طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

انواع ویروس های کامپیوتری

Resident Virus

این نوع خاص از ویروس به سیستم عامل شما متصل میشود و اصطلاحا مقیم در رم هست و بسیار خطرناک است. در بعضی  موارد حتی توسط آنتی ویروس هم شناسایی نمیشوند.

Multipartite Virus

ویروس های چند بخشی توانایی آلوده کردن کل سیستم شما را دارند و با کمک خود سیستم عامل بر روی فایل ها و پوشه های شما تکثیر میشوند.

Direct Action

برنامه هایی مثل کرک ها غالبا از نوع exe هستند. در این دسته قرار میگیرند. هدف این برنامه ها کاری خاص و به همین خاطر شناسایی آن ها خیلی راحت است.

Browser Hijacker

دزدیدن مرورگر در حقیقت یعنی صفحه ای که شما الان با مرورگرتان در آن در حال گردش هستید. ناگهان دزدیده شده و شما صفحهه ی دیگری که اصلا تمایلی به دیدنش ندارید را مشاهده میکنید.

Overwrite  virus

این ویروس میتواند تمامی پوشه ها، پررونده ها و برنامه هاای شما را آلوده کندد و واقعا حالا کجا میخواهید به دنبالشان بگردید؟

Web Scripting Virus

همانطور که ازز اسمش مشخص است این نوع خودش را در لینک ها ، تصاویر و تبلیغات وب پنهان می کند و زمانی که شما بر روی لینک مخرب کلیک کنید سیستم آلوده میشود.

File Infector

هدف اصلی این ویروس ها فایل های اجرایی است. زمانی که موفق به این کار شد سرعت برنامه های شما به شکل قابل توجهی کم میشود.

Network Virus

یکی از بهترین راه های آلوده کردن سیستم ها استفاده از منابع مشترک بین سیستم ها مثل شبکه است این نوع از ویروس ها از طریق شبکه سفر میکنند و سیستم ها را آلوده میکنند.