طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

درباره ی Google Webmaster Tools چه می دانید؟

از وبلاگ نویسان روزمره گرفته تا آژانس های بازاریابی SaaS شرکتی، به نظر می رسد که همه افراد دارای وب سایت یا فروشگاه آنلاین، از ابزارهای وب مستر گوگل (GWT) برای بهبود عملکرد وب سایت خود استفاده می کنند.

اگر با GWT آشنا نیستید، ممکن است تعجب کنید که چرا به یک ابزار اصلی در تلاش های مدیریت وب سایت و بازاریابی تبدیل شده است.

Google Webmaster Tools (همچنین به عنوان کنسول جستجوی گوگل شناخته می شود)، یک پلت فرم قدرتمند است که صاحبان وب سایت می توانند از آن برای نظارت بر نحوه تعامل سایت خود با Google استفاده کنند.

GWT به شما بینشی دقیق از سلامت وب سایت می دهد، مشکلات فنی مانند خطاهای خزیدن، مشکلات بهینه سازی موبایل و نگرانی های امنیتی را گزارش می دهد. همچنین دارای مجموعه‌ای از معیارهای قابل ردیابی است که برای سئو بسیار ارزشمند هستند و داده‌هایی را که برای بهبود عملکرد ارگانیک وب‌سایت خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهند.

همچنین کاملا رایگان است و با Google Analytics و Google Ads برای تست PPC ادغام می شود.

بنابراین، Google Webmaster Tools چه ویژگی هایی دارد و چگونه به شما در مدیریت استراتژی های وب سایت و سئو کمک می کند؟

ویژگی ها و کاربردهای وب مستر گوگل

کارهای زیادی وجود دارد که GWT می تواند انجام دهد. اینکه هر کدام چقدر مفید هستند به نیازهای خاص کسب و کار شما بستگی دارد. در زیر، ما قصد داریم در مورد برخی از مفیدترین ویژگی‌ها و کاربردهای این پلتفرم صحبت کنیم.

1. عملکرد وب سایت خود را نظارت کنید.

GWT معیارهای حیاتی را برای نظارت بر عملکرد وب سایت شما فراهم می کند، از جمله:

کلیک ها – تعداد دفعاتی که افراد از طریق نتایج جستجوی گوگل روی وب سایت شما کلیک کرده اند. این نه تنها به شما بینشی در مورد اثربخشی عناوین صفحه و توضیحات متا می‌دهد، بلکه نشانگر ترافیک سایت شما نیز است.
برداشت ها – معیار “impressions” به تعداد دفعاتی که وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شده است، اشاره دارد که برای شناسایی کلمات کلیدی رتبه بندی شما مفید است. مرتب‌سازی بر اساس صفحه می‌تواند به شما بگوید که کدام صفحات برای کلمات کلیدی خاص رتبه‌بندی می‌شوند و لایه‌ای از بینش بیشتری به استراتژی بهینه‌سازی شما اضافه می‌کند.
میانگین CTR – GWT درصد افرادی را به شما نشان می دهد که وب سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل دیده اند و تصمیم گرفته اند روی آن کلیک کنند. اساساً، تعداد کلیک‌های شما ÷ نمایش‌ها x 100 است و قطعاً معیاری است که می‌خواهید به دقت آن را زیر نظر داشته باشید. از طریق GWT، می توانید بالاترین (و کمترین) CTR پرس و جوهای خود را شناسایی کرده و آنها را در طول زمان نظارت کنید.
موقعیت متوسط ​​- موقعیت متوسط ​​شما نشان می دهد که در چه جایگاهی در SERP های گوگل برای کلمات یا صفحات خاص رتبه بندی می کنید.
برای تمام معیارهای فوق، GWT داده های 16 ماهه را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد دو محدوده تاریخ را با هم مقایسه کنید. همچنین می توانید بر اساس پرس و جو، تاریخ، کشور و دستگاه فیلتر کنید و دید جامعی از عملکرد وب سایت خود را در اختیار شما قرار می دهد.

2. مراقب خطاهای نمایه سازی باشید.

GWT به شما این امکان را می دهد که ببینید چه تعداد از صفحات وب سایت شما از زمان آخرین خزیدن سایت توسط گوگل ایندکس شده است.

مهمتر از آن، هر گونه خطا یا اخطار نمایه سازی را برجسته می کند و اطلاعاتی را برای تجزیه و تحلیل به شما می دهد. به عنوان مثال، ممکن است کد شکسته، URL های مسدود شده یا مشکلی با موضوع سایت خود داشته باشید.

3. یک نقشه سایت ارسال کنید.

ارسال نقشه سایت به GWT می تواند خزیدن سایت شما را بهبود بخشد و خطر خطاهای نمایه سازی را کاهش دهد.

این یک ابزار عالی برای وب‌سایت‌های بزرگ است، زیرا گوگل به راحتی می‌تواند تغییرات یا اضافه‌ها را از دست بدهد، اما وب‌سایت‌های جدید نیز می‌توانند از مزایای ایندکس شدن سریع‌تر بهره ببرند.

4. بازرسی URL را انجام دهید.

ابزار بازرسی URL به شما امکان تجزیه و تحلیل URL های خاص را می دهد. می توانید مقایسه ای کنار هم از URL زنده خود و URL که گوگل در فهرست خود دارد را مشاهده کنید.

این به شما این امکان را می دهد که خطاها یا ناهماهنگی ها را بررسی کنید و همچنین می توانید تاریخ آخرین خزیدن صفحه را مشاهده کنید.

5. پیوندهای خود را پیگیری کنید.

با توجه به اینکه بک لینک ها هنوز برای هر استراتژی SEO SaaS بسیار مهم هستند، بخش پیوندهای GWT یکی از با ارزش ترین ابزار آن است.

نه تنها می‌توانید تعداد کل بک لینک‌های وب‌سایت خود را مشاهده کنید، بلکه می‌توانید ببینید که کدام دامنه‌ها به شما پیوند می‌دهند.

بخش پیوندهای داخلی راه خوبی برای تجزیه و تحلیل ساختار وب سایت شما و اطمینان از اینکه محتوای سنگ بنای شما دارای بیشترین تعداد لینک است.

6. اقدامات امنیتی و دستی

اگر هر یک از صفحات شما با دستورالعمل‌های وب‌مستر Google مطابقت نداشته باشد، GWT برای شما اعلان‌های ایمیلی ارسال می‌کند.

به عنوان مثال، اگر گوگل هرزنامه، پنهان کاری یا لینک های خریداری شده را شناسایی کند، سایت شما را جریمه کرده و دستورالعمل های بیشتری را از طریق این برگه ارائه می دهد. همچنین می‌توانید مشکلات امنیتی را در اینجا پیگیری کنید.

نتیجه
برای تجزیه و تحلیل جامع و بررسی سلامت کلی وب سایت خود، می توانید ابزارهای وب مستر گوگل را با بهترین شیوه های Google Analytics ترکیب کنید.

هنگامی که با نحوه عملکرد GWT آشنا شدید، می توانید از آن برای بهینه سازی وب سایت خود، افزایش رتبه سایت و افزایش ترافیک خود استفاده کنید.