طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

آیا تغییر URL به بهبود سئو کمک میکند؟

URL مناسب برای SEO چیست؟ آیا آدرس های اینترنتی ما خیلی طولانی هستند؟ خیلی کوتاه؟ آیا باید ساختار URL را به طور کامل تغییر دهیم؟

آخرین مورد شاید رایج ترین پرسشی باشد که در رابطه با URL ها دریافت می کنیم – در حالی که مشاغل به وب سایت جدیدی با CMS جدید منتقل می شوند که اغلب می تواند منجر به تغییر گسترده در ساختار URL شود ، بدون اینکه مشتری حتی از آن مطلع باشد.

اما آیا تغییر ساختار URL در عملکرد ، ترافیک و در نهایت درآمد و سرنخ هایی که از طریق وب سایت خود کسب می کنید ، تفاوتی ایجاد می کند؟

تاثیر SEO در تغییر URL ها

پاسخ کوتاه بله است – هرگونه تغییر قابل توجه در URL ها و ساختار URL در وب سایت شما می تواند تأثیر قابل توجهی بر میزان دیده شدن شما در Google داشته باشد و در نهایت بر ترافیک شما تأثیر بگذارد.

بر اساس تجربیات ما ، در اکثر موارد ، ساختار URL شما باید به طور کلی ثابت بماند ، حتی اگر در حال حرکت به سیستم پشتیبان جدید هستید ، در حال طراحی مجدد هستید یا هر تغییر جزئی دیگری در وب سایت شما اتفاق می افتد.

بعداً در این مقاله ، ما موارد نادری را در نظر می گیریم که در نظر گرفتن تغییر ساختار URL ایده خوبی است – اما توصیه کلی ما این است که مگر اینکه دلیل واقعی خوبی برای تغییر داشته باشید ، باید به آنچه می خواهید پایبند باشید.

چرا؟
گوگل صفحات وب را مانند انسان نمی بیند و نمی فهمد. موتورهای جستجو در دهه گذشته پیشرفت زیادی داشته اند و بدون شک روزی به مرحله ای می رسند که بتوانند این کار را انجام دهند ، اما در بیشتر موارد ، آنها هنوز الگوریتم هایی هستند که نمی توانند آنچه را که ما می بینیم مشاهده کنند. به همین دلیل است که SEO فنی بخش مهمی از هر استراتژی SEO است.

بنابراین ، در نتیجه ، موتورهای جستجو یک طرفه صفحات وب سایت شما را تشخیص می دهند و تفاوت آنها با یکدیگر از URL های منحصر به فرد آنها متوجه میشوند. هنگامی که این موارد تغییر می کند ، حتی به صورت جداگانه یا در مورد تغییر مسیر ، هفته ها یا ماه ها طول می کشد تا Google دوباره آن صفحات را بازبینی کند و رابطه بین URL قدیمی و URL جدید را درک کند.

تغییر مسیرهای 301 می تواند به طور گسترده به این فرایند کمک کند و اگر در هنگام انتقال به درستی ترسیم شود ، می توان از هرگونه از بین رفتن دید جلوگیری کرد. اما همانطور که بسیاری از متخصصان SEO و توسعه دهندگان وب به شما خواهند گفت – این همیشه به سرانجام نمی انجامد.

بنابراین چگونه می توانیم بفهمیم که تغییر URL های SEO خوب به نظر می رسد؟

SEO بهترین روش برای URL ها

به عنوان نقطه شروع – هیچ فرمت مورد قبول جهانی وجود ندارد که همه وب سایت ها از نظر ساختار URL باید از آن پیروی کنند – گوگل بهترین دستورالعمل ها را ارائه کرده است ، اما می توان به روش های مختلف به آنها پایبند بود.

در صورت ایجاد ساختار URL از ابتدا یا بازسازی ساختار فعلی خود ، مهمترین جنبه هایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

طول – URL باید کوتاه و کاربرپسند باشد ، یعنی تایپ آن آسان باشد. در حالی که موتورهای جستجو تجزیه URL را بعد از 1000 کاراکتر متوقف می کنند ، بهترین کار این است که آدرس های اینترنتی خود را به 115 کاراکتر محدود کنید.

قابل خواندن برای انسان – نشانی اینترنتی باید محتوای صفحه را به طور دقیق توصیف کند.

اجتناب از پارامترها – سعی کنید از پارامترهای بیش از حد در URL ها اجتناب کنید و به جای آن URL های استاتیک را انتخاب کنید. اگر نیاز به استفاده از پارامترها دارید ، از ابزار پارامترهای URL در Search Console استفاده کنید تا به Google بگویید که چگونه می خواهید پارامترهای وب سایت را مدیریت کند.

خط تیره در زیر خط برجسته – خط تیره همیشه باید برای جدا کردن کلمات در URL ها استفاده شود.

چه زمانی شما نباید ساختار URL را تغییر دهید

تعدادی از شرایط وجود دارد که در آن یک کسب و کار ممکن است تغییر در ساختار URL را در نظر بگیرد – معمولاً ، این امر به تغییر اساسی در وب سایت یا ارائه محصول/خدمات آنها مربوط می شود.

هنگام انجام مجدد طراحی سایت – و بسیاری از مشاغل وسوسه می شوند ساختار URL را در کنار تعداد زیادی از تغییرات دیگر تغییر دهند.

شما قطعاً نباید آدرس های اینترنتی خود را تغییر دهید ، اگر دلیل این امر صرفاً یک زیبایی است ، یا حتی سعی کنید URL را برای یک کلمه کلیدی خاص بیشتر مرتبط کنید.

به عنوان مثال ، یکی از شرکت هایی که با آن کار می کردیم و در بخش تعمیرات خانه فعالیت می کرد ، وب سایت خود را دوباره طراحی می کرد و می خواست یکی از آدرس های اینترنتی خود را از https://www.***.ir/traditional-doors به ​​https: // www تغییر دهد. www.***.ir/classic-doors زیرا معتقد بودند که برای برند آنها مناسب تر است.

جدا از این واقعیت که افراد بیشتری به دنبال “درهای سنتی” هستند تا “درهای کلاسیک” که منجر به فرآیندی می شود که در آن گوگل مجبور به بازنگری و درک محتوای آن صفحه می شود. این مورد را برای ده ها تغییر مشابه که می خواستند در طول طراحی مجدد ایجاد کنند اعمال کنیم و این امر منجر به سقوط شدید رتبه ها میشد ، زیرا اینها صفحات کلیدی محصول بودند که دارای سطح قابل قبولی از دید و پیوندهایی بودند که به آنها اشاره می کرد.

بهبود این حالت ممکن است ماه ها طول بکشد ، حتی اگر 301 تغییرمسیر به درستی تنظیم شده باشد. دید کمتر ، ترافیک کمتر و در نهایت درآمد کمتر برای تجارت.

خوشبختانه در این مناسبت ، شرکت منطقی به نظر رسید و از ساختار URL اصلی خود پشیمان شد.

نکته اصلی این است – مگر اینکه دلیل بسیار خوبی برای تغییر ساختار URL خود داشته باشید ، پس این کار را نکنید.

چه زمانی باید ساختار URL را تغییر دهید

مواردی وجود دارد که تغییر ساختار URL شما در نهایت به نفع عملکرد SEO شما خواهد بود.

یکی از رایج ترین دلایل انجام این کار زمانی است که ساختار فعلی سایت شما از آدرس های اینترنتی پویا استفاده می کند که هیچ ایده ای به کاربر یا گوگل در مورد محتوای موجود در آن صفحه نمی دهد.

مشاغل دیگری که قبلاً با آن کار می کردیم موقعیتی داشت که در همه صفحات آنها URL هایی به آدرس https://www.***.com/Default.aspx؟catid=10279 وجود داشت.

هر URL مجزایی در این سایت دارای ساختار یکسانی بود – هیچ نشانه ای در مورد اینکه کاربر در آن صفحه چه چیزی می تواند پیدا کند وجود ندارد.

بنابراین در آن شرایط ، ما توصیه کردیم (به ویژه به این دلیل که کل ساختار سایت در حال بازسازی بود) به یک ساختار منطقی تر و قابل خواندن برای انسان برویم.