طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

حفاظت از محیط زیست با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی از آزمایشگاه های تحقیقاتی به زندگی روزمره ما منتقل می شود ، از پیمایش در شهرها ، اشتراک سهام ، شبکه های انرژی ما گرفته تا دنیای آنلاین.

اما هرچه هوش مصنوعی در استفاده و تأثیرگذاری قدرتمندتر ، مستقل تر و گسترده تر شود ، مسئله حل نشده ایمنی هوش مصنوعی در درجه اول اهمیت قرار خواهد گرفت. خطرات عبارتند از: تعصب ، تصمیم گیری ضعیف ، شفافیت کم ، از دست دادن شغل و استفاده ناشایست از هوش مصنوعی ، مانند سلاح های خودمختار.

همانطور که مقیاس و فوریت تأثیرات اقتصادی و بهداشتی انسانی در اثر وخیم شدن محیط طبیعی ما رشد می کند ، ما فرصتی برای بررسی چگونگی کمک هوش مصنوعی در تغییر بخش ها و سیستم های سنتی برای مقابله با تغییرات اقلیمی ، تأمین امنیت غذایی و آب ، ایجاد شهرهای پایدار پیدا میکنیم.

5 مورد از برنامه های کاربردی هوش مصنوعی شناسایی شده “تغییر دهنده بازی” را برای حل چالش های این سیاره:

1. وسایل نقلیه برقی خودمختار و متصل

کاهش قابل توجه گازهای گلخانه ای برای حمل و نقل شهری را می توان از طریق بهینه سازی مسیر و ترافیک ، الگوریتم های رانندگی با محیط زیست فراهم کرد.

2. شبکه های انرژی توزیع شده

هوش مصنوعی می تواند پیش بینی تقاضا و عرضه انرژی های تجدیدپذیر را از طریق شبکه توزیع شده افزایش دهد ، ذخیره انرژی ، بهره وری و مدیریت بار را بهبود بخشد ، به ادغام و قابلیت اطمینان تجدیدپذیرها کمک کند و قیمت گذاری و تجارت پویا و انگیزه های بازار را ایجاد کند.

3. سیستم های هوشمند کشاورزی و غذایی

کشاورزی با افزایش هوش مصنوعی شامل جمع آوری خودکار داده ها ، تصمیم گیری و اقدامات اصلاحی از طریق رباتیک برای تشخیص زود هنگام بیماری ها و مسائل مربوط به محصولات ، تأمین تغذیه به موقع دام ها و به طور کلی بهینه سازی ورودی ها و بازده های کشاورزی بر اساس عرضه و تقاضا است. این نوید افزایش بهره وری منابع صنعت کشاورزی ، کاهش استفاده از آب ، کود و سموم دفع آفات است که به اکوسیستم های مهم آسیب می رسانند و انعطاف پذیری را نسبت به شرایط اقلیمی افزایش می دهد.

4. پیش بینی وضعیت آب و هوا و نسل بعدی

زمینه جدیدی از “انفورماتیک آب و هوا” در حال شکوفایی است که از هوش مصنوعی برای تغییر اساسی پیش بینی هوا و بهبود درک ما از تأثیرات تغییر اقلیم استفاده می کند. این رشته به طور سنتی به محاسبات پر مصرف با عملکرد بالا نیاز دارد ، اما شبکه های یادگیری عمیق می توانند به کامپیوترها اجازه دهند خیلی سریعتر کار کنند و پیچیدگی بیشتری از سیستم “دنیای واقعی” را در محاسبات وارد کنند.

فقط در بیش از یک دهه ، قدرت محاسباتی و پیشرفت در هوش مصنوعی کامپیوترهای خانگی را قادر می سازد تا به اندازه ابر رایانه های امروزی قدرت داشته باشند ، این، هزینه تحقیق را کاهش می دهد ، بهره وری علمی را افزایش می دهد و کشفیات را تسریع می کند. تکنیک های هوش مصنوعی همچنین ممکن است به اصلاح تعصبات در مدل ها کمک کند ، مهمترین داده ها را برای جلوگیری از تخریب داده ها ، پیش بینی وقایع شدید و استفاده برای مدل سازی تأثیرات ، استخراج کند.

5. پاسخ هوشمندانه به بلایا

هوش مصنوعی می تواند شبیه سازی ها و داده های زمان واقعی (از جمله داده های رسانه های اجتماعی) حوادث آب و هوایی و بلایای منطقه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد تا آسیب پذیری ها را و آمادگی در برابر بلایا را افزایش دهد ، هشدارهای اولیه را ارائه دهد و از طریق هماهنگی قابلیت های اطلاعات اضطراری را در اولویت قرار دهد.