طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

جهان متاورس و راه های جدید برای کسب درآمد

متاورس یک جهان مجازی مشترک است و هر چیزی که در واقعیت وجود دارد در آنجا نیز امکان پذیر است. این صنعت چند میلیاردی با فرصت های بزرگ و جدید برای کسب درآمد ، هم اکنون به عنوان یک انقلاب مجازی در حال وقوع می باشد.

باید باور کنیم که بخشی از جهان به طور پیوسته به سمت فراجهان در حال حرکت است و مهمتر از همه، در آن فضای غیرواقعی هر کسی می تواند درآمد و پول واقعی کسب کند.

بنابراین، از آن جایی که این جهان پرطرفدار جدید و مشهور، توجه ها را به خود جلب کرده و سرفصل خبر ها را به خود اختصاص داده است، اکنون زمان مناسبی است تا در مورد نحوه کسب درآمد در متاورس بیشتر بدانید.

متاورس چیست؟

مفهوم متاورس برای اولین بار در کتاب نیل استفنسون Snow Crash ظاهر شد، اما مفهوم دنیای مجازی که به افراد اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، قبل از آن وجود داشت (ترون در سال 1982 یک نمونه است.) با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه با گذشت زمان، کیفیت و قابلیت این تجربیات مجازی به طور قابل توجهی رشد کرده است و به افراد بیشتری اجازه می دهد تا با یکدیگر در حوزه مجازی تعامل داشته باشند.

محیطی مجازی، اینترنت سه بعدی، اقتصادهای جایگزین، همه این نام‌ها واژه رایج جهانی نوظهور را توصیف می‌کنند: متاورس.

در واقع تقریباً مانند یک جهان موازی است، زیرا متاورس هر دو دنیای فیزیکی و دیجیتال را در هم می آمیزد. به زبان ساده، مانند یک دنیای مجازی مشترک است که در آن هر چیزی که در واقعیت وجود داشته باشد، در آنجا به عنوان ماورای جهان نیز امکان پذیر است.

برخی از پیشگامانی که ما با آنها آشنا شده‌ایم، تیزترین ایده‌ها را در مورد اقتصاد متاورس دارند.این افردا از گروه Brisk Logic می باشند.

Brisk Logic به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم های اجتماعی آواتار سه بعدی با هفت میلیون کاربر فعال در نظر گرفته می شود. بازاری وجود دارد که بیش از 50 میلیون کالا دارد که توسط یک ارز دیجیتال بومی (VCOIN) که قبلاً میلیون‌ها درآمد داشته است و اخیراً 35 میلیون دلار سرمایه‌ گذاری جذب کرده است، تامین می‌شود. Brisk Logic یک واقعیت مجازی و رویداد فراوجهی همه جانبه ایجاد کرده است که مردم مشتاق زندگی در آن هستند. ممکن است افراد در ابتدا به دلیل همه گیری کرونا مجذوب شوند، اما به دلیل لذت بخش و سرگرم کننده بودن، به رویدادهای مجازی و خرید تجهیزات برای آواتارهای خود آن را ادامه می دهند.

بلوک های سازنده کلیدی متاورس چیست و چگونه به کسب در آمد از متاورس کمک خواهد کرد؟

برای ساخت اکوسیستم متاورس به تعدادی لایه نیاز است. این لایه ها شامل زیرساخت و ابزارهای مورد نیاز، اتصال فراگیر، محاسبات، رابط کاربری و محیط مجازی است. محیط سه‌بعدی و نقشه‌برداری جغرافیایی بافت واقعیت توسعه یافته را تشکیل می‌دهند که ترکیبی از واقعیت ترکیبی، افزوده و مجازی را نشان می‌دهد. بسیاری از فناوری‌های مورد نیاز برای ایجاد این اکوسیستم در حال حاضر وجود دارند، در حالی که بقیه هنوز در حال ایجاد شدن هستند. علاوه بر این، بسیاری از خدمات برای ایجاد محتوا (اقتصاد سازنده)، بازاریابی آن (تجارت) و کشف کردن (جستجو) تکامل خواهند یافت. بیان نهایی متاورس از طریق تجربیات، شامل بازی ها، تعاملات اجتماعی، خرید، آموزش و رویدادهای زنده مانند ورزش و کنسرت خواهد بود.

چرا متاورس ممکن است مهم شود؟

هدف متاورس ایجاد یک تجربه همه جانبه است که جانشین اینترنت موبایل می شود.

متاورس ها در واقع به مصرف محتوا در زمان واقعی از طریق تجربیات مجازی خواهد پرداخت. آنها نشان دهنده انتقال از مکانی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، به مکانی از تجربیات مشترک هستند.

تاریخ دیجیتال از آنچه فرزندان ما به عنوان عصر حجر دیجیتال (پیش از اینترنت) از آن یاد می کنند تا وب جهانی (دسترسی به محتوا هر زمان و در هر مکان که باشد) تکامل یافته است، به دنبال آن شاهد خدمات اینترنت، به عنوان بهبود پلت فرم های IT که تجارت الکترونیک را راه اندازی کرد وباعث ایجاد  تعامل و همچنین بهره وری برای هدایت نوآوری شد، بودیم. گام بعدی از تکثیر سریع گوشی‌های هوشمند سرچشمه می‌گیرد، که باعث به وجود آمدن جامعه بیش از حد متصل و گسترش ویروس‌مانند رسانه‌های اجتماعی شد. امروزه، این فناوری به لطف تعداد زیادی از دستگاه های متصل با سنسورها و اتصال (اینترنت اشیا) نه تنها در جیب ما، بلکه در اطراف ما وجود دارد. اینترنت از انسان هایی که با انسان ها صحبت می کنند، به انسان هایی که با ماشین ها صحبت کنند و در نتیجه به ماشین هایی که با ماشین ها صحبت می کنند منتقل شده است. این تکامل به طور اساسی روابط انسانی را تغییر می دهد. گاهی اوقات، این فناوری نه تنها مهارت های ما را تقویت می کند، بلکه جایگزین ما می شود، زمانی که الگوریتم ها می توانند وظایف خاصی را با دقت بی امان و بدون هیچ گونه خطایی انجام دهند، می توانند دنیایی بی نقص به وجود آوردند. با ظهور متاورس، ما در آستانه ورود به مرحله دیگری هستیم، جایی که تعاملات مجازی بار دیگر در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

چگونه می توانیم با کسب درآمد از متاورس بیش تر آشنا شویم؟

در کوتاه‌ مدت، ما متذکر می‌شویم که سرمایه‌گذاران تمایل دارند که تأثیر فناوری‌های جدید را بیش از حد ارزیابی کنند و ارزش‌ گذاری‌ ها را هم زمان با جریان پول به سمت تعدادی از «بازی های موضوعی خالص» سوق دهند. معمولاً نتایج ملموس انتظارات را عقب می‌اندازد، زیرا استقرار و پیاده ‌سازی پیچیده‌ تر و زمان‌ برتر از حد انتظار است. متاورس در واقع یک فرصت فناوری جالب با مزایای اقتصادی قابل لمس است.

ابزارهای سازنده و پیشرفت‌های گردش کار برای ایجاد محتوای متاورس بسیار مهم هستند. ما می‌توانیم دنیایی را متصور شویم که در آن ساختن محتوا آسان است، همانطور که امروزه راه‌ اندازی یک سایت تجارت الکترونیکی کار بسیار ساده ای است. بحث پیرامون پلتفرم‌ های بسته در مقابل باز اغلب به‌ عنوان مانع کلیدی در اینجا ذکر می‌شود که وضعیتی مانند طناب کشی را ایجاد می‌کند. پلت فرم های بسته معمولاً برخی از این مشکلات ایجاد محتوا را حل می‌کنند زیرا مایل هستند همه چیز را به کاربران خود ارائه دهند. در مقابل، جمع آوری تمام ابزارهای لازم در یک اکوسیستم کاملاً باز، حداقل در مراحل اولیه توسعه، دشوار است.

ما معتقدیم که حوزه‌های اصلی سرمایه‌ گذاری در نهایت بین شرکت‌ هایی خواهد بود که بلوک‌ های ساختمانی و ابزارهای کلیدی برای پشتیبانی از زیر ساخت‌ های متاورس را تامین می‌کنند. این بلوک‌ها و ابزارها در حال حاضر برای اهداف دیگری از جمله دیجیتال سازی، محاسبات ابری، هوش مصنوعی (AI) و گرافیک بازی‌ های ویدیویی استفاده می‌شوند که تا حدودی خلوص نوردهی موضوعی را کاهش می‌دهد. تجارب اولیه به تدریج پیچیده تر می شوند، اما در این بین این مرحله با سرمایه گذاری های سنگین و سود اندک مشخص می شود، زیرا فقدان قابلیت همکاری و استانداردها مانع پذیرش گسترده تر در بین کاربران بالقوه خواهد شد. ما بر این باور هستیم که چشم انداز متاورس و مزایای اقتصادی آن همان طور که بسیاری امیدوارند محقق می شود ، ممکن است خطر سرخوردگی و نزول که سبب کاهش سرمایه می شود را نیز ایجاد کند. در حال حاضر، ما به سرمایه گذاران توصیه می کنیم که در تخصیص پول به این موضوع محتاط باشند، زیرا بازده آن در چندین سال آینده ( بین پنج تا ده سال ) مشخص می شود و نقشه راه فناوری هنوز در مراحل اولیه است و بسیاری از سؤالات را بی پاسخ می گذارد.

چرا برندهای معتبر به کسب درآمد از متاورس فکر میکنند؟

متاورس هنوز زیر رادار است، به عبارتی خارج از دید همه به جز آینده‌ نگرترین و خوش بین ترین فن‌ آوران. روندی وجود دارد که شرکت‌های بیشتری شروع به آزمایش کار با بلاک چین کرده‌اند. با این حال، تغییر مدل کسب و کار برای همه بسیار دشوار است. در حال حاضر شرکت هایی را می بینیم که پتانسیل بازاریابی و درآمد را به راحتی تشخیص می دهند و به سمت آن حرکت می کنند و همچنین سایر صنایعی که در حال حرکت به این حوزه هستند، به فکر آزمایش انواع جدیدی از مدل های تجاری و محصولات جدید با نام تجاری خود می باشند تا بتوانند در این رقابت پیروز باشند.

همان طور که گفته شد متاورس هنوز یک مفهوم در حال تکامل است، اما انواع مختلفی از آن وجود دارد. Decentraland (کاربران Decentraland می توانند املاک دیجیتالی را خریداری کرده و سپس بفروشند، در حالی که در این دنیای مجازی ماجراجویی، تعامل و بازی می کنند. با گذشت زمان، این پلتفرم برای پیاده سازی اپلیکیشن های تعاملی، پرداخت های درون دنیا و ارتباطات همتا به همتا برای کاربران تکامل یافته است.)، Roblox (Roblox شرکتی است که پلتفرمی را برای ایجاد، انتشار و بازی سه بعدی توسعه می دهد. این برنامه به توسعه دهندگان بازی Roblox Client، برنامه ای برای توسعه دیجیتال سه بعدی، و به Roblox Cloud، راه حلی که پلتفرم تجربه مشترک انسان را تقویت می کند، ارائه می دهد. این شرکت به کاربران اجازه می دهد تا مدل ها و بازی های سه بعدی را ایجاد و منتشر کنند.)، Sandbox (یک محیط شبیه‌سازی شده بدون دسترسی به شبکه، داده یا برنامه‌های کاربردی دیگر است، تیم‌های امنیتی می‌توانند با خیال راحت کد را اجرا کنند تا نحوه عملکرد و مخرب بودن آن را تعیین کنند.) ، Cryptovoxels (یک متاورس است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این دنیای مجازی از زیرساخت‌های واقعی مانند جاده‌ها، ساختمان‌ها، زمین‌ها و غیره تشکیل شده است.) یا Axie Infinity (یک بازی تجاری و مبارزه ای مبتنی بر بلاک چین است که تا حدی متعلق به بازیکنان آن است و توسط آن ها اداره می شود.)، هر کدام از آنها به شما اجازه می‌دهند چندین کار را در دنیای مجازی خود انجام دهید. کاربران می توانند خرید کنند، مطالعه کنند، با دوستان خود ملاقات کنند، به کنسرت ها و گالری ها بروند و حتی تجارت کنند.

چگونه زمین مجازی باعث کسب درآمد در متاورس می شود و چرا سرمایه گذاران آن را می خرند؟

املاک و مستغلات یکی از محبوب ترین کلاس های دارایی در جهان است و اکنون در حوزه دیجیتال نیز وجود دارد.

سرزمین مجازی، زمین ناملموسی است که در دنیای مجازی وجود دارد. درست مانند زمین فیزیکی، آن نیز به عنوان قطعه فروخته می شود و می توان آن را با ارز خاص زمین خریداری کرد. امروزه دنیای مجازی متعددی وجود دارد که به شما امکان خرید ملک مجازی را می دهد. مسلماً Decentraland محبوب ترین آنهاست.

زمین مجازی در متاورسِ در حال جوانه زدن، به صدها هزار دلار فروخته شده است.

در ژوئن سال جاری، یک قطعه زمین به قیمت بیش از 900000 دلار در دسنترالند فروخته شد. و این فقط یک نمونه می باشد. با توجه به علاقه فزاینده به متاورس، ROI (بازده سرمایه گذاری) بالقوه در زمین مجازی برای سفته بازان ارز دیجیتال امیدوار کننده به نظر می رسد.

همچنین سرمایه‌گذاران می‌توانند زمین‌های مجازی خود را مورد استفاده قرار دهند و از آنها درآمد کسب کنند: اگر صاحب یک زمین مجازی هستید، می‌توانید رویدادها یا مهمانی‌های انحصاری را میزبانی کنید و از کسانی که می‌خواهند شرکت کنند، هزینه دریافت کنید.

به عنوان مثال، اسنوپ داگ، رپر آمریکایی، میزبان یک مهمانی انحصاری در پلتفرم توکن غیرقابل تعویض The Sandbox (NFT) بود تا عمارت واقعی خود را بازسازی کند. شرکت کنندگان نیاز به NFT داشتند که به عنوان یک دعوت نامه عمل می کرد و به آنها امکان دسترسی به آن مهمانی را می داد.

و در آخر، سرمایه گذاران می توانند درآمد منظمی از زمین های مجازی خود در متاورس داشته باشند. به عنوان مثال، می توانید با استفاده از NFT در زمین مجازی خود یک خانه مجازی بسازید و آن را با درآمد ماهانه اجاره بدهید. یا یک گالری هنری NFT راه‌اندازی کنید و فضا را به هنرمندان ارز دیجیتال جدید اجاره دهید تا کارهای خود را در متاورس به نمایش بگذارند.

اگر جزو افرادی هستید که قصد خرید ملک در متاورس را دارید ، در ادامه ی این مقاله ما یک راهنمای گام به گام برای خرید املاک در Decentraland قرار داده ایم.

نکته کلیدی در مورد متاورس ها تمرکززدایی است. اکثر دنیای مجازی ای که هم اکنون وجود دارد بر روی یک بلاک چین (عمدتاً اتریوم) ساخته شده است. این بدان معناست که قراردادهای هوشمند اکثرا توسط DAO ها (سازمان های غیرمتمرکز خودمختار) اداره می شوند. یعنی آنها توسط یک موسسه واحد مانند یک دولت یا بانک مرکزی کنترل نمی شوند، بلکه بین انواع رایانه ها، شبکه ها و گره ها تقسیم می شوند. در بسیاری از موارد، ارزهای مجازی از این وضعیت غیرمتمرکز برای دستیابی به سطوحی از حریم خصوصی و امنیت استفاده می کنند که معمولاً برای ارزهای استاندارد و تراکنش های آنها در دسترس نیست. پس در نتیجه جهان های خود مختار از ارزهای دیجیتال برای اداره اقتصاد خود استفاده می کنند.

جنبه مهم دیگر، کسب درآمد است. دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین به کاربران امکان می دهد محتوای دیجیتالی ایجاد کنند، آن را توسعه دهند و بعداً آن را بفروشند، اجاره کنند یا معامله کنند تا ارزهای دیجیتال به دست آورند.

دامنه گزینه ها گسترده است که در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم: از فروش آواتار درون بازی گرفته تا اجاره زمین دیجیتال یا حتی فروش پیکسل های فضای تبلیغاتی روی آنها.

مفهوم متاورس جدید نیست. جهان سه‌بعدی «زندگی دوم» در سال 2003 میلیون‌ها نفر را دعوت کرده بود تا واقعیت‌های رویایی خود را بسازند. اما به قدر کافی کاربران را مجذوب نکرد، پس در سکوت انتظار کشید تا زمانی که همه گیری جهانی جرقه ای برای تکامل سریع متاورس بعنوان یک دنیای مجازی شد.

قرنطینه های جهانی میلیون ها نفر را مجبور کرد تا زندگی اجتماعی خود را به تعویق بیاندازند و آنها را بصورت آنلاین ادامه دهند. بخش بزرگی از این گروه از مردم نسل هایی بودند که با بازی های ویدیویی بزرگ شدند. آنها به دنبال تجربیات و فرصت های جدید به فضاهای مجازی رفتند. کسب و کارهای بزرگ به دنبال مشتریان و پول آنها بودند. و دقیقا در این زمان بود که متاورس ها منفجر شدند.

ابتدا نوبت به رونق NFT رسید. توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT دارایی‌های رمزنگاری شده در یک بلاک چین با کدهای شناسایی منحصربه‌فرد و ابرداده‌ها هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. برخلاف ارزهای دیجیتال، نمی توان آنها را به صورت معادل معامله و یا مبادله کرد، بیپل آثار هنری توکن شده خود را به قیمت 69 میلیون دلار فروخت و بعد از آن بازی‌های مبتنی بر NFT افزایش یافت که به کسب درآمد می پرداخت. سپس سرمایه گذاری های هنگفت در زمین مجازی، قطعات و پیکسل های فضا در متاورس ها آغاز شد. به این ترتیب قیمت ها ظرف چند سال به شدت افزایش یافت و از تنها 20 دلار در سال 2017، به بیش از 5800 دلار در سال 2021 رسید.

احتمالا در آینده، ما NFT های بیشتری را در همه چیز خواهیم دید، اقلام موجود در متاورس با همین NFT ها قابل مصرف خواهند بود.

با این حال، تعداد انگشت شماری از نام‌ های معروف حداقل شروع به بررسی دنیای متا فیزیک کرده‌اند. Sotheby’s را در نظر بگیرید که به تازگی یک تابلوی نقاشی NFT را با قیمتی خیره کننده به حراج گذاشته است.

(ساتبیز یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در بریتانیا تأسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک است. این شرکت یکی از بزرگترین دلالان هنرهای زیبا و تزئینی، جواهرات و کلکسیون در جهان است. این شرکت دارای 80 شعبه در 40 کشور است، اما حضور قابل توجهی در بریتانیا دارد.)

این ترکیب با NFT ها، دقیقا همان چیزی است که به گیمرها اجازه می دهد مالک دارایی های بازی خود باشند و به سازندگان قدرت می بخشد. روند رو به رشد ادامه خواهد داشت.

“ما تازه در ابتدای بازی هستیم.”

آژانس‌های املاک صد ها میلیون دلار هزینه کردند تا فضاهای خود را در زمین دیجیتال داشته باشند. اموال مجازی به شکل جدیدی از پوشش در برابر تورم تبدیل شد. و به این شکل، یک الدورادو جدید به وجود آمد.

راه های کسب درآمد در متاورس چیست؟

اجاره ملک مجازی

توسعه دهندگان متاورس معمولا قطعات زمین مجازی خود را به عنوان یک فضای خالی می فروشند. به این معنی که مالکان برای ساختن هر چیزی که می خواهند اختیار کامل دارند: هتل، گالری هنری، کازینو، سینما یا استادیوم ورزشی.

این انتخاب آنهاست که چه چیزی بسازند و چگونه از این طریق کسب درآمد کنند. فرصت های درآمدزایی بی پایان است، از اجاره ساختمان گرفته تا اخذ هزینه پذیرش یا فروش فضای تبلیغاتی.

ناگفته نماند که ملک مجازی خود می تواند یک سرمایه گذاری باشد که ارزش آن ممکن است در طول زمان افزایش یابد.

تبلیغات

جهان های مجازی می توانند هر فعالیتی را از دنیای واقعی تقلید کنند و امکان تعامل کاربران با یکدیگر بی پایان است. تعامل با شرکت ها، برندها و محصولات نیز همینطور است.

تبلیغات درون بازی در حال حاضر یک صنعت چند میلیاردی است. علاوه بر این، محیط‌های بازی آنلاین و حتی مراکز خرید مجازی، فضاهای اجتماعی اولیه برای کاربران هستند. اینجا جایی است که آنها یکدیگر را ملاقات می کنند، با یکدیگر معاشرت و همکاری می کنند و زمان می گذرانند.

توسعه دهندگان تمام تلاش خود را برای ایجاد انحصاری ترین، جذاب ترین و با ارزش ترین فضاها انجام می دهند. تعداد کاربران متاورس به سرعت در حال افزایش است. منطقی است که بگوییم جهان های مجازی و فضاهای اجتماعی جدید آن ها به مرور زمان به یک کانال بازاریابی عظیم تبدیل خواهند شد.

سرمایه گذاری و کسب درآمد در صنعت متاورس

متاورس بعد جدیدی از اینترنت است. در برخی موارد، می توان آن را در زندگی هر یک از ما گنجاند. به طور منطقی، این یک فرصت بزرگ برای کسب و کارها است.

پتانسیل رشد فضاهای مجازی چند میلیون کاربر بسیار زیاد است. ارزش ارزهای دیجیتال بومی متاورس های جداگانه (مانند MANA Decentraland یا SAND The Sandbox) در طول ماه ها چندین برابر افزایش یافته است.

برای کسانی که رویکرد سرمایه‌ گذاری سنتی‌ تری را ترجیح می‌دهند، سهام شرکت‌ های متاورس متمرکز نیز یک گزینه است. غول‌های فناوری، بازی، تجارت الکترونیک و رسانه‌های اجتماعی مانند Roblox، Unity Software، Microsoft Corp، Amazon، Nvidia، Walt Disney و Facebook علایق خود را در ساخت و توسعه متاورس های شخصی آشکار کردند و همه آن ها به صورت عمومی در بورس اوراق بهادار درج شده است.

سرمایه گذاری در پروتکل های فناوری اساسی

در حال حاضر، اکثر متاورس ها بر روی شبکه اتریوم ساخته شده اند. هیاهوی اطراف آنها در افزایش شدید قیمت اتر (ETH)، ارز دیجیتال اصلی بلاک چین اتریوم منعکس شده است.

با این حال، چشم انداز در حال تغییر است، زیرا بلاک چین های رقیب قراردادهای هوشمند خود را با عملکردهای NFT فعال می کنند. به عنوان مثال، سولانا (SOL)، به دلیل توجه سرمایه گذاران ، شاهد رشد تقریباً عمودی در ماه های اخیر بوده است.

پروتکل‌های بلاک چین که هدفشان حل مشکلات مقیاس ‌پذیری است و هزینه‌های شبکه کمتری نسبت به اتریوم ارائه می‌کنند، از نظر تقاضای مبتنی بر NFT، پایه‌های اساسی محکمی برای رشد دارند.

سرمایه گذاری در NFT ها

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خود مجموعه‌ای از دارایی‌های سوداگرانه هستند. به دلیل ویژگی‌های تکنولوژیکی، NFT‌ها قطعات منحصر به ‌فردی از داده‌های دیجیتالی هستند که آنها را در برخی مواقع کمیاب و ارزشمند می‌کند.

سرمایه گذاران انتظار دارند ارزش آنها در طول زمان افزایش یابد. اما اگرچه NFT ها ترند هستند، اما نوع جدیدی از سرمایه گذاری نیز می باشند که گاهی اوقات در معرض خطر گران شدن قرار می گیرند.

بازی برای کسب درآمد در متاورس

بازی‌های مبتنی بر بلاک‌ چین و NFT‌ها، یک مدل بازی انقلابی جدید را برای کسب درآمد فعال کرده اند. اصل در اینجا ساده است: گیمرها مالکیت و کنترل دارایی های درون بازی خود را دارند و همچنین توانایی کامل برای تجارت یا مبادله آن ها را با پول واقعی دارند.

اقتصادهای بازی مانند Axie Infinity نمونه کاملی هستند از اینکه چگونه متاورس ها می توانند موارد واقعی را تغییر دهند. در طول همه‌گیری، هزاران فیلیپینی وارد بازی شدند، حیوانات خانگی دیجیتالی به نام «Axies» پرورش دادند و آنها را به صورت آنلاین معامله کردند و درآمد بیشتری نسبت به مشاغل واقعی خود داشتند. قیمت Axie Infinity (AXS) تنها در عرض دو ماه بیش از 2140٪ افزایش یافت.

حال به نحوه خرید ملک در Decentraland می پردازیم.

راهنمای گام به گام

این بزرگترین جهان مجازی در فضای NFT است که نشانه های خاص خود را دارد.

ابعاد هر قطعه زمین در Decentraland  شانزده متر در شانزده متر است و به عنوان یک NFT نشان داده می شود. تعداد قطعات زمین در دسنترالند 90000 قطعه است. هر کسی می‌تواند زمین را در Decentraland از طریق OpenSea – یک بازار NFT – یا از طریق بازار رسمی Decentraland خریداری و اجاره کند و یا حتی بفروشد.

اکنون که می دانید Decentraland چیست، در زیر یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی خرید زمین در Decentraland به طور مستقیم از Marketplace آورده شده است.

مرحله 1: به بازار Decentraland بروید

برای شروع، باید از Decentraland’s Marketplace دیدن کنید و اگر قبلاً وارد نشده اید، وارد شوید یا ثبت نام کنید.

پس از ورود به سیستم، به «Parcels and Estates» بروید. سپس روی «View All» کلیک کنید.

مرحله 2: یک قطعه زمین را انتخاب کنید

مرحله بعدی این است که قطعات زمین موجود را مرور کنید و زمین مورد نظر خود را انتخاب کنید. مزیت خرید زمین در دسنترالند به طور مستقیم از بازار این است که می توانید مناطق مجاور و نزدیکی به مناطق معروف را ببینید.

هنگامی که قطعه زمین مجازی خود را انتخاب کردید، روی آن کلیک کنید تا جزئیات آن را بخوانید. در اینجا، قیمت زمین را در MANA، در دسترس بودن و نام مالک را مشاهده خواهید کرد.

برای خرید روی “خرید” ضربه بزنید.

مرحله 3: کیف پول خود را به بازار Decentraland وصل کنید

برای انجام خرید، باید اطمینان حاصل کنید که کیف پول شما به حساب شما متصل است زیرا پس از موفقیت و تکمیل خرید، زمین به عنوان NFT به کیف پول شما ارسال می شود.

اگر کیف پول ندارید، می توانید کیف پول هایی مانند MetaMask و Trust Wallet را دانلود کنید. به یاد داشته باشید که کیف پول مورد نظر شما باید دارای MANA یا اتریوم (ETH) کافی باشد تا بتوانید خرید کنید.

مرحله 4: LAND مجازی خود را تأیید کنید

پس از تکمیل خرید، می توانید LAND خود را در کیف پول خود تأیید کنید.

اگر از Trust Wallet استفاده می‌کنید، می‌توانید همان را در قسمت «Collectibles» و در زیر تب «NFTs» در کیف پول MetaMask تأیید کنید.

آیا باید املاک مجازی را در متاورس بخرید؟

تا کنون، بازار املاک مجازی تنها یک جهت را می شناسد و آن هم صعوی است. با فشار فیس‌بوک به متاورس و علاقه سرمایه‌گذاران متمرکز بر وب ، املاک مجازی می‌تواند به یک طبقه دارایی بسیار پرسود، به‌ویژه برای سرمایه‌ گذاران اولیه تبدیل شود.

و برای چندمین بار لازم است که هشدار دهیم ، در حالی که نمی توان انکار کرد که بازار املاک و مستغلات مجازی به طور قابل توجهی رشد کرده است، اما این بازار نسبتا جدیدی است و سرمایه گذاران باید قبل از سرمایه گذاری، دقت و تحقیق مناسب خود را انجام دهند.

چالش های اصلی متاورس چیست؟

فراجهان ها در حال حاضر مانند جهان های جداگانه وجود دارند. آنها نمی توانند با خودشان ارتباط برقرار کنند. این بدان معناست که کاربران متاورس Axie Infinity نمی‌توانند با دارایی‌های دیجیتالی خود وارد متاورس Fortnite یا Roblox شوند. عدم اتصال به یکدیگر یکی از بزرگترین مسائلی است که تکامل جهان مجازی را کند می کند.

کل زیرساخت هنوز در مرحله اولیه است. این فضا با هر سرمایه ‌گذار و توسعه ‌دهنده پروژه در حال توسعه است، اما بیشتر برنامه ‌های لازم هنوز توسعه نیافته ‌اند.

سرعت اینترنت ممکن است گاهی اوقات یک مشکل واقعی باشد. واقعیت های مجازی نیاز به اتصال سریع دارند، اما فقدان رقابت بین ارائه دهندگان خدمات اینترنت، وضعیت را راکد نگه می دارد.

از آنجایی که مبانی فناوری هنوز در حال تکامل است، هیچ استاندارد توافقی برای قابلیت همکاری در سراسر متاورس های چندگانه تعیین نشده است. از نظر ما این یک نقطه حیاتی است، زیرا مشتریان انتظار دارند که دارایی‌ها و تجربیات مجازی را به طور یکپارچه در پلتفرم‌های مختلف جابه‌جا کرده و به اشتراک بگذارند، و توسعه‌ دهندگان انتظار دارند که ابزارهای چند پلت فرمی مربوطه را آزادانه انتخاب کنند. با نگاهی به آینده، ما پیش‌بینی می‌کنیم که بسیاری از پلت ‌فرم ‌های مقیاس بزرگ برای اینکه بتوانند در یک متاورس قابل کارکرد متقابل عمل کنند، باید مدل‌ های تجاری خود را تنظیم کنند. با توجه به مقدار زیادی از اطلاعات شخصی حساس بالقوه، حریم خصوصی و امنیت داده ها نیز بسیار مهم خواهد بود. اگر دنیای مجازی باعث شود کاربران از مسئولیت ها و تعاملات دنیای واقعی دوری کنند، نگرانی های دیگر حول محور سلامت روان می چرخد.

آینده ی جهان با وجود متاورس

حدود دو دهه پیش، هیچ‌کس نمی‌توانست تصور کند که این دستگاه‌های مفید و پلتفرم‌های وب حداکثر زمان ما را مصرف کنند. امروز به واقعیت تبدیل شده است. به همین ترتیب، 20 سال آینده، بیشتر زمان خود را در متاورس و زمان بسیار کمی را در زندگی واقعی سپری خواهیم کرد. متاورس به عنوان فضایی برای اتصال و کسب درآمد عمل خواهد کرد، در حالی که سرگرمی محض و تجربه های فراموش نشدنی را ارائه می دهد.

انسان ها به اندازه کافی تکامل یافته اند. اکنون زمان آن رسیده است که اینترنت به چیزی منحصر به فرد و برجسته تبدیل شود. پس لازم است که اطلاعات جامعی درباره ی متاورس ها داشته باشید زیرا دیر یا زود با آن ها درگیر خواهیم شد.

شرکت طراحی وبسایت و اپلیکیشن وال ویرا