طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

بازاریابی به سبک کمپانی های سیگار

«تاریخچه کمپانی سیگار «مالبرو:

در سال ۱۹۰۲ آقای فیلیپ موریس، مالک یک کارخانه تولید سیگار در لندن، شعبه‌ای از کارخانه‌اش را به منظور فروش انواع سیگار در نیویورک تأسیس کرد. نام تجاری «مارلبرو» در سال ۱۹۰۸ در ایالات متحده ثبت شد، هرچند تا پانزده سال بعد در ۱۹۲۳ هیچ محصولی با این نام تجاری عرضه نشد. در سال ۱۹۲۴، سیگار مارلبرو با شعار «سیگار لوکس آمریکایی» برای اولین بار عرضه شد و عمدتاً در هتل‌ها و استراحتگاه‌ها فروخته می‌شد. در حدود دهه ۱۹۳۰، این شرکت با شعار «ملایم همچون ماه مه» و به عنوان یک سیگار مناسب برای خانم‌ها شروع به تبلیغ کردند.

نام مارلبرو برگفته از Great Marlborough Street. Richmond, Virginia است، مارلبرو استریت نام خیابانی در لندن بود که کارخانه فیلیپ موریس در آن احداث شده بود. در دهه ۱۹۵۰، در تبلیغ سیگار اکثراً بر روی معرفی سیگارهای فیلتر دار بود. برای همین فیلتر سیگارهای مارلبرو روی کاغذی قرمز رنگ چاپ می‌شد تا اثر ماتیک خانم‌ها را که حین پک‌زدن روی سیگار به جا می‌ماند مخفی کند. این مارک تا جنگ جهانی دوم به همین منوال به فروش خود ادامه داد ولی بعد از آن به‌طور موقت در پی ورشکستگی کارخانه از بازار برچیده شد. در پایان جنگ، سه برند جدید بازار سیگار را در دست گرفتند: Camel, Lucky Strike, Chesterfield. (کَمِل، لاکی سترایک و چِستِرفیلد). سیگارهای تولیدی توسط این مارک‌ها که در زمان جنگ جهانی دوم برای سربازان آمریکایی تولید می‌شدند بعد از اتمام جنگ نیز به فروش خود ادامه دادند.

در طول دهه ۱۹۵۰ مجله Reader’s Digest سری مقالاتی را دربارهٔ سیگار و رابطه آن با سرطان ریه منتشر کرد. فیلیپ موریس و سایر شرکت‌های تولید سیگار با توجه به این گزارش به ساخت سیگارهای فیلتردار اقدام کردند. مارلبروی جدید ته‌فیلتردار در سال ۱۹۵۵ معرفی شد.

 ملایم همچون ماه مه شعار تبلیغاتی مالبرو

ملایم همچون ماه، شعار تبلیغاتی معروف کمپانی تولید کننده سیگار مالبرو است. این شعار به منظور تبلیغ و ترویج محصولات سیگار مالبرو به کار گرفته شده . این شعار به طور ویژه برای نوعی سیگار به نام “مالبرو لایت” (Marlboro Lights) مورد استفاده قرار می‌گرفت که به عنوان نوعی سیگار ملایم با کمترین میزان ترکیبات مضر معرفی می‌شد.

این شعار تبلیغاتی از تصویری مترادف با ماه بهره می‌برد تا پیامی از نرمی و ملایمی در محصولات مالبرو انتقال دهد. هدف اصلی این شعار ایجاد تصویری مثبت از محصولات مالبرو بود تا مصرف‌کنندگان به عنوان یک گزینه کم‌خطرتر یا ملایم‌تر در مقایسه با سایر نوع‌های سیگار معمولی، انتخاب کنند.

Marlboro Men شعار تبلیغاتی مالبرو

 بعد از ثابت شدن اینکه سیگار عامل اصلی سرطان ریه است ، بازار هدف را به سمت مردان سوق داد. برای این کار شرکت آمد و از تصاویر مردان در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کرد که از مهمترین آ«ها میتوانیم به تصویر مرد کابوی اشاره کنیم. این اتفاق باعث شد مارلبرو که فروشی کمتر از 1% در بازار مردان را داشت تبدیل به چهارمین فروشنده بشود.

عبارت “Marlboro Men” به عنوان یک شعار تبلیغاتی معروف به کار می‌رود که با برند سیگار مالبرو (Marlboro) مرتبط است. این شعار بخصوص در دهه‌های 1960 و 1970 مورد استفاده قرار گرفت و تاکیدی بر تصویر مردانگی و اصالت در تبلیغات مالبرو داشت. از “Marlboro Men” به عنوان نمایانده‌ای از مردان شجاعت و ماجراجویانه یاد می‌شود که با استفاده از سیگار مالبرو زندگی خود را به نماینده‌ای از زندگی آزاد و ماجراجویی تبدیل کرده‌اند.

مشخصه‌های اصلی شعار “Marlboro Men” شامل موارد زیر می‌شود:

1. تاکید بر مردانگی: این شعار تاکید دارد که مصرف سیگار مالبرو نشانه مردانگی و اصالت است. تصاویر مردانی با چهره‌های شجاع و ماجراجو در موارد تبلیغاتی از این شعار حمایت می‌کنند.

2. طبیعت و زندگی خارج از شهر: تصویر زندگی در طبیعت، کوه‌نوردی، مسابقات دسته‌جات، کمپینگ و سایر فعالیت‌های در فضای باز نشان دهنده تجربه‌های ماجراجویانه و زندگی خارج از شهر با مصرف سیگار مالبرو است.

3. تعیین کننده انگیزه: این شعار تاکید دارد که افراد موفق و ماجراجو با مصرف سیگار مالبرو انگیزه و قدرت پیدا کرده‌اند.

اقدام جالب دیگر کمپانی مالبرو تولید سیگار های خاص بود

استراتژی قیمت گذاری  کمپانی مالبرو

سیگارهای گران قیمت این شرکت برای مشتریان وفادار و سیگارهای ارزان قیمت برای جذب مشتریان جدید است.

این شرکت نشان داد حتی در صنعتی که امکان تبلیغات مانند صنایع دیگر فراهم نیست و همچنین از سمت متخصصین سلامت دائما مورد حمله قرار میگیرد چطور با یک استراتژی کسب و کار صحیح میشود بیزینس پایدار و موفقی داشت

کلام آخر:

استفاده از روش‌های نوین و خلاقانه در بازاریابی، می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا در بازار رقابتی، برتری پیدا کنند و مشتریان جدیدی را جذب کنند. کمپانی مالبرو با تیمی مجرب و حرفه‌ای، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از روش‌های نوین، بهترین نتیجه را در بازاریابی خود ببینند.