طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

ارز دیجیتال چیست؟

این روز ها مدام از ارز های دیجیتالی صحبت می شود.

اما با وجود شهرتی که پیدا کرده اند هنوز هم عده زیادی از افراد دقیقا نمی دانند که منظور از ارز دیجیتال چیست و این ارزها دقیقا چه کاربردی دارند

 

منظور از ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال در حقیقت ارزهایی هستند که با پروتکل های رمزگذاری شده طراحی می شوند و هدفشان کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاه برداری ارزی است. مهم ترین ویژگی ارز دیجیتال در غیر متمرکز بودن آن است. یعنی هیچ نهاد ، سازمان یا دولت خاصی ، آن را تحت نظارت و کنترل خود ندارد.

 

ارز های دیجیتال چگونه تولید می شوند؟

انواع ارزهای دیجیتال از طریق استخراج کردن از سوی کارشناسی تولیدمی شوند که آنها را با روش هایی پیچیده و رایانه هایی مجهز ، تولید یا به عبارت بهتر استخراج می کنند. در مسیر استخراج ارز دیجیتال، چیزی به نام هش وجود دارد. هش، در واقع نوعی مکانیزم است که هر بلوک اطلاعاتی در شبکه بلاک چین را به بلوک قبلی خود مرتبط می کند. استخراج کنندگان ارزهای دیجیتالی با تولید هر بلوک و اضافه کردن آن به بلاک چین ، کار خود را پیش می برند.

 

چند مدل ارزدیجیتال داریم؟

ارزهای دیجیتال از تنوع زیادی برخوردار هستند. بیشتر آن ها کارکرد و ویژگی های مشابهی دارند. معروف ترین آن ها بیت کوین است. اما موارد و گزینه های مشور دیگری هم در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد که از آنها می توان به ریپل، اتریوم،لایت کوین و مونرو اشاره کرد.

 

آیا ایران هم دارای ارز دیجیتال است؟

اخباری درباره اینکه دولت به زودی ارز دیجیتال مخصوص به خود را راهی بازار می کند ، منتشر شده بود اما اینکه تا چه اندازه جدی است هنوز مشخص نیست.

در ایران هم مانند سایر نقاط دنیا، ارزهای دیجیتال مورد برررسی افراد خبره ای مانند مهندسان ، سرمایه گذاران و از همه مهم تر دولت قرار گرفته است.

 

سرنوشت ارز های دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتالی به شدت در حال گسترش هستند، در سال 2018 ارزهای دیجیتالی وضعیت چندان مطلوبی را پشت سر نگذاشتند و علیرغم پیش بینی ها ارزششان به اندازه ای تغییر نکرد که پیش بینی میشد. اما در سال 2019 همه چیز تغییر کرد ، تغییراتی که موجب امیدواری بسیاری بر این موضوع شد. واقعیت این است که ساز و کار و بستری که ارزهای دیجیتال در آن فعالیت میکنند از ظرفیت بسیاری زیادی برای رشد و فعالیت در صنایع و عرصه های مختلف برخوردار است. درنتیجه به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک، بیشتر و بیشتر از این نوع ارزها خواهیم داشت.