طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

امن ترین مرورگر های اینترنت

مرورگر به عنوان پل ارتباطی شما و اینترنت یکی از نقاط اصلی ورود بد افزار ها به سیستم شما شناخته میشود. پس اینکه چه مرورگری استفاده می کنید خیلی مهم است تا شما را در هنگام گشت و گذار در اینترنت محفوظ نگه دارد. یکی از امکاناتی که یک مرورگر میتواند برای شما تامین کند وجود چیزی به نام sandbox است.

Brave

این مرورگر تمامی کوکی ها، تبلیغات و به طور کلی تمام چیزهایی که به عنوان یک موضوع ناخواسته در صفحه اینترنت شما ظاهر میشوند را محدود می کند. این مرورگر در اصل از موتور کرومیوم استفاده مرورگر در اصل از موتور کرومیوم استفاده میکند ولی تنظیمات امنیتی را در حد بسیار خوب بالا میبرد. زبانه های امنیتی هم می توانند شما را به شبکه تور ببرند.

Tor Browser

تور در حقیقت کجکوعه ای از سرور های داوطلبانه است که به حفظ حریم خصوصی در اینترنت اختصاص داده شده است. مرورگر تور به گفته تیم پروژه تور امن ترین را استفادهاز تور است. در این شبکه که با بیش از 7000 سرور در حال اجرا شدن است، ترافیک وب شما سه بار رمزگذاری میشود و رد گیری ترافیک کار بسیار دشواری خواهد بود. تور بروزر یک مرورگر بر پایه اصلی موزیلا است.

Epic Privacy Browser

جمع آوری اطلاعات توسط وب سایت ها یکی از روش های کسب درآمد است که با توجه به آدرس ip شما انجام میشود. حالا این مرورگر برای امن نگه داشتن کاربران از یک سرور پروکسی قدرتمند برای تغییر ip کاربران استفاده کرده و بعد از پایان هر جلسه تمام اطلاعات مربوط به آن از جمله کوکی ها را به سرعت پاک می کند تا اطلاعات شما همیشه محفوظ باشد.

Mozilla Firefox

ورود یک کد مخرب جاوا اسکریپت میتواند پردازنده شما را در دست ماینرهای ارزهای رمز پایه بگذارد و باقی ماجرا هم مشخص است اما موزیلا راه حا جالبی برای این موضوع دارد یک سیستم حفاظت از رمزنگاری که در نسخه آخر این مرورگر موجود است و مانع از این کار میشود در ضمن موزیلا در سال 2018 جعبه شن را نیز به مرورگر خود اضافه کرد تا خیال کاربران را راحت کند.

Google Chrome

کروم به طور دائم آپدیت ارائه می کند اما کاربران از اینه اطلاعات آنها را جمع آوری می کند ناراضی هستند البته روم به عنوان پرکاربردترین و پر مخاطب ترین مرورگر شناخته میشود.

Microsoft Edge

مایکروسافت اج رقیب سر سختی برای کروم در جلوگیری از حملات فیشینگ(در مقاله های قبل توضیح داده شده است) بوده است اما از نظر کارایی به قدر کافی مطرح نیست.

Safari

سافاری مرورگر پیش فرض ios و اپل است اما از نظر امنیت پیشنهاد نمیشود .