طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

بهترین هوش مصنوعی برای برنامه نویس ها

این روزها همه جا صحبت از اهمیت هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما است . هوش مصنوعی در بسیاری از حوزه ها و صنایع دستیار سریع انسانها است چه در تولید محتوا متنی و ویدیویی  چه در عکاسی و… بسیار به سریع تر شدن روند  فعالیت ما کمک میکند.یکی از تاثیرات جذاب هوش مصنوعی بر روی دانش برنامه نویسی و بوده هوش مصنوعی (AI) تاثیر چشمگیری بر رشد و توسعه صنعت برنامه نویسی داشته است. این فناوری نوآوری‌های فراوانی را به زمینه‌های مختلف برنامه نویسی به وجود آورده است و نقش بسیار مهمی در بهبود روش‌های توسعه نرم‌افزارها و سیستم‌های کامپیوتری ایفا کرده است. استفاده از الگوریتم‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی در حل مسائل پیچیده‌تر، بهینه‌سازی فرآیندها و پیش‌بینی رفتار سیستم‌ها، توانمندی‌های جدیدی را به توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها می‌دهد. در عین حال، AI به دلیل پیچیدگی و نیاز به داده‌های بزرگترین، چالش‌ استفاده از کد های که هوش مصنوعی به برنامه نویسان ارائه میدهد امنیت و  را نیز به وجود آورده است. با این حال، با توجه به رشد سریع هوش مصنوعی و تعامل نزدیک آن با برنامه نویسی قطعا شاهد پیشرفت های بسیار زیادی در این حوزه خواهیم بود.

چرا برنامه نویسان باید از هوش مصنوعی استفاده کنند؟

هوش مصنوعی یکی از پرکاربردترین فناوری‌ها در دنیای امروز است و برنامه نویسان نیز می‌توانند از قدرت این فناوری برای بهبود کارایی و عملکرد برنامه‌ها و سیستم‌ها استفاده کنند

یکی از دلایل اصلی استفاده از هوش مصنوعی برای برنامه‌نویسان، افزایش کارایی و انعطاف‌پذیری است. با استفاده از الگوریتم‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی، میتواننید با سرعت و خلاقیت بیشتری کدهای خود را  بهبود دهید و همچنین  پاسخ‌های دقیق‌تری برای سوالات و مشکلاتتان پیدا کنید. هوش مصنوعی می‌تواند در بهبود کارایی الگوریتم‌ها، پیش‌بینی داده‌ها و حتی خودکارسازی فرآیندهای تکراری کاربردی باشد.

بنابراین، استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک برنامه‌نویس می‌تواند به بهبود عملکرد برنامه‌ها، ایجاد تجربه کاربری بهتر، و کاهش زمان و هزینه‌های توسعه کمک کند.

هوش مصنوعیChatGPT4

ChatGPT 4 که توسط OpenAI ساخته شده یک چت بات قدرتمند است. این نسل بعدی ChatGPT است و به دلیل توانایی‌اش در تولید متن با کیفیت بالا در پاسخ به درخواست‌ها و سؤال‌های مختلف مشهور است و آن را به یک هوش مصنوعی مکالمه با ارزش تبدیل می‌کند. همچنین می‌تواند زبان‌ها را ترجمه کند، انواع مختلف محتوای خلاقانه بنویسد و به سؤالات شما به صورت آموزنده پاسخ دهد. علاوه بر این، ChatGPT 4 یک جنبه متمایز به نام افزونه‌های ChatGPT را معرفی می‌کند که ابزارهای افزودنی هستند که عملکرد اصلی چت بات را افزایش می‌دهند.

هوش مصنوعیGoogle Bard

رقیب اصلی ChatGPT  ،  Google Bard  است که یک چت بات هوش مصنوعی محاوره ای نامیده می شود و توسط گوگل توسعه یافته است. Google Bard می تواند با افراد چت کند و مکالمات تعاملی برگزار کند. از فناوری های پیشرفته هوش مصنوعی مانند LaMDA، PalM، Imagen و MusicLM استفاده می کند. این فناوری‌ها برای ابداع روش‌های جدیدی برای درگیر شدن با انواع مختلف اطلاعات، مانند متن، تصویر، ویدئو و صدا استفاده می‌شوند. این امر قابلیت‌های ابزار را افزایش می‌دهد.همچنین شما با پرسش سوالات مربوط به کدنویسی میتوانید پاسخ هایی را از این هوش مصنوعی دریافت کنید.

هوش مصنوعیOpenkoda

Openkoda یک پلت فرم منبع باز است که برای ساده سازی و  توسعه برنامه های سازمانی و SaaS برای توسعه دهندگان جاوا طراحی شده است.این هوش مصنوعی  امکان توسعه اپلیکیشن کارآمد، مقیاس پذیر و ایمن را فراهم می کند.

Openkoda با ساده کردن فرآیند توسعه و ارائه عملکردهای خارج از جعبه مانند مدیریت کاربر و یکپارچه سازی پرداخت، زمان برای بازار را تسریع می بخشد.

با جدیدترین نسخه Openkoda، تیم پشتیبان Openkoda ایده توسعه سریع نرم‌افزار سازمانی را با همراهی هوش مصنوعی به سطح دیگری رسانده است – ابزاری هوشمند که می‌تواند کد بنویسد و به توسعه دهندگان کمک کند.

هوش مصنوعیGitHub Copilot

GitHub Copilot یک ابزارکامل  کد هوشمند با هوش مصنوعی است که با همکاری گیت هاب و OpenAI توسعه یافته است.

  OpenAI Codex  براساس یک مدل زبان بزرگ (LLM) که برای درک و تولید کدهای شبیه انسان آموزش دیده است. Copilot مستقیماً در محیط برنامه نویسی ادغام می شود همچنین با ارائه  پیشنهادات به شما خطوط کد را تکمیل می کند.

با تجزیه و تحلیل زمینه کد نوشته شده و پیش بینی خطوط یا توابع بعدی که ممکن است برنامه نویس به آن نیاز داشته باشد، کار می کند. این قابلیت پیش‌بینی مبتنی بر آموزش آن بر روی مجموعه بزرگی از کدهای عمومی است که به آن اجازه می‌دهد به طیف گسترده‌ای از زبان‌های برنامه‌نویسی و وظایف کمک کند.

هوش مصنوعیTabnine

Tabnine یک ابزار کامل کننده کد مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای بهبود کارایی توسعه نرم افزار طراحی شده است.

Tabnine که توسط Codota توسعه یافته است، از الگوریتم های یادگیری عمیق برای ارائه تکمیل کد، پیش بینی ها و پیشنهادات هوشمند بر اساس زمینه کار فعلی کاربر استفاده می کند.

بر خلاف برخی ابزارهای دیگر که در مخازن کد عمومی آموزش داده شده اند، مدل Tabnine بر روی ترکیبی از کد منبع باز و کد اختصاصی ارائه شده توسط کاربران برای ارائه پیشنهادهای متنوع  تر و دقیق تر آموزش داده شده است.

هوش مصنوعیCode T5

اکنون ابزار هوش مصنوعی دیگری که توسط یک شرکت دره سیلیکون توسعه یافته است – در این مورد، Salesforce.

CodeT5  که توسط Salesforce Research توسعه یافته است، یک هوش مصنوعی پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی است که به طور خاص برای درک و تولید کد طراحی شده است.

این مبتنی بر معماری Transformer است، شبیه به مدل هایی مانند GPT-3، اما برای زبان های برنامه نویسی ساخته شده . نکته کلیدی این است که این فقط یک افزونه دیگر برای معماری GPT نیست.

CodeT5 قادر به انجام تعدادی از وظایف مربوط به توسعه و کدنویسی نرم افزار است، مانند خلاصه سازی کد، که در آن توضیحات مختصری از قطعات کد ایجاد می کند، و تولید کد، که در آن کد را بر اساس توضیحات شما می نویسد.

فناوری پشت کدT5، مانند هر ابزار هوش مصنوعی، شامل آموزش روی مجموعه داده بزرگی از کد از منابع مختلف است که به آن امکان می دهد کد را در چندین زبان برنامه نویسی درک و تولید کند.

هوش مصنوعی MutableAI

MutableAI یک ابزار توسعه نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که با پلتفرم هایی مانند VS Code و GitHub ادغام شده است.

این ویژگی تکمیل خودکار هوش مصنوعی برای کدنویسی سریع‌تر است و به اسناد و بازآفرینی کد کمک می‌کند. از نظر جهت‌گیری طراحی، MutableAI در درجه اول یک هوش مصنوعی کمک کننده به توسعه بک‌اند است، زیرا بر بهبود کارایی کدنویسی، نوشتن مستندات و بازسازی کد تمرکز دارد. استفاده از این هوش مصنوعی به افزایش سرعت کدشما کمک میکند.

هوش مصنوعی AskCodi

AskCodi یکی دیگر از تولیدکنندگان کد مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای بهبود فرآیند توسعه نرم‌افزار با ایجاد کدنویسی سریع‌تر و کارآمدتر با پیشنهادهای کد هوشمند طراحی شده است.این یک ابزار نسبتاً ساده در مفهوم است که توسط OpenAI GPT طراحی شده است و طیف وسیعی از برنامه های کاربردی از جمله تولید کد، ایجاد تست واحد، مستندسازی و تبدیل کد را ارائه می دهد.

یکی از نقاط قوت  کلیدی AskCodi پشتیبانی آن از بیش از 50 زبان و فریمورک است، این طیف گسترده ای از پشتیبانی از زبان، همراه با ویژگی هایی مانند استفاده ساده ، ارائه پیشنهاد برای تکمیل کردن کد، و تست کردن کدها، به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از کارهای تکراری اجتناب کنند و بیشتر روی اجرا خلاقانه ترکدها تمرکز کنند.

 هوش مصنوعی CodeWP

CodeWP یک تولید کننده کد وردپرس با هوش مصنوعی است که برای بهبود توسعه وردپرس با تولید قطعه کد و مدیریت منطق پیچیده طراحی شده است.این ابزار فرآیند ساخت سایت‌های وردپرس را بسیار ساده می‌کند

به طور خاص، CodeWP می‌تواند به سرعت و با دقت کد برای افزونه‌های وردپرس، انواع پست‌های سفارشی، طبقه‌بندی‌ها و فیلدهای سفارشی پیشرفته (ACF) و… تولید کند. اگر برنامه نویسی افزونه های وردپرسی یا قالب های وردپرسی هستید حتما از این هوش مصنوعی استفاده کنید.