طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

برنامه نویسی شغل مناسب شما نیست

درست است که هر کسی می تواند کدنویسی را بیاموزد اما این هرگز بدان معنا نیست که همه می توانند توسعه دهنده یی نرم افزار شوند زیرا برای اینکه کسی بتواند از طریق کدنویسی شغلی برای خود دست و پا کند و به موفقیت برسد ، باید از یکسری خصوصیات شخصی برخوردار باشد. در حقیقت ، این امکان وجود دارد که دولوپربسیار با استعدادی باشید اما وقتی از دید بیزینسی به فرایند کاری شما نگاه می کنیم، خیلی مناسب این شغل به نظر نمیرسید.

 

خلاقیت ندارید:

با اینکه برنامه نویسی به شدت بر پایه منطق است اما در نهایت یک هنر خلاقانه تلقی می شود به طوری که می توان گفت یک اپلیکیشن جدید همچون بومی خالی است و زبان ها، فریمورک ها ، لایبرری ها و غیره به منزله قلمو و رنگ های مورد استفاده دولوپر هستند به طوری که می توان گفت در حین برنامه نویسی دولوپرها از هیچ، چیزی جدید خلق می کنند.

 

خود انگیخته نیستید:

تمام برنامه نویسان خوب باید انگیزه درونی داشته باشند و در این قضیه  اصلا بحثی نیست زیرا وقتی جزئیات فرعی را کنار بگذاریم، خواهیم دید که برنامه نویسی اساسا یک کار تکراری است و اگر از درون هیچ احساس و هیچ گونه بلند پروازی نسبت به نرم افزاری که توسعه می دهید نداشته باشید، مطمئنا در آینده ای نزدیک به پوچی خواهید رسید این موضوع در مورد هرکاری که نیاز به خلاقیت داشته باشد صادق است. به عبارتی، انگیزه شما برای نوشتن کد باید از درونتان سرچشمه بگیرد و باید همان طور که به محصول نهایی عشق می ورزید، عاشق پروسه کدنویسی هم باشید.

 

علاقه ای به درست کردن چیزهای خراب ندارید:

به جز خلاقانه بودن ، بخشی از پروسه توسعه نرم افزار شامل اصلاح کردن یک اپلیکیشن هم می شود و قضیه همواره خلق کردن و ایجاد کردن یک چیز جدید نیست. با اینکه کارهای خلاقانه دیگر هم شامل پروسه اصلاح می شوند(مثلا نویسندگان باید پیش نویس خود را دوباره دوره وبررسی کنند) ، برنامه نویسی از این حیث منحصر به فرد است چرا که اکثر مشکلات و مسائلی که پیش می آیند مبتنی بر منطق هستند به طوری که می توان گفت پروسه اصلاح که تحت عنوان دیباگ شناخته می شود ، قلب برنامه نویسی است.

 

نمی توانید طولانی مدت روی کاری تمرکز کنید:

طبیعت برنامه نویسی این طور است که اکثر اوقات لازم است زمان های طولانی پشت کامپیوتر بنشینید و در واقع اگر قرار است شغلتان برنامه نویسی باشد، باید بدانید که بی برو برگرد لازم است که ساعت ها به مانیتور زل بزنید در مورد این سبک زندگی که موجب می شود مدت ها بی حرکت پشت کامپیوتر بنشینید نگرانی ها و مسائلی هم وجود دارد که اگر برای طولانی مدت به آنها بی توجهی کنید ممکن است به مشکلات جسمانی جدی مبتلا شوید.

 

خواستار ساعت کاری نرمال هستید:

در حرفه برنامه نویسی دو حالت کلی وجود دارد بدین صورت که یا برای خودتان کار می کنید یا برای فردی دیگری اما هر کدام که باشد، مسائلی همچون شب بیداری های طولانی و کدنویسی بی وقفه در بازه های زمانی بلند مدت و همچنین کاهش کیفیت زندگی اجتماعی یک مسئله اجتناب ناپذیر است .

 

انتظار داریید سریع پولدار شوید:

یک زمانی بود که برنامه نویسی حرفه ای جدید به شمار می امد و تعداد دولوپرهای حرفه ای هم خیلی کم بود و مسائلی از این دست منجر به این شده بودند که این صنعت خیلی سودآور و پردرامد باشد اما امروزه برنامه نویسانی که خیلی یک دفعه پولدار می شوند استثنا هستند. اگر انگیزه اصلی و اولیه شما برای بودن در صنعت توسعه نرم افزار این است که در مدت زمانی کوتاه به سرمایه زیادی برسید ، باید بدانید که انتهای این تفکر به ناامیدی و سرخوردگی ختم می شود.