طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

برنامه نویسی در آینده

هر زمانی که تکنولوژی جدیدی به وجود آمده یک سری از شغل ها از بین رفته اند و شغل جدیدی به وجود آمده است. حالا سوال اینجاست که بر سر برنامه نویسی چه می آید؟

برنامه نویسی به عنوان بهترین شغل حال حاضر در دنیا شناخته میشود در واقع اصل تکنولوژی روز است ، پس برنامه نویس ها دلیلی برای نگرانی ندارند اما خوب است نیم نگاهی به آینده هم داشته باشیم و ببینیم آیا برای این شغل محبوب تهدیدی هم وجود دارد؟

برنامه نویسی انتزاعی تر خواهد شد:

جف هاموند، تحلیل گر اصلی فارستر میگوید روندهایی مثل پلتفرم های کوتاه کد به ما نشان میدهد که در آینده برنامه نویس ها به سطوح بالاتری از انتزاع روی می آورند و از سطوح پایین برنامه نویسی فاصله میگیرند.
هاموند میگوید از نظر تئوری در آینده ما باید کمتر به زیر ساخت های برنامه اهمیت دهیم.

نکته مهم:
هاموند میگوید: سیستم های آینده بر مبنای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هستند پس برنامه نویس ها باید کار با این سیستم ها و تولید نرم افزار برای آنها را یاد بگیرند ، در آینده نزدیک خبری از دنیای وب فعلی و مانیتورهای امروزی نیست.

هوش مصنوعی یک ابزار قدرتمند برای برنامه نویس ها خواهد شد:
محققان دانشگاه رایس برنامه ای را ایجاده کرده اند به نام bayou که با استفاده از یادگیری عمیق به عنوان یک موتور جستجوی برنامه نویسی عمل می کند . کارکرد این سیستم بسیار جذاب است ، شما به عنوان یک توسعه دهنده چند کلمه کلیدی جستجو میکنید و آن کدی را در جاوا به شما نشان میدهد که میتوانید در کار خودتان از آن استفاده کنید.

نکته مهم:
هاموند در این باره معتقد است که بعید است این فناوری جایگزین برنامه نویس ها شود اما در نهایت به شکلی از انتزاع تبدیل میشود که به برنامه نویس ها کمک میکند سریع تر بتوانند نرم افزار های پیچیده تر بسازند.

زبان برنامه نویس جهانی به وجود خواهد آمد:

کارن پانتا عضو ieee گفته میشود با بهره مندی از فناوری های آینده یادگیری برنامه نویسی را هم آسان تر کرد ایشان معتقد هستند که میشود از پایتون به عنوان مادر بزرگ زبان های آینده یاد کرد برنامه های آینده از بلوک های رمز گذاری ساخته میشوند که با کنار هم قرار دادن بلوک ها برنامه ساخته میشود البته ایشان معتقد هستند شاید این بلوک ها شامل وسایل حسی و لمسی هم باشند.

برنامه نویس ها در آینده نساز دارند کار با داده ها و تحلیل داده ها را بلد باشند.
برنامه نویسی هسته اصلی آموزش در آینده خواهد بود.