طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

تاثیر پخش زنده یا live (لایو) در تعامل بهتر با کاربر

قدرت رسانه های اجتماعی در شرایط فعلی ما غیرقابل انکار است. وقتی با کلیک یک دکمه امکان دستیابی به 3.6 میلیارد کاربر در سراسر جهان را دارید، تسلط بر این پلتفرم‌ها به عنوان یک برند برای قرار گرفتن در معرض بیشتر و برقراری ارتباط با مصرف‌کنندگان حیاتی است. یک روش واقعا موثر برای افزایش حضور اجتماعی شما، استفاده از جریان رسانه های اجتماعی یا پخش زنده است.

با وجود جریان رسانه های اجتماعی و پخش زنده، فضایی برای کشف خلاقیت خود دارید. اما، این کار به این سادگی نیست که روی دکمه «زنده» کلیک کنید، چت کنید، یا صفحات پلتفرم خود را روی تابلوهای دیجیتال پخش کنید. برای اینکه بتوانید به درستی با مخاطبان خود درگیر شوید و از پلتفرم خود استفاده کنید، باید پیچیدگی های پخش زنده را به درستی درک کنید و جذاب ترین بخش های استفاده از پلتفرم خود را جمع آوری کنید.

تفاوت بین جریان شبکه های اجتماعی(streaming) و پخش زنده چیست؟

در ابتدا، برای درک موارد فوق، ابتدا باید کلمه “streaming” را تعریف کنیم. این فرآیند انتقال داده زمانی است که شخصی ویدیویی را در اینترنت تماشا می‌کند، هر زمانی که یوتیوبر مورد علاقه خود را تماشا می‌کنید یا سری‌های نتفلیکس خاصی را که به شما توصیه شده است دنبال کنید، آنگاه در حال پخش جریانی (streaming) هستید.

بسیاری از مردم ممکن است یک جریان را به عنوان چیزی که در رویدادهای حضوری دیده‌اند، به شکل دیوارهای رسانه‌های اجتماعی جذاب و تعاملی تشخیص دهند. خوشبختانه، یک جریان می‌تواند در قالب‌های فراوانی استفاده شود.

مهم است که جریان رسانه های اجتماعی را با پخش زنده اشتباه نگیرید. استریم اجتماعی جایی است که می‌توانید در پلتفرم‌های خود مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر یا حتی Tiktok به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید، اما بصورت همزمان آنلاین و در همان مکان نباشید. بسیاری از کاربران از این ابزار مفید برای پخش زنده فیلم های بازی، رویدادها، پرسش و پاسخ و موارد دیگر استفاده می کنند. این به یک روش واقعاً مؤثر برای ارتباط با مخاطبان شما تبدیل شده است، به خصوص زمانی که آنها بتوانند در زمان واقعی با شما تعامل داشته باشند.

پخش زنده اغلب توسط افراد مشهور برای تعامل با طرفداران خود و تفریح ​​استفاده می شود! تفاوت بین یک جریان اجتماعی و یک جریان زنده این است که یکی از قبل ضبط شده، سازماندهی شده و ویرایش شده است، دیگری کاملاً خام و ویرایش نشده است.

استفاده از جریان های رسانه های اجتماعی در بازاریابی شما
یک جریان اجتماعی می‌تواند بهترین بخش‌های صفحات شما را در پلتفرم‌های مختلف با هم جمع کند. به دلیل مقرون به صرفه بودن و راهی عالی برای افزایش تعامل مشتری، کاربردهای زیادی برای برند شما وجود دارد.

ممکن است از خود بپرسید چرا نیاز به استفاده از پلتفرم‌ها در چشم‌انداز کنونی، به‌ویژه در تجارت الکترونیک، اینقدر محبوب است، شاید به این دلیل که یک معدن طلای تایید شده برای محتوای تولید شده توسط کاربر است. UGC برای کاربران بسیار هیجان‌انگیزتر است زیرا اصالتی را ارائه می‌کند که شما در جای دیگری نمی‌توانید به دست آورید. این کاربران را تشویق می‌کند تا تعامل داشته باشند و محتوای اجتماعی را به فرصتی عالی برای استفاده از برند شما تبدیل کند.

در نمایش UGC خود می توانید رشد را تقویت کنید، به برند خود اعتماد کنید و جریان محتوای خود را به منبع درآمد تبدیل کنید. علاوه بر این، با علامت دیجیتال، می توانید تعامل آفلاین را فقط برای لمس همه پایه ها افزایش دهید.

در نهایت، ما نمی‌توانیم وب‌سایت شما را که اساساً ویترین یک برند تجارت الکترونیک است، فراموش کنیم، بنابراین مهم است که مطمئن شویم که جذاب است و مصرف‌کنندگان می‌توانند یک سفر خرید آسان و تعاملی داشته باشند. جاسازی یک جریان اجتماعی در وب سایت شما دقیقاً این کار را انجام می دهد و به مصرف کنندگان شما آن مدرک اجتماعی بسیار مهم را می دهد.

اگر می خواهید اصالت و هیجان بیشتری به بازاریابی خود اضافه کنید، پخش زنده را در نظر بگیرید.

مزایای محتوای پخش زنده (لایو)

داده‌ها نشان می‌دهند که محبوبیت زندگی‌ها در فضای مجازی در سال‌های اخیر 93 درصد افزایش یافته است و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. در زیر به مزایای اصلی این استریم ها نگاهی بیندازید:

منجر به سطوح بالاتر تعامل می شود

مصرف‌کنندگان محتوای پخش زنده را دوست دارند، زیرا هیجان‌انگیز و تعاملی است، اساساً برای آنها شخصی‌تر است. در واقع، 82 درصد از مصرف‌کنندگان محتوای زنده را به پست‌های اجتماعی استاندارد ترجیح می‌دهند.

جایگاه شما را هدف قرار می دهد

همچنین روشی موثر برای هدف قرار دادن افرادی است که بیشتر به برند شما علاقه مند هستند، زیرا این نوع محتوا فقط در زمان شما مصرف می شود.

مقرون به صرفه است

این همیشه یک امتیاز خوب است. در واقع، به ندرت پیش می‌آید که بتوانید با چیزی ارزان و آسان مانند استریم به همه این مزایا برسید. تنها چیزی که نیاز دارید یک دوربین و زمان است!

زمان کمتری برای تولید نیاز دارد

برخلاف سایر محتوایی که برند شما ممکن است تولید کند مانند وبلاگ‌ها، مقاله‌ها یا ویدیوهای دیگری که دستیابی به آن زمان و سطح مشخصی از تولید را می‌طلبد، پخش جریانی بسیار ساده است و اصلا زمان زیادی لازم ندارد.

پخش زنده در تمام رسانه های اجتماعی

محتوای زنده (لایو)  آشکارا برنده است، اما کجا می توانید آن را انجام دهید؟ خوشبختانه، این روزها شگفتی های استریم بسیار قابل دسترسی است.

فیس بوک (متا) – با فیس بوک لایو می توانید تا 4 ساعت در هر جایی که بخواهید پخش زنده داشته باشید. ویدیوی زنده شما در فید خبری دوستانتان ظاهر می‌شود و برای کسانی که فیلم زنده را از دست داده‌اند، پخش می‌شود.
یوتیوب – البته، محبوب ترین پلت فرم اشتراک گذاری ویدئو، دسترسی به پخش زنده خود را خواهد داشت! آنها یک ابزار پخش زنده با ویژگی های متراکم دارند که به شما امکان می دهد در صورت داشتن بیش از 10 هزار مشترک از تلفن همراه خود پخش جریانی داشته باشید و می توانید قوانین حفظ حریم خصوصی را از قبل تنظیم کنید تا بینندگان پخش های زنده خود را تعیین کنید.
اینستاگرام – لایو اینستاگرام به طور گسترده توسط افراد مشهور استفاده می شود. شما می توانید از طریق کامنت با بینندگان خود ارتباط برقرار کنید، پس از پایان لایو، میتوانید تصمیم بگیرید که آن لایو را پست کنید یا خیر. همچنین، بسته به عمومی یا خصوصی بودن حساب شما، می‌توانید تنظیم کنید و تأیید کنید که چه کسی می‌تواند محتوای زنده شما را مشاهده کند.