طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

انتخاب بهترین سیستم عامل برای کدنویسی

برای شروع برنامه نویسی باید از یک سیستم عامل برای نصب محیط ادیتور و کامپایلر خودمان استفاده کنیم اما سوال اصلی این است که کدام سیستم عامل؟

سه انتخاب اصلی:

Linux, Windows , Mac

Linux Mint or Ubuntu

انتخاب اول برای شروع لینکوس mint است البته بعد از مدتی که حرفه ای تر شدیم می توانیم به Ubuntu برویم.
چرا لینوکس؟
اولا لینوکس کاملا رایگان است، قابلیت اطمینان خیلی بالایی دارد، واقعا امن است و تمام درایو های داخل آن، قابلیت رمزگذاری دارند و از نظر کارایی لینوکس یک سیستم عامل بسیار سریع و کارآمد است. اما نکته اصلی اینجاست که وقتی صحبت از نصب ماژول های پیچیده میشود لینوکس بدون شک برنده است.

Mac OS

انتخاب دوم بدون شک سیستم عامل شرکت اپل یعنی مک است اما چرا؟
چرا مک؟
بسته های نرم افزاری به راحتی بر روی مک نصب میشود، رابط کاربری مک خیلی راحت و شسته و رفته است. از طرفی اگر شما می خواهید به عنوان یک توسعه دهنده دیوایس های شرکت اپل مثل موبایل های آیفون شناخته بشوید نیاز دارید حتما از سیستم عامل مک استفاده کنید.

Windows

انتخاب آخر تنها راهکار باقی مانده و فقط ویندوز است، سیستم عاملی که بسیاری از کاربران انتخاب میکنند و میشود گفت بیشتر از سر ناچاری است.
چرا ویندوز؟
ویندوز نسبت به مک ارزان تر است. عمر باتری های لپ تاپ های ویندوزی خیلی بیشتر از لپ تاپ های مک است. و در نهایت باید گفت که از نظر نرم افزاری هم نصب نرم افزار ها راحت است و از تعداد نرم افزار های خیلی زیادی پشتیبانی می کند.