طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

داکر چیست؟

ابزاری است که برای سهولت در ایجاد ، استقرار و اجرای برنامه ها با استفاده از کانتینرها طراحی شده است.
کانتینرها به یک توسعه دهنده این امکان را می دهند تا برنامه ای را با تمام قسمتهای مورد نیاز خود مانند کتابخانه ها و سایر وابستگی ها بسته بندی کند و آن را به عنوان یک بسته مستقر کند.
با این کار ، به لطف ظرف ، توسعه دهنده می تواند مطمئن باشد که برنامه بدون در نظر گرفتن تنظیمات سفارشی که دستگاه ممکن است داشته باشد و با دستگاه مورد استفاده برای نوشتن و تست کد متفاوت باشد ، روی هر دستگاه Linux دیگری اجرا می شود.


به نوعی داکر کمی شبیه ماشین مجازی است. اما برخلاف ماشین مجازی ، به جای ایجاد یک سیستم عامل مجازی ، Docker به برنامه ها اجازه می دهد تا از هسته لینوکس مشابه سیستمی که در آن در حال اجرا هستند استفاده کنند و فقط نیاز به ارسال برنامه ها با مواردی است که از قبل در رایانه میزبان اجرا نمی شوند. این امر باعث افزایش چشمگیر عملکرد می شود و از سایز برنامه می کاهد. و مهمتر اینکه ، داکر منبع باز است. این بدان معنی است که هر کسی می تواند در Docker مشارکت کند و در صورت نیاز به ویژگی های اضافی که خارج از جعبه در دسترس نیستند ، آن را برای تأمین نیازهای خود گسترش دهد.

داکر برای کیست؟ Docker ابزاری است که برای بهره مندی توسعه دهندگان و مدیران سیستم طراحی شده است و آن را بخشی از بسیاری از ابزارهای DevOps (توسعه دهندگان + عملیات) است. برای توسعه دهندگان ، این بدان معنی است که آنها می توانند بدون نگرانی در مورد سیستمی که در نهایت اجرا می شود ، روی نوشتن کد تمرکز کنند. همچنین به آنها اجازه می دهد با استفاده از یکی از هزاران برنامه ای که قبلاً برای اجرا در محفظه Docker به عنوان بخشی از برنامه خود طراحی شده اند ، شروع به کار کنند. برای کارکنان عملیاتی ، داکر به دلیل ردپای کوچک و سربار پایین ، تعداد سیستم های مورد نیاز را کاهش می دهد.