طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

بهترین نرم افزار های رابط کاربری (UI)

طراحی رابط کاربری

ما سه نرم افزار محبوب، پر طرفدار و قدرتمند برای طراحی رابط کاربری یو آی (UI) وبسایت، اپلیکیشن و … را بصورت لیست، معرفی و در مورد هر کدام توضیحاتی را ارائه کرده ایم.

ادوبی ایکس دی (adobe xd) :

نرم افزار adobe xd در سال ۲۰۱۶ عرضه شد. بعد از عرضه آزمایشی، این نرم افزار به سرعت به گزینه اول همه طراحان رابط کاربری تبدیل شد. دلیل آن هم ساده است، شرکت ادوبی نهایت آسانی ، دقت وکارایی را مثل ابزار های مشهورش در این نرم افزار هم پیدا کرده است.
راحتی در استفاده
با این نرم افزار میتوانید انیمیشن ها، مراحل استفاده از اپلیکیشن یا وبسایت ، مسیرهای مختلف و … را داخل طرح تنظیم کنید، بعد هم میتوانید طرح را بصورت زنده در موبایل خود تست کنید. این طرح به راحتی توسط برنامه نویس ها و دولوپرها قابل استفاده است.
اگر قبلا با فوتوشاپ یا ایلاستریتور کار کرده باشید، کار با آن برای شما سخت نیست بسیاری از ابزارها عملکردی مشابه فوتوشاپ دارند و با کمی وقت گذاشتن آن ها را یاد میگیرید.

اسکچ(sketch)

قبل از این که ادوبی ایکس دی وارد بازار شود. اسکچ یکه تاز طراحی UI بود. یک ایراد اساسی اسکچ قابل نصب نبودن آن روی ویندوز است و فقط کاربران مک (ios) میتوانند از آن استفاده کنند.
اسکچ از نظر امکانات و عملکرد کامل است مهمترین نقطه قوت اسکچ افزونه های کاربردی آن است که کار را آسان میکنند و خیلی از کارهای سخت را به راحتی چند کلیک انجام می دهند
کم و کاستی های این ابزار نسبت به ادوبی ایکس دی با پلاگین هایش حل شده است. تقریبا هر ویژگی یا امکاناتی که نرم افزار ادوبی ایکس دی دارد و اسکچ ندارد ، پلاگینی برای آن در نظر گرفته شده است.

فیگما(Figma)

فیگما هم یکی از ابزارهای خوب طراحی رابط کاربری است و برخلاف دو ابزار قبلی اغلب بصورت آنلاین و تحت وب استفاده میشود. البته میتوانید نسخه آفلاین آن را هم نصب کنید. ویژگی ای که این برنامه را نسبت به بقیه ی ابزارها متمایز میکند این است که چند طراح همزمان میتوانند با هم تعامل داشته باشند و روی یک طرح کار کنند.