طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

بیگ دیتا

بیگ دیتا چیست؟

اگر در سیستم شما اطلاعات با سرعت زیاد تولید شوند و حجم بالایی هم داشته باشند از طرفی این داده ها تنوع زیادی هم داشته باشند شما با مفهومی به نام بیگ دیتا یا کلان داده مواجه هستید.

اسکالا

زبانی که کار را با آن آغاز می کنیم زبان اسکالا است. اسکالا در بین متخصصان بیگ دیتا یک زبان بسیار محبوب است. در قدرت این زبان فقط همین کافی است که دو  تا از چهارچوب های پردازش بیت های معروف یعنی آپاچی اسپارک و آپاچی کافکا با اسکالا ساخته شده‌اند. اسکالا سریع و قوی است و روز به روز به محبوبیت اضافه می شود .

پایتون

نامی آشنا در بین برنامه نویسان است زبانی صریح که در طیف گسترده‌ای از موارد می تواند مورد استفاده قرار بگیرد؛ مثل برنامه نویسی بیگ دیتا واقعیت اینکه زبان پایتون تعداد بسیار زیادی کتابخانه برای کار با بیگ دیتا دارد که یکی از معروف ترین آنها پاندا است.

آر

با آر تقریبا از هر ابزاری برای کار با داده های بزرگ را در اختیار دارید. همزمان می‌تواند به طور یکپارچه با آپاچی هادوپ و آپاچی اسپارک کار کند. اما در اصل آر برای ساخت مدل‌های داده استفاده می‌شود که می‌تواند در تجزیه و تحلیل موثر باشد.

جاوا

جاوا یک زبان همه کاره است خیلی از چارچوب های قدیمی بیگ دیتا مثل آپاچی هادوپ با جاوا توسعه داده شده اند. جاوا هنوز هم برای کار در بسیاری از شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

Go

گو یکی از سریع ترین زمان های حال حاضر جهان که مهندسین گوگل آن را از سی پلاس پلاس الهام گرفتند. گو یک حزکت انقلابی است زیرا ابزارهای بسیاری در زیر ساخت بیگ دیتا دارد البته تا رسیدن به زبان هایی مثل جاوا اسکالا در این فیلم راه زیادی وجود دارد.