طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

استراتژی بازاریابی ایمیلی

استراتژی های بازاریابی B2B

همانطور که قبلا گفتیم، بازاریابی B2B و B2C متفاوت است، هر بخش از بازاریابی B2B نیز یکسان نیست.

در این بخش، ما در مورد استراتژی های بازاریابی B2B مختلف صحبت خواهیم کرد که می توانید برای دستیابی به مخاطبان کسب و کار خاص خود پیاده سازی کنید. با این حال، قبل از اینکه وارد آن شویم، مطمئن شوید که سفر خریدار B2B را درک کرده اید. توجه داشته باشید که چگونه هر یک از این مراحل ممکن است بر استراتژی های بازاریابی شما تأثیر بگذارد و چگونه آنها را اجرا می کنید.

بازاریابی ایمیلی B2B

بازاریابی ایمیلی یک روش آزمایش شده و واقعی برای دستیابی به مصرف کنندگان فردی و مشتریان تجاری است. آیا می دانستید که 93 درصد از بازاریابان B2B از ایمیل استفاده می کنند؟ آیا شما یکی از آنها هستید؟ ایمیل ها منجر به تعامل می شود.

بر خلاف مشتریان B2C که بهترین واکنش را به احساسات و سرگرمی نشان می دهند، مشتریان B2B به دنبال منطق و بازگشت سرمایه مثبت هستند. در اصل، آنها از خود می پرسند، چگونه کسب و کار شما می تواند به رشد کسب و کار من کمک کند؟ به همین دلیل، بازاریابی ایمیلی شما باید به طور مداوم با مشتریان تجاری شما طنین انداز شود و روی چیزهایی تمرکز کند که برای آنها مهم است – مانند زمان، پول و منابع.

بازاریابی ایمیلی نیز وسیله ای قدرتمند برای به اشتراک گذاری محتوای برند شما است. 83 درصد از شرکت‌های B2B از خبرنامه‌های ایمیلی به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی محتوایی خود استفاده می‌کنند و 40 درصد از بازاریابان B2B می‌گویند این خبرنامه‌ها برای موفقیت بازاریابی محتوای آنها بسیار مهم هستند.

امروزه با سیل دائمی ایمیل‌هایی که صندوق‌های ورودی ما را پر می‌کنند، ایجاد و ارسال ایمیل‌های بازاریابی مؤثر بیش از هر زمان دیگری مهم است.

بهترین روش های بازاریابی ایمیلی B2B

خطوط موضوعی جذاب بنویسید. در مورد خطوط موضوع ایمیل خود به عنوان یک تریلر نتفلیکس فکر کنید – اگر نمی توانید مخاطبان خود را با یک کلیپ دو دقیقه ای جذب کنید، انتظار نداشته باشید که آن ها ویدیوی شما را باز کنند و تماشا کنند . ). توصیه می‌کنیم تقریباً به همان اندازه که روی خود ایمیل‌ها وقت می‌گذارید، روی موضوعات ایمیل خود نیز وقت صرف کنید.
در هر ایمیل به یک تماس برای اقدام (CTA (call to action)) پایبند باشید. اگر فکر می‌کنید تعداد ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنید زیاد است، نگاهی به CTA در آن ایمیل‌ها بیندازید… برخی از آنها دارای دو، سه و گاهی تا 10 CTA مختلف هستند. این اشتباه را مرتکب نشوید زیرا این امر باعث میشود که در نهایت کاربران روی چیزی کلیک نکنند. با یک CTA در هر ایمیل، به مخاطبان خود اجازه می‌دهید تا روی محتوای ایمیل شما تمرکز کنند و در نهایت یک اقدام … یک فرصت خوشایند است.
ایمیل خود را برای رسیدن به مرتبط ترین مخاطبان تقسیم بندی کنید. هر ایمیلی که ارسال می کنید برای همه افراد لیست شما مناسب نخواهد بود. مشترکین شما ممکن است در مراحل مختلفی خریدار باشند یا به دنبال راه حل های متفاوتی باشند. اینجاست که تقسیم بندی لیست ایمیل وارد عمل می شود. این نه تنها به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید، بلکه به ایمیل‌های شما احساس شخصی می‌دهد که می‌گوید: «هی، من دارم گوش می‌دهم و می‌دانم که دوست دارید چه چیزی ببینید.» مصرف کنندگان در هر زمان کیفیت ایمیل را بر کمیت ترجیح می دهند.
مطمئن شوید که طرح های ایمیل شما ریسپانسیو و یا واکنشگرا هستند. بیش از 80 درصد از کاربران ایمیل به صندوق ورودی خود در تلفن های خود دسترسی دارند و ایمیل هایی که به درستی در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده نمی شوند، اغلب در سه ثانیه حذف می شوند. اجازه ندهید ایمیل شما یکی از این موارد باشد.
از ایمیل سرد و جدی نترسید. هر چقدر هم که غیر ممکن به نظر آیند ، ایمیل مناسب می تواند مشتریان جدیدی را به وجود آورد.