طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

بهترین دیتا بیس ها

دیتا بیس چیست؟

قبل از معرفی بهترین دیتا بیس ها ابتدا به سراغ معنای دیتا بیس می رویم. دیتا بیس چیست؟ دیتا بیس یا همان بانک اطلاعاتی مجموعه ی سازمان یافته از اطلاعات و داده ها است که به صورت الکترونیکی در سیستم های ما ذخیره میشود. یک پایگاه داده (BDMS) معمولا توسط سیستم مدیریت پایگاه کنترل می شود.

در مقاله های قبل تر راجع به دیتابیس بطور مفصل توضیح داده ایم.

MYSQL

مای اس کیو ال یک سامانه مدیریت دیتا بیس اوپن سورس است که توسط شرکت اوراکل توسعه ، توزیع و پشتیبانی میشود که در تمامی سیستم عامل ها مانند ویندوز و لینوکس اجرا میشود و مقیاس پذیری ، انعطاف پذیری و عملکرد بالا را برای ما فراهم می کند.

PostgreSQL

یک سیستم پایگاه داده شی رابطه ای قدرتمند و منبع باز با بیش از 30 سال توسعه فعال است و به دلیل معماری اثبات شده ، قابلیت اطمینان ، یکپارچگی داده ها، مجموعه ویژگی های قوی، قابلیت گسترش ، شهرت زیادی کسب کرده است.

Microsoft SQL Server

یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای از مایکروسافت است که هدف اصلی آن ذخیره و مدیریت اطلاعات و داده هاست. این سیستم از عملیات مختلف تجاری، عملیات تحلیل داده و پردازش معاملات پشتیبانی می کند.

SQLite

یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای، متن باز و رایگان است که با زبان C برنامه نویسی شده و در بیشتر سیستم عامل های مختلف مثل : ویندوز ، لینوکس ، مک و … اجرا میشود.

MongoDB

یک دیتا بیس مستند گرا و محبوب ترین پایگاه داده nosql است که برای ذخیره سازی حجم بالا داده استفاده میشود mongodb از ساختار انعطاف پذیری استفاده می کند که به راحتی قابل اصلاح و گسترش است.

Redis

یک پایگاه داده در داخل حافظه سرور می باشد. لذا به راحتی می توانیم از آن برای ذخیره اطلاعات یا کش استفاده کنیم. استفاده از پایگاه داده Redis روش مناسبی برای کش کردن در برنامه های پشتیبانی شده توسط این پایگاه داده می باشد.

Oracle DB

پایگاه داده اوراکل (Oracle DB) یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای (RDBMS) از شرکت اوراکل است. اوراکل DM سال 1977 توسط لارنس الیسون و دیگر توسعه دهندگان توسعه یافت . به یکی از معتبر ترین و مورد استفاده ترین موتورهای پایگاه داده رابطه ای دنیا تبدیل شد.