طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

درباره زبان برنامه نویسی دارت

دارت زبان برنامه نویسی است که توسط گوگل توسعه داده شده است و اولین نسخه آن به سال 2010 برمی گردد.
هدف اصلی دارت این است که جایگزین جاوااسکریپت بشود. در اصل دارت راه حل مشکلات جاری در جاوا اسکریپت مثل مشکلات حافظه است و برای پروژه های بزرگ امنیت بیشتری را فراهم می کند. دارت زبانی بر اساس شی گرایی، کلاس و وراثت است و گرامری شبیه به زبان C دارد.

این پروژه توسط لارس بک و کسپر لاند پایه گذاری شده است.

در 18 نوامبر 2011 شرکت گوگل برای این زبان یک ادیتور معرفی کرد که بر کامپوننت های ایکلیپس استوار بود.البته امروزه شما داخل تقریبا اکثر ادیتور ها می توانید با دارت کد بزنید. البته از انروید استودیو غافل نشوید.

دارت به نحوی ساخته شده که برروی مرورگرهای مدرن در ماشین مجازی آن ها اجرا بشود و یا بصورت کامپایلر شده به نسخه های مدرن جاوا اسکریپت اجرا بشود.

دارت در بحث وب مورد استقبال توسعه دهنده ها قرار نگرفت. دلیل این موضوع شاید نبودن صرفه اقتصادی برای اضافه کردن یک زبان جدید به وب سایت بوده یا اینکه برای اجرای وب سایت نوشته شده با دارت باید حتما از مرورگر های مشخصی استفاده کرد و داستان هایی از این دست اجازه نداد تا دارت به عنوان یک زبان ساخت وب سایت محبوب شناخته بشود اما…

گوگل زمانی که متوجه شد زبان دارت در وب مورد استقبال قرار نگرفت از فریمورکی به نام فلاتر رونمایی کرد.
اولین نسخه فلاتر(Flutter) در سال 2015 رونمایی شد. این فریمورک یک ui کیت بسیار قوی است که به شما امکان طراحی اپلیکیشن هایی برای دسکتاپ و اندروید و ios حدود 50% بهبود داده است و دارت را حسابی سربلند کرده است.