طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

بهترین فریم ورک های css کدام است؟

 Css همان زبانی است که ساختار ظاهری سایت شما را میسازد.صرف نظر از سطح تجربه شما، این فریم ورک ها به شما کمک می کنند تا طرح بندی های زیبا را سریعتر ایجاد کنید در این مقاله اکادمی وال ویرا میخواهم به شما بهترین فریم ورک های زبان برنامه نویسی css را معرفی کنم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که از چه فریم ورکی استفاده کنید.

 فریم ورک چیست؟

فریم ورک یا Framework یک قالب کاری یا یک چارچوب است. فریم ورک ها به توسعه دهندگان کمک میکنند  کمک میکنند تا کد نویسی با نظم و ساختار بهتری انجام  دهند. توسعه دهندگان از فریم ورک ها استفاده میکنند تا  مجبور نباشند کدهای رایج  را از اول بنویسند  در نتیجه در زمان صرفه جویی میشود . فریم ورک ها باعث ایجاد شیوه های مناسب و سازگار در کدها میشوند.

چرا باید از یک فریم ورک CSS استفاده کنم؟

سازماندهی، نگهداری و استفاده مجدد از کدهای CSS سخت است. حتی تغییرات جزئی استایل شما را ملزم به نوشتن کدهای جدید CSS می کند، که در برخی مواقع ممکن است کد شما آشفتگی پیچیده شود.

برخی از چارچوب ها شامل اجزای از پیش نوشته  شده مانند منوها، کارت ها یا جداول هستند. استفاده از این مؤلفه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که رابط‌های کاربرپسندی را سریع با زمان کمتری ایجاد کنید.

Bootstrap فریمورک

محبوب ترین فریم ورک فرانت اند بوت استرپ است این فریم ورک یکی از محبوب ترین پروژه های منبع باز موجود است. شما همیشه می توانید برای مشکلاتی که با آن برخورد می کنید راه حل هایی پیدا کنید و الگوهای رایگان زیادی را برای هر نوع پروژه ای پیدا کنید.

بوت استرپ تنها یک فریم ورک  توسعه فرانت-اند نیست، بلکه یک قالب فعال از پیش ساخته شده با اجزای بی‌شماری برای استفاده است. تقریباً هر چیزی، مثل نوارهای ناوبری را در این فریم ورک میتوانید پیدا کنید. این می تواند توسعه صفحات با ساختار مناسب را برای هر توسعه دهنده ای آسان تر کند، حتی بدون تجربه قبلی.

ویژگی دیگری که بوت استرپ را تبدیل به بهترین فریم ورک فرانت-اند میکند این است که به راحتی با استفاده از SASS قابل تنظیم است. می توانید پروژه را با npm نصب کنید، قطعات مورد نیاز خود را وارد کنید و از متغیرهای SASS برای سفارشی کردن همه چیز استفاده کنید.

 foundation فریمورک

 Foundation بهترین گزینه برای توسعه دهندگان باتجربه است که از آزادی لذت می برند اما قدرت یک چارچوب با ویژگی های کامل را می خواهند.در حقیقت، Foundation فقط یک چارچوب CSS نیست، بلکه یک خانواده از ابزارهای توسعه frontend است. این ابزارها را می توان با هم یا به طور کاملا مستقل استفاده کرد.

Foundation for Sites چارچوب اصلی برای ایجاد صفحات وب است، در حالی که Foundation for Emails به شما امکان می دهد ایمیل های جذابی بسازید که از هر دستگاهی قابل خواندن باشد. Motion UI آخرین قطعه از پازل است که به شما امکان می دهد انیمیشن های CSS پیشرفته ایجاد کنید.

بر خلاف Bootstrap، Foundation از یک سبک متمایز برای اجزای خود استفاده نمی کند. طیف گسترده ای از اجزای ماژولار و انعطاف پذیر آن دارای حداقل یک ظاهر طراحی شده است و به راحتی می توان آن را سفارشی کرد.

فریم ورک Foundation تقریباً برای همه چیز دارای اجزای داخلی است. نوارهای ناوبری، چندین نوع کانتینر و یک سیستم شبکه ای مناسب برای توسعه دهندگان همگی گنجانده شده اند همچنین به شما امکان دسترسی به قالب‌های از پیش ساخته شده HTML را می‌دهد که توسط تیم توسعه یا انجمن ایجاد شده‌اند و می‌توانید از آنها برای شروع پروژه‌ها بر اساس نیازهای دقیق خود استفاده کنید.

Bulma فریمورک

Bulma یک جایگزین عالی برای Bootstrap است، زیرا دارای کدهای مدرن و زیبایی منحصر به فرد است. استفاده و وارد کردن آن به پروژه های شما آسان است و دارای اجزای مختلف از پیش ساخته شده است.به دلیل نحو ساده و طراحی مینیمالیستی اما زیباشناختی بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. این واقعا چارچوبی است که می تواند یک صفحه وب کسل کننده را روشن و جذاب جلوه دهد.

 Bulma  یکی از بهترین فریم ورک CSS در این لیست است. با طراحی تمیز و مدرن ارائه می‌شود  حتی اگر پیش‌فرض‌ها را تغییر ندهید، در نهایت با یک صفحه وب عالی خواهید بود.در حالی که هدف توسعه‌دهندگان فرانت‌اند ارائه یک تجربه عالی به کاربر است، سازندگان Bulma قصد دارند تجربه‌ای عالی برای توسعه‌دهنده ارائه دهند.

Tailwind CSS فریمورک

قرار دادن یک عنصر در مرکز، ایجاد یک طرح بندی انعطاف پذیر، یا استفاده از یک رنگ متن خاص، همه چیزهایی هستند که معمولاً. در کدزدن های css به دنبال انها هستید . Tailwind با ارائه کلاس های کاربردی قدرتمند، اجرای همه این سبک های رایج را آسان می کند. حتی اگر Tailwind شامل اجزای از پیش طراحی شده نیست، به شما امکان می دهد اجزای سفارشی خود را ایجاد کنید که بتوانید در طول پروژه های خود مجدداً از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید برخی از نمونه های مؤلفه را در وب سایت رسمی بیابید که می توانید از آنها به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.

 UIkit فریمورک

UIKit یک فریم ورک مدولار frontend است که به شما امکان می دهد فقط ویژگی های مورد نیاز خود را وارد کنید.این دارای بیش از 16 هزار ستاره در GitHub است، و توسعه دهندگان آن را به دلیل API آسان و طراحی تمیز انتخاب کرده اند.علاوه بر این، UIKit یک نسخه حرفه ای دارد که صفحات موضوعی را برای وردپرس و جوملا ارائه می دهد، همراه با یک صفحه ساز با استفاده آسان. UIKitشامل ده‌ها مؤلفه است که به شما امکان می‌دهد طرح‌بندی‌های ظاهری پیچیده را پیاده‌سازی کنید. این شامل تمام ابزارها و اجزای معمولی است، اما با دسترسی به عناصر پیشرفته مانند نوارهای ناوبری، نوارهای کناری خارج از بوم، و طرح های اختلاف منظر از این هم فراتر می رود. فریم ورک UIKit را می توان به راحتی با استفاده از پیش پردازنده های LESS یا SASS سفارشی و گسترش داد.

 Milligram فریمورک

Milligram یک چارچوب CSS مینیمالیستی است که دارای یک جامعه فشرده از توسعه دهندگان است.دلیل اصلی عالی بودن میلیگرام این است که می‌توانید هنگام ایجاد رابط‌های خود با یک صفحه تمیز شروع کنید و برای افزایش کارایی و بهره‌وری طراحی شده است CSSتنظیم و شروع به کار میلیگرام آسان است. با وجود اینکه ویژگی های قدرتمندی را برای افزایش بهره وری ارائه می دهد، وزن بسیار کم 2 کیلوبایت در هنگام فشرده سازی دارد. برخلاف سایر فریم ورک‌ها، Milligramدارای استایل پیش‌فرض نیست. یکی از ویژگی های مهم فریم ورک Milligram که ان را با دیگر فریم ورک های css  جدا میکند این است که یادگیری آنقدر ساده است که می توان آن را در عرض یک روز یاد گرفت.

Tachyons فریمورک

Tachyons یک چارچوب کمتر شناخته شده CSS است که شامل کلاس های ابزار پیشرفته است و ده ها روش برای استفاده از آنها در اختیار شما قرار می دهد.مستندات پروژه اصول توسعه را توضیح می دهد که مهمترین آنها قابلیت استفاده مجدد است. Tachyons به شما کمک می کند تا الگوهای طراحی پروژه خود را درک کنید و قابلیت استفاده مجدد را در سراسر پروژه خود ارتقا می دهد.حتی اگر Tachyons بر ارائه کلاس های کاربردی عالی برای افزایش بهره وری تمرکز دارد، اسناد رسمی شامل بسیاری از اجزای آماده برای استفاده نیز می شود.

Materializeفریمورک

. این فریم ورک css توسط گوگل توسعه یافته و در سراسر پروژه های خود گوگل استفاده می شود. Materialize CSSیک چارچوب CSS منبع باز است که پیاده سازی ظاهر طراحی متریال در پروژه ها را آسان می کند. فریم ورک Materialize دارای بسیاری از اجزای تعاملی است که توسعه را سرعت می بخشد و به ارائه یک تجربه عالی به کاربران کمک می کند. انیمیشن‌ها در سرتاسر چارچوب برای ارائه بازخورد بصری به کاربران استفاده می‌شوند، به گونه‌ای که کار با آن برای توسعه‌دهندگان آسان است.