طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

بهترین API ها

API چیست؟

مخفف کلمات application programming interface است که به صورت تحت الفظی می توانیم آن را به ” رابط برنامه نویسی نرم افزار” ترجمه کنیم. به طور خلاصه ، API همان UI است با این تفاوت که به جای انسان، یک سیستم کامپیوتری وظیفه ی تعامل را بر عهده میگیرد.

Google Analytic

یک سرویس رایگان طراحی شده توسط گوگل است که آمار بازدید کنندگان یک وب سایت را نشان می دهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مستر ها برای واکاوی وب بکار گرفته میشود. این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت های کاربران ، زمان حضور و مسیر خروجی آن ها را ارائه می کند.

Google Map

معمولا محبوب ترین API برای مکان های جغرافیایی شناخته شده از شرکت Google است و میتوانیم از آن در جاسازی نقشه در هرجایی از وب سایت خود که بخواهیم استفاده کنیم یا میتوانیم داده های مسیر به همراه ترافیک لحظه ای را نشان بدهیم و میتوانیم فیلد ها و فرم های جستجو را با داده های جغرافیایی پر کنیم.

Google Fonts

ای پی آی (API) های مربوط به فونت های گوگل راهی برای توسعه دهندگان فراهم می کند که از طریق آن بتوانند فونت های گوگل را در وب سایت خود استفاده کنند . وقتی از این روش استفاده می کنید، نیازی به میزبانی فایل های مربوط به فونت های خود ندارید، بلکه گوگل این کار را برای شما انجام می دهد.

 

Google translate

اگر برای ساختن یک وب سایت بین المللی نیاز به یک راه ساده و سریع برای ترجمه ی سایت خودتان میگردید میتوانید از google translate و API های مربوط به آن برای این کار استفاده کنید. تمام آن چه شما نیاز دارید یک صفحه HTML است پس از آن google translate بقیه کارها را برای شما انجام میدهد.

google calendar

برای کسب و کارهایی که رویدادهای بسیاری را در خود ثبت می کنند، چه به صورت آنلاین یا حضوری ، یک تقویم بسیار مفید خواهد بود. با API تقویم گوگل ، شما میتوانید فورا این ارتباط را برقرار کنید و شروع به نمایش دادن رویداد های عمومی یا خصوصی بکنید.