طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال: کدام بهتر است؟

در ظاهر، این دو مشابه به نظر می رسند: هر دو عمدتاً به صورت آنلاین رخ می دهند، و هر دو بر ایجاد محتوای دیجیتال برای مصرف مردم تمرکز می کنند. پس چه فرقی دارد؟

اصطلاح “بازاریابی دیجیتال” بین تاکتیک های بازاریابی فشاری و کششی (یا آنچه که اکنون ممکن است به عنوان روش های “ورودی” و “خروجی” از آن یاد کنیم، تفاوتی قائل نمی شود. هر دو هنوز می توانند زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار بگیرند.

هدف تاکتیک‌های دیجیتال خروجی این است که یک پیام بازاریابی را مستقیماً در مقابل هر چه بیشتر افراد در فضای آنلاین قرار دهد – صرف نظر از اینکه مرتبط باشد یا مورد استقبال قرار گیرد. به عنوان مثال، تبلیغات بنری پر زرق و برقی که در بالای بسیاری از وب سایت ها مشاهده می کنید، سعی می کنند یک محصول یا تبلیغ را به افرادی که لزوماً آماده دریافت آن نیستند، سوق دهند.

از سوی دیگر، بازاریابانی که از تاکتیک‌های ورودی دیجیتال استفاده می‌کنند، از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود به وب‌سایت‌های خود با ارائه دارایی‌هایی که برای آنها مفید است، استفاده می‌کنند. یکی از ساده‌ترین و در عین حال قدرتمندترین دارایی‌های بازاریابی دیجیتال ورودی، یک وبلاگ است که به وب‌سایت شما اجازه می‌دهد تا از عباراتی که مشتریان ایده‌آل شما به دنبال آن هستند، سرمایه‌گذاری کند.

در نهایت، بازاریابی درون‌گرا روشی است که از دارایی‌های بازاریابی دیجیتال برای جذب، تعامل و خوشحالی مشتریان آنلاین استفاده می‌کند. از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال صرفاً یک اصطلاح جامع برای توصیف تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین از هر نوعی است، صرف نظر از اینکه آنها ورودی یا خروجی در نظر گرفته می‌شوند.