طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع؟

هر فردی که تصمیم میگیرد پا به دنیای جذاب برنامه نویسی بگذارد  اولین سوالی برایش پیش می آید این است که بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع کدام است؟

 راستش را بخواهید بهترین زبان برنامه نویسی وجود ندارد. برای شروع برنامه نویسی ابتدا باید مشخص کنید که میخواهید در کدام یک از حوزه های برنامه نویسی حوزه وب،برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل و برنامه نویسی دسکتاپ فعالیت کنید.اگر پس از یادگیری برنامه نویسی میخواد مهاجرت کنید باید تحقیق کنید که در کشور مقصد چه حوزه ای از برنامه نویسی و چه زبان برنامه نویسی  بازارکار بهتری در کشور مقصد شما دارد.اما قبل  همه اینها برای یادگیری برنامه نویسی و شروع یادگیری بهترنی زبان برنامه نویسی باید اطلاعات نسبی از مبانی برنامه نویسی داشته باشد.

مقاله پیشنهادی:چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

 در ادامه مبانی اولیه یادگیری بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع را برایتان آورده ایم تا با اگاهی بیشتری قدم در راه یادگیری زبانهای برنامه نویسی بگذارید.

برای اطلاع از هزینه کلاس های آموزشی وال ویرا تماس بگیرید

02166413754

بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی در حوزه وب

برنامه‌نویسی حوزه وب یک زمینه گسترده و متنوع است که به توسعه و اجرای برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف در محیط وب می‌پردازد. این حوزه شامل مجموعه‌ای از فناوری‌ها، زبان‌های برنامه‌نویسی، ابزارها و تکنیک‌های مختلف است که برای ساخت و اداره وب‌سایت‌ها، برنامه‌های وب، و سرویس‌های آنلاین به کار می‌روند. در ادامه بهترین زبانهای برنامه نویسی برای شروع برنامه نویسی حوزه وب را به شما معرفی کرده ایم.

Html/css  زبان برنامه نویسی

برای شروع برنامه نویسی وب باید ابتدا شروع به یادگیری html  وcss کنید تا ساختار کلی  سایت وظاهر بصری وبسایت را ایجاد کنید.

زبان برنامه نویسی php

PHP یک زبان برنامه ‌نویسی  سمت سرور متن باز و توسعه ‌پذیر است که اکثراً برای توسعه و اجرای برنامه‌ها و اسکریپت‌ها در سمت سرور مورد استفاده قرار می‌گیرد. که اصطلاحاً به معنای پردازش پیش از ایجاد متن در وب است.

مقاله پیشنهادی:پیش نیاز یادگیری php چیست ؟یادگیری PHP را از کجا شروع کنیم؟

زبان برنامه نویسی javascript

بسیاری از دانشجویانی که در دوره اموزش برنامه نویسی صفر تاصد وال ویرا شرکت میکنند به اشتباه java و javascript  را یکی میدانند. JavaScript یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا و تفسیری است که اصلی‌ترین استفاده‌ را در محیط مرورگرها دارد. JavaScript اکثر فریم‌ورک‌های مدرن و تکنولوژی‌های توسعه وب را پشتیبانی می‌کند. از جمله معروف‌ترین فریم‌ورک‌ها عبارتند از React.js، Angular.js، Vue.js و Node.js که در توسعه اپلیکیشن‌های تک‌صفحه (SPA)، اپلیکیشن‌های وب و سمت سرور با از جاوااسکریپت استفاده میشود .

مقاله پیشنهادی: بهترین فریم ورک جاوا اسکریپت کدام است؟

زبان برنامه نویسی ruby

زبان برنامه نویسی rub    به این دلیل ایجاد شده است که بیشتر بر روی شی گرایی و قابلیت استفاده مجدد کد تمرکز کند  و از این راه سرعت توسعه پروژه مختلف افزایش یابد. یعنی زبان روبی برای مدیریت ساده داده ها و منطق حل مسائل متولد شد. زبان برنامه نویسی روبی یک زبان متن باز،شی گرا،داینامیک و همه منظوره است. که به خاطر سینتکس ساده، بیشتر شبیه زبان گفتاری است و همین باعث شده است که در بین توسعه دهندگان حوزه های مختلف مثل توسعه وب/اپلیکیشن، علم داده و مدیریت حافظه به یک انتخاب محبوب تبدیل شود.

 

برای اطلاع از هزینه کلاس های آموزشی وال ویرا تماس بگیرید

02166413754

زبان برنامه نویسی python

در حال حاظر پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است که هم در برنامه نویسی وب و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل استفاده میشود.پایتون زبانی است که روند یادگیری آسانی داردوپایتون رایگان و اوپن سورس است.

بهترین زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل

برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های موبایل امروزه به یکی از حوزه‌های پرکاربرد و چالش‌برانگیز توسعه نرم‌افزار تبدیل شده است. با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده افراد از دستگاه‌های هوشمند، اهمیت برنامه‌های موبایل به عنوان ابزارهای ارتباطی، تفریحی، و کسب و کاری روز به روز افزایش می‌یابد. در ادامه بهترین زبانهای برنامه نویسی برای شروع برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل را به شما معرفی کرده ایم.

زبان برنامه نویسیjava

JAVA زبان رسمی اندروید است و بیش از 20 سال از عمر این زبان برنامه نویسی میگذرد. جاوا یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب و تأثیرگذار در دنیای فناوری اطلاعات است. تاریخچه طولانی و توسعه فراوان جاوا آن را به یکی از پراستفاده‌ترین زبان‌ها برای توسعه نرم‌افزارهای متنوع، از جمله اپلیکیشن‌های موبایل، وب، و سرور تبدیل کرده است. برای شروع یادگیری برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل جاوا از زبان هایی است که باید آن را یاد بگیرید.

زبان برنامه نویسی Kotlin

Kotlin یک زبان برنامه‌نویسی جدید و مدرن است که به تازگی وارد صحنه برنامه‌نویسی شده و به عنوان یک جایگزین به Java برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایل و اپلیکیشن‌های جاوا استفاده می‌شود البته این موضوع باعث نشده است که قدرت زبان برنامه نویسی جاوا نادیده گرفته شود و به صورت کامل حذف شود.سادگی و امکانات شی گرایی این زبان ان را به یکی از زبان های محبوب و بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع تبدیل شده است.

زبان برنامه نویسیpython

همانطور که در بالا توضیح داده ام پایتون به  یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی تبدیل شده که در حوزه اپلیکیشن موبایل نیز از این زبان استفاده میشود.حتی در ساخت هوش مصنوعی برای مثال ربات های تلگرامی و… از زبان پایتون استفاده میشود.در نتیجه پایتون میتواند رتبه بالایی  در لیست  بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع قرار بگیرد.

زبان برنامه نویسی swift

Swift یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی موفق و متنوع است که  توسط شرکت Apple برای توسعه اپلیکیشن‌های iOS، macOS، watchOS، و tvOS معرفی شده است. این زبان برای رفع مشکلات زبان قدیمی اپل یعنی Objective-C، به وجود آمده و از زبان هایی چون پایتون روبی و C+ الهام گرفته است از ویژگی های زبان برنامه نویسی SWIFT  میتوان به دارا الگوی برنامه نویسی پروتکل محور،اختیار در انتخاب متغیرها، قابلیت رمزگذاری و رمزگشایی کدها و … اشاره کرد.

بهترین زبان برنامه نویسی دسکتاپ

برنامه‌نویسی اپلیکیشن دسکتاپ به توسعه نرم‌افزارهایی اشاره دارد که بر روی سیستم‌های کامپیوتری دسکتاپ (مانند ویندوز، مک، یا لینوکس) اجرا می‌شوند. این نوع نرم‌افزارها معمولاً با استفاده از زبان‌ها و فریم‌ورک‌هایی توسعه داده می‌شوند که اجرایی بر روی سیستم‌های عامل دسکتاپ را پشتیبانی می‌کنند.

 

برای اطلاع از هزینه کلاس های آموزشی وال ویرا تماس بگیرید

02166413754

زبان برنامه نویسی C#

سی شارپ جز زبانهای سطح بالا است و به زبان های برنامه نویسی مانند  و++C و جاوا شباهت  نزدیکی دارد.یادگیری این زبان برنامه نویسی اسان است و شما با  شرکت در یک دوره  مناسب و کارامد میتوانید به راحتی این زبان  برنامه نویسی را یاد بگیرید.

زبان سی شارپ به صورت گسترده برای تولید برنامه های دسکتاپ،تحت و وب سرویس ها استفاده میشود.اگر شما جز ان دسته از برنامه نویس هایی هستید که میخواهید در حوزه بازی سازی فعالیت کنید زبان برنامه نویسی c# را باید یادبگیرید چرا که به صورت گسترده ای از این زبان در صنعت بازی های یارانه ای استفاده میشود.

مقاله پیشنهادی:زبانهای برنامه نویسی C، C# ،C++ چه تفاوت هایی دارند؟

زبان برنامه نویسی  java

زبان برنامه نویسی جاوا یک زبان فوق العاده است.بهترین تعریفی که برای زبان برنامه نویسی جاوا وجود دارد  این است که جاوا زبان رایانه‌ای ساده، شی‌گرا، مناسب شبکه، تفسیرشدنی، مستحکم، امن، فارغ از معماری، پرتابل، با عملکرد بالا، چندنخی است.

زبان برنامه نویسی  python

و باز هم زبان پرطرفدار و قوی پایتون. احمالا تا اینجا به این نتیجه رسیده اید که حتما شروع به یادگیری زبان پایتون کنید.پایتون زبان قابل حمل است  یعنی چه که پایتون یک زبان قابل حمل است؟ فرض کنید پایتون را روی ویندوز اجرا می کنید و باید سیستم موردنظر را به سیستم Mac یا Linux تغییر دهید ، بنابراین بدون نگرانی در مورد تغییر کد می توانید به راحتی در پایتون به همان هدف برسید. این در زبانهای برنامه نویسی دیگر امکان پذیر نیست ، بنابراین پایتون را به یکی از قابل حمل ترین زبانهای موجود در صنعت تبدیل می کند.

زبان برنامه نویسی c++

زبان برنامه نویسی c++ یک  زبان با محوریت موضوعی است یعنی در این برنامه تمرکز روی موضوع(هدف) و چگونه رسیدن به آن(هدف) است. برنامه‌های نوشته شده با C++ به راحتی بر روی سیستم‌های مختلف قابل اجرا هستند. این ویژگی ناشی از استفاده از کامپایلرهای مختلف برای تولید کدهای اجرایی برای سیستم‌های مختلف است.