضافه کنند یا حتی اضافه شدن به صفحه خانه و امکان ارسال اعلان دقیقا شکل یک اپلیکیشن ببومی است.

نتایج یک تحقیق نشان میدهد که بیش از 80درصد از کاربران تنها از سه اپلیکیشن به طور مستمر در گوشی خودشان استفاده میکنند. یک مرورگر و یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی به جرات میتوان گفت بیشتر اپلیکیشن های دیگر فقط حافظه گوشی را اشغال میکنند پس کاربران علاقه ای به نصب اپ های اضافی ندارند ،از طرفی هزینه توسعه یک اپ مجزا برای هر پلتفرم واقعا سنگین است اما وقتی راجع به وب اپلیکیشن های پیش رونده صحبت میکنیم شرایط کاملا متفاوت است. pwa در واقع یک وب سایت است که از طریق موتورهای جستجو پیدا میشود. رابط کاربری این اپ ها کاملا انعطاف پذیر برای هر پلتفرم است و در ضمن این اپ ها بی نیاز از اتصال به اینترنت هستند ودر نهایت این ها را میتوان در صورت نیاز مثل اپ های بومی نصب کرد.