طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

تفاوت بین SEO و SEM چیست؟

با تکامل بازاریابی ، زبانی که ما به عنوان بازاریاب از آن استفاده می کنیم نیز پیشرفت می کند. و صادقانه بگویم ، ما بازاریابان احتمالاً در مورد برخی اصطلاحات نیز گیج شده ایم!

در اینجا دو اصطلاح وجود دارد: SEO و SEM

این دو اصطلاح (هر دو مخفف) غالباً به جای یکدیگر استفاده می شوند بدون اینکه درک درستی از نحوه ارتباط و تفاوت آنها داشته باشند.
آیا SEO بخشی از SEM است؟
SEM شامل چه اجزایی است؟
آیا SEO ارگانیک بهترین رویکرد بلند مدت نیست؟
این مقاله همه چیز را توضیح می دهد ، اما یک واقعیت واضح است: آنها رابطه همزیستی دارند و وقتی هر دو از حداکثر توان خود استفاده کنند ، می توانند نتایج بازاریابی عالی را برای شما به ارمغان بیاورند.

SEO و SEM – تعاریف ، تفاوت ها و استراتژی ها

بیایید با تعاریف شروع کنیم. در اینجا راهی برای به خاطر سپردن آسان وجود دارد:

SEO یک استراتژی جستجوی ارگانیک است.
SEM یک استراتژی جستجوی پولی است.
بله ، اینها استراتژی های جداگانه ای هستند (اما به هم مرتبط هستند) ، اما هر دو باید در زرادخانه بازاریابی جستجوی آنلاین شرکت شما گنجانده شوند. در حقیقت ، شما برای انجام صحیح SEM به SEO نیاز دارید.

هدف از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت از طریق ارتقاء موقعیت سایت در نتایج نشان داده شده توسط یک موتور جستجو است. این امر با بهینه سازی مستمر سایت برای رتبه بالاتر انجام می شود. به دلیل تغییر الگوریتم های گوگل ، تاکتیک های SEO نیز همیشه در حال تغییر است.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) شامل به دست آوردن ترافیک وب سایت با استفاده از تبلیغات پولی برای افزایش دید وب سایت در موتورهای جستجو می شود. با این حال ، استراتژی کپی آگهی و هدف گیری شما باید با کلمات کلیدی مطابقت داشته باشد و با جستجوهای خریداران مورد نظر شما مطابقت داشته باشد و به تبلیغات شما اجازه دهد در صفحات مربوط به نتایج موتورهای جستجو (SERPs) نشان داده شوند. تبلیغات پولی به کسب و کار شما این فرصت را می دهد که دید صفحات وب ، صفحات فرود ، مقالات وبلاگ و موارد دیگر را افزایش دهد. بنابراین ، بازاریابانی که از SEM استفاده می کنند باید از سئو-برای استراتژی کلمات کلیدی و داشتن محتوای با کیفیت بالا-و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) استفاده کنند تا خریداران بالقوه را هدف قرار داده و ترافیک را افزایش دهند. بنابراین ، بله ، SEO جزء SEM است.

کدام بهتر است؟ باید از SEO استفاده کنیم یا SEM ؟

خوب ، اکنون می دانید که این یک سوال ترفند است. SEO جزء SEM است. واقعاً بدون SEO نمی توانید SEM موفق داشته باشید ، بنابراین یکی از دیگری “بهتر” نیست. همچنین اکنون می دانید که نباید از واژه های “SEO” و “SEM” به جای یکدیگر استفاده کنید.

برای اولین بار روی SEO تمرکز کنید

SEO از طریق محتوای بهینه سازی شده برای مشتریان مفید است ، SEM را پایه ریزی می کند. بدون صفحات وب و محتوای وبلاگ که برای جستجو بهینه شده اند ، تلاش های SEM از بین می رود. بدست آوردن قابلیت مشاهده در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بسیار دشوار است.

SEO ارگانیک به ایجاد اعتبار جستجو کمک می کند ، اما ایجاد محتوای با کیفیت و به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی و سایر کانال های توزیع و تبلیغ محتوا بسیار مهم است. به عبارت دیگر ، شما باید چیزی داشته باشید که مردم آن را برای جستجو شایسته بدانند.

آنچه را که برای نیازهای خاص شما مناسب است ارزیابی کنید ، اما مطمئن شوید که تفاوت های SEM و SEO را به طور کامل درک کرده اید و اینکه چگونه تلاش های خود را در آینده حفظ خواهید کرد.