طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

انواع حملات سایبری

1.Malware

حمله با بدافزارها یک روش خیلی متداول در حملات سایبری است. شما با یک لینک یا یک فلش مموری حاوی فایل های مخرب میتوانید کل سیستم را آلوده کنید.

2.Phishing

فیشینگ بیشتر برای سرقت اطلاعات بانکی استفاده میشود با ساخت یک صفحه تقلبی پرداخت بانک هکر به راحتی اطلاعات حساب بانکی و رمز عبور شما را دریافت میکند و سپس حساب شما خالی میشود.

3. Man-in-the-middle

مردی در بین، در حقیقت رای استراق السمع استفاده میشود ، هکر در بین شما و سرور یا فرد دیگری در شبکه قرار میگیرد و یک کپی از فایل های رد و بدل شده را برای خودش برمیدارد.

4.Denial-of-service

این یک حمله مخرب بیشتر علیه سرورها است که هکر با ارسال درخواست های ساده اا در تعداد دفعات زیاد سرور را از کار می اندازد.

5.SQL injection

تزریق اس کیو ال یک کار بسیار دقیق و نیاز به تجربه دارد هر کسی نمیتواند این کار را انجام بدهد در این حمله هکر از اشتباه در جعبه های ورود متن در برنامه سو استفاده میکند و کد اس کیو ال مخربی را از طریق آنها وارد برنامه می کند.

6.zero-day exploit

شما یک نرم افزار مینویسید این نرم افزار یک باگ امنیتی دارد اما شما خودتان متوجه آن نشده اید ، حالا فردی به عنوان هکر وارد سیستم میشود از آن باگ استفاده میکند و نرم افزار شما را هک میکند به این حمله روز صفر میگویند.

7.DNS tunneling

این روش در حقیقت همان استفاده از وی پی ان های نامعتبر و به اصطلاح مجانی است، زمانی که سیستم مورد حمله ا این روش قرار می گیرد ، مهاجم می تواند اطلاعات سیستم مخرب را برای خود بردارد ، آن هم در یک تونل امن بدون ردیابی.