طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

بهترین فریم ورک های برای برای توسعه بک اند (Back-End)

Back end همان جایی است کاربر آن را نمیبیند.هرگونه اطلاعاتی که به سرور ارسال میشود توسط Back-End Developer نوشته میشود.برای مثال شما شماره خود را برای ثبت اطلاع از کلاس های آموزش برنامه نویس وال ویرا وارد فرم بالا میکنید از زمانی که شما دکمه فرم را مشاهده میکنید،بر روی ان کلیک میکنید،اطلاعاتتان را ثبت و ارسال میکنید توسط Front-End Developer نوشته شده و از آن جا به بعد یعنی ارسال و ثبت اطلاعات شما در سرور و نمایش آن به ادمین سایت توسط Back-End Developer پیاده سازی شده.هرگونه ارتباطی که با سرورسایت توسط ادمین و کاربر ایجاد میشود Back-end سایت گفته میشود جایی که کاربر آن را نمیبیند و به اصطلاح کوه یخ زیر آب سایت است.

Front End چیست ؟

به بخش قابل مشاهده  یک سایت Front End میگویند. فرانت اند کدهای غیر قابل فهم برای کاربران را در ظاهر گرافیکی و بصری نمایش میدهد تا کاربر با درک درست از وبسایت استفاده کند و به راحتی به بخش های متفاوت سایت دسترسی داشته باشد. به برنامه نویسی که این وظایف را انجام میدهد Front-End Developer میگویند.افرادی که ذهن بصری قوی ترین دارند میتوانند وارد دسته بندی Front End شوند.

مقاله پیشنهادی:Front end و Back end چیست و چه تفاوت هایی دارند؟

 فریم ورک چیست؟

فریم ورک یا Framework یک قالب کاری یا یک چارچوب است. فریم ورک ها به توسعه دهندگان کمک میکنند  کمک میکنند تا کد نویسی با نظم و ساختار بهتری انجام  دهند. توسعه دهندگان از فریم ورک ها استفاده میکنند تا  مجبور نباشند کدهای رایج  را از اول بنویسند  در نتیجه در زمان صرفه جویی میشود . فریم ورک ها باعث ایجاد شیوه های مناسب و سازگار در کدها میشوند.

مقاله پیشنهادی:فریم ورک چیست؟معرفی بهترین فریم ورک ها

   back-endمحبوب‌ترین فریمورک‌های بک اند

بهترین فریم ورک های php

برخلاف HTML که زبان توصیفی است و CSS که زبان استایل‌دهی است، PHP یک زبان برنامه‌نویسی سروری است. این به این معناست که کد PHP بر روی سرور اجرا می‌شود و سپس نتیجه به مرورگر کاربر ارسال می‌شود. این امکان را برای تولید دینامیک بودن محتوا فراهم می‌کند. به‌عبارت دیگر، PHP به شما این اجازه را می‌دهد تا صفحات وب خود را بر اساس ورودی کاربر یا داده‌های دیگری که از پایگاه داده یا منابع خارجی دریافت می‌کنید، دینامیک سازی کنید. از PHP می‌توان برای انجام تمام وظایف مربوط به توسعه وب استفاده کرد، از جمله فرم‌پردازی، ارتباط با پایگاه داده، ارسال و دریافت داده از وب سرویس‌ها، ساخت سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) و بسیاری دیگر.

Laravel فریم ورک

لاراول یک فریم ورک لایه باز بک اند  بک اند (back-end) در زبان php است.متن باز بودن لاراول به توسعه دهندگان بک اند کمک میکند تا به راحتی تغییراتی که  برای رسیدن به هدفشان نیاز دارند را اعمال کنند.

لاراول به عنوان یک چارچوب منبع باز با کاربری آسان برای ساخت برنامه های کاربردی وب مدرن در مقیاس انتخاب خوبی است.

مقاله پیشنهادی:معرفی 14 سایت برای تمرین برنامه نویسی

Cake PHP فریمورک

CakePHP یک فریمورک رایگان، منبع باز و توسعه سریع برای PHP است. این فریمورک یک ساختار اساسی برای برنامه نویسان برای ایجاد برنامه های کاربردی وب است.

بهترین فریم ورک های زبان java

Java یک زبان برنامه‌نویسی شیءگرا و متعامل است که ابتدا توسط شرکت Sun Microsystems (اکنون به Oracle تعلق دارد) طراحی و توسعه یافته است. این زبان از طریق جاوا ویرچوال ماشین (JVM) که یک محیط اجرایی برای کد Java است، به زبان ماشین تبدیل می‌شود. Java به عنوان یک زبان مستقل از پلتفرم شناخته می‌شود، به این معنا که کد نوشته شده با Java می‌تواند بر روی هر پلتفرمی که JVM را دارد اجرا شود. این ویژگی آن را به یکی از زبان‌های محبوب برای توسعه برنامه‌های متن‌باز و تجاری در شبکه‌های مرکزی و تلفن‌های همراه تبدیل کرده است.

مقاله پیشنهادی:چگونه سرعت برنامه نویسی خود را افزایش دهیم؟

Spring فریم ورک

برنامه‌هایی که با زبان  جاوا نوشته شده  پیچیده هستند و دارای اجزای بسیاری هستند که ظاهر و ویژگی‌هایشان به سیستم عامل اصلی وابسته است. Spring به عنوان یک فریمورک امن، کم هزینه و انعطاف پذیر در نظر گرفته می شود که کارایی کدنویسی را بهبود می بخشد و زمان کلی توسعه برنامه را از طریق استفاده کارآمد از این فریم ورک  کاهش می دهد.

Struts فریم ورک

Struts از مجموعه ای از کتابخانه های تگ سفارشی تشکیل شده است. Struts بر اساس چارچوب MVC است که الگو گرا است و شامل کتابخانه های تگ سفارشی JSP است. Struts از کلاس های کاربردی نیز پشتیبانی می کند.

مقاله یشنهادی:روش های کسب درآمد از برنامه نویسی

بهترین فریم ورک های #C

زبان برنامه‌نویسی #C یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. این زبان اولین بار توسط دنیس ریچی در دهه ۱۹۷۰ معرفی شد و از آن پس تبدیل به یکی از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه نویسی شد. زبان برنامه‌نویسی #C زبانی سطح بالا برای برنامه‌نویسی سیستمی و سخت‌افزارهای نزدیک است. این زبان دارای ساختار ساده و قدرتمندی است که امکان انجام برنامه‌های کارآمد و بازی‌های پیچیده را فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته C این است که امکان دسترسی به سطح پایین دستگاه‌ها (مانند حافظه و سخت افزار) را فراهم می‌کند. این زبان امکان کنترل دقیق بر هاردویر و نرم‌افزار را به برنامه‌نویس می‌دهد. زبان برنامه‌نویسی #C برای توسعه سیستم‌عامل‌ها، برنامه‌های جاسازی (embedded)، برنامه نویسی سیستم، کاربردهای دانشگاهی و تولید نرم‌افزارهای کاربردی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقاله پیشنهادی:زبانهای برنامه نویسی C، C# ،C++ چه تفاوت هایی دارند؟

 ASP.NETفریورک

ASP.NET یک فریم‌ورک توسعه وب بوده که توسط مایکروسافت ایجاد شده است. این فریم ورک توسط برنامه‌نویسان برای توسعه وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود.

بهترین فرم ورک های javascript

جاوا اسکریپت (JavaScript) یک زبان برنامه‌نویسی بسیار پرکاربرد و قدرتمند است که ابتدا توسط شرکت Netscape Communications Corporation طراحی شد. بعد از معرفی و استقبال وسیع توسط برنامه‌نویسان، به سرعت یکی از زبان‌های اصلی برای توسعه وب شد. JavaScript از یک جامعه برنامه‌نویسی بسیار بزرگ و فعال برخوردار است. این باعث شده که منابع غنی از جمله کتابخانه‌ها، پروژه‌های منبع باز و وب‌سایت‌های آموزشی در اختیار برنامه‌نویسان قرار گیرد. نه تنها در جهت توسعه وب کاربرد دارد، بلکه اکنون در بسیاری از زمینه‌ها از IoT تا توسعه نرم‌افزارهای سمت سرور استفاده می‌شود.

 Node.js فریمورک

به طور کلی، Nodejs یک فریم‌ ورک برنامه‌نویسی است که به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد تا کدهای جاوا اسکریپت را خارج از محیط مرورگر اجرا کنند. به طور ساده، با Nodejs می‌توانید برنامه‌ها و سرویس‌های وب یا حتی طراحی سایت خود را با استفاده از زبان جاوا اسکریپت بسازید و اجرا کنید. 

Express.jsفریمورک

فریم ورک express.js یک وب فریمورک مختص به محیط اجرایی node.js است. این فریمورک تقریبا 13 این فریمورک مانند اکثر فریمورک‌های زبان جاوااسکریپت به صورت free است سال است که به صورت رسمی معرفی شده است.

مقاله پیشنهادی:فریم ورک های جاوا اسکریپت کدام اند؟

فریم ورک‌های پایتون بهترین

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا، تفسیری، تعاملی و شیءگرا است که توسط Guido van Rossum طراحی شده است. در این زبان برنامه‌نویسی خواندن کد‌های خواناتر و قابل فهم تراز زبان‌های دیگر است و به عنوان یک زبان چند منظوره شناخته می‌شود. پایتون دارای ویژگی‌هایی همچون پویا بودن، خوانایی بالای کد، پشتیبانی از توابع و کلاس‌ها، مدیریت حافظه خودکار (Garbage Collection) و سازگاری بالا با سیستم‌عامل‌های مختلف است. پایتون به دلیل سادگی زبان، جامعه گسترده، پشتیبانی از بسیاری از پلتفرم‌ها و مفید بودن در صنایع مختلف، به‌عنوان یکی از محبوبترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیا شناخته شده است.

 Django فریمورک

جنگو یک فریم ورک محبوب در زبان پایتون است.که برای طراحی وب اپلیکیشن ساخته شده  جنگو با ارائه  مجموعه ای از ابزارها ساخت برنامه های تحت وب را برای توسعه دهندگان آسان کرده.

Flaskفریمورک

فلسک یک فریمورک  برنامه نویسی  وب است که به زبان پایتون نوشته شده است. فلسک بر اساس ابزار Werkzeg WSGI و موتور قالب Jinja2 نوشه شده است که هر دو از پروژه‌های Pocco هستند.

از فلسک اغلب به عنوان میکرو فریمورک یاد می‌شود. فلسک با این هدف طراحی شده است تا هسته اصلی برنامه را ساده و مقیاس پذیر نگه دارد.

فریم ورک‌ Ruby (Ruby on Rails)

Ruby یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا، تفسیری و شیءگرا است که ابتدا در دهه 1990 توسط یوکیهیرو ماتسوموتو (Matz) ایجاد شد. Ruby از اصول اصلی زبان‌های برنامه‌نویسی مانند سادگی، خوانا بودن و قدرت الهام گرفته است. از آنجا که Ruby یک زبان شیءگرا است، اهمیت ویژه‌ای به اشیاء و کلاس‌ها دارد در Ruby، کد قابل فهمی تولید می‌شود که برای برنامه‌نویسان حتی با تجربه کم هم قابل فهم است. این زبان از پارادایم‌های چندگانه مانند شیءگرایی، فانکشنال و روی‌همزنی استفاده می‌کند در Ruby، تمرکز بر روی انعطاف‌پذیری و خلاقیت برنامه‌نویس قرار دارد. این زبان به خوبی از ترکیب متغیرهای محلی و گلوبال، هر اندازه‌ای که لازم باشد، پشتیبانی می‌کند به عنوان یک زبان چندمنظوره، Ruby به خوبی برای توسعه وب، برنامه‌های دسکتاپ، نرم‌افزارهای موبایل، بازی‌ها و حتی نرم‌افزارهای روباتیک مناسب است. Ruby on Rails که یک فریم‌ورک معروف برای توسعه وب بر پایه Ruby است، از جمله محبوب‌ترین این فریم‌ورک‌ها است.