طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

برنامه نویسی وب چیست؟

برنامه نویسی تحت وب چیست؟

با توجه به تکنولوژی در حال پیشرفت، تعداد بسیاری از مردم با هر رده ی سنی به برنامه نویسی روی می آورند. یکی از زیر شاخه های برنامه نویسی، برنامه نویسی تحت وب است. حالا میخواهیم ببینیم که برنامه نویسی وب چیست؟
برنامه نویسی هنر پیچیده ای است که به کامپیوتر میگوید چه کاری انجام دهد. این یک دستور العمل کتبی به روشی منطقی است که کامپیوتر می تواند آن را درک کند.

خبر خوب این است که برنامه نویسی وب سایت می تواند آسان باشد. این مقاله به شما کمک میکند تا بفهمید برنامه نویسی وب چیست و چرا ممکن است بخواهید آن را یاد بگیرید.
برنامه نویسی وب نوعی نوشتن برنامه هایی است که روی وب سرور اجرا می شوند و افراد مختلف می توانند از آن استفاده کنند. بسیاری از برنامه ها به عنوان یک برنامه وب واقعا خوب کار میکنند. برخی از نمونه های برنامه های وب معروف شامل Flickr ، Gmail و Google Maps است. شما میتوانید با استفاده از این برنامه های وب، تصاویر را بارگذاری و مشاهده کنید.

برنامه نویسی وب چگونه کار میکند؟

درواقع ، شما کد را در صفحات HTML معمولی خود جاسازی خواهید کرد. چیزی شبیه به این:

<html>
<head>
<title>my web page</title>
<head/>
<body>
<?php
print date(“Y/m/d”);
?>
</body>
</html>

هنگامی که به صفحه ی خود با یک مرورگر دسترسی پیدا میکنید، وب سرور شما صفحه ی HTML خود را خط به خط تجزیه یا مطالعه می کند و هنگامی که به یک زبان برنامه نویسی برخورد می کند، کد را اجرا می کند. در این حالت ، تاریخ جاری را در صفحه می نویسد و سپس صفحه را به مرورگر وب شما می فرستد. مرورگر وب شما فقط یک صفحه وب معمولی را با یک تاریخ مشاهده می کند اما سرور هنگام بارگیری در یک تاریخ دیگر ، یک صفحه وب دیگر ایجاد می کند. آن هم کاملا بروز پذیر و پویا.

مزایای برنامه نویسی وب چیست؟

برنامه نویسی وب به شما امکان می دهد یک صفحه HTML ثابت و ساده را به یک شاهکار پویا تبدیل کنید.  به دیگران امکان می دهد با وب سایت شما ارتباط برقرار کنند. به شما امکان می دهد در وب سایت خود ، مانند تالار گفتمان ، کتاب مهمان یا حتی ارسال فرم ، هر چیزی را بروز پذیر کنید.

زبان های برنامه نویسی وب چیست؟

تمام برنامه نویسی وب با زبان های برنامه نویسی وب انجام می شود. این زبان ها می توانند شامل فناوری های ایستا مانند HTML ، XHTML ، CSS ، JavaScript و XML باشند. با این حال ، بیشتر برنامه نویسی وب سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی وب سمت سرور انجام می شود. این کد روی سرور اجرا می شود و سپس اطلاعات ساکن را به مرورگر وب می دهد. مشهورترین زبان های برنامه نویسی وب عبارتند از: PHP ، ASP.NET ، Ruby on Rails ، Perl ، ASP classic ، Python و JSP.

اگر در یادگیری نحوه انجام برنامه نویسی وب مشتاق هستید ، توصیه می کنیم به بخشهای برنامه نویسی وب سایت W3 Schools مراجعه کنید.

میزبانی وب مشترک راهی عالی برای شروع میزبانی وب سایت خود است.