طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

دیجیتال مارکتینگ شامل چند حرفه می باشد؟

یک بازاریاب دیجیتال چه می کند؟

بازاریابان دیجیتال مسئول هدایت آگاهی از برند از طریق تمامی کانال‌های دیجیتالی – اعم از رایگان و پولی – هستند که در اختیار یک شرکت هستند. این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی، وب سایت خود شرکت، رتبه بندی موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات نمایشی و وبلاگ شرکت است.

بازاریاب دیجیتال معمولاً روی یک شاخص عملکرد کلیدی متفاوت (KPI) برای هر کانال تمرکز می کند تا بتواند عملکرد شرکت را در هر کانال به درستی اندازه گیری کند. به عنوان مثال، یک بازاریاب دیجیتال که مسئول سئو است، “ترافیک ارگانیک” وب سایت خود را اندازه گیری می کند.

امروزه بازاریابی دیجیتال در بسیاری از نقش های بازاریابی انجام می شود. در شرکت‌های کوچک، یک متخصص عمومی ممکن است همزمان صاحب بسیاری از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتالی باشد که در بالا توضیح داده شد. در شرکت‌های بزرگ‌تر، این تاکتیک‌ها متخصصان متعددی دارند که هر کدام تنها بر روی یک یا دو کانال دیجیتال تمرکز دارند.

در اینجا چند نمونه از این متخصصان آورده شده است:

مدیر سئو

KPIهای اصلی: ترافیک ارگانیک

به طور خلاصه، مدیران سئو کسب و کار را در رتبه بندی گوگل قرار می دهند. با استفاده از روش‌های مختلف برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو، این شخص ممکن است مستقیماً با سازندگان محتوا کار کند تا مطمئن شود محتوایی که تولید می‌کند در Google عملکرد خوبی دارد – حتی اگر شرکت این محتوا را در رسانه‌های اجتماعی نیز پست کند.

کارشناس بازاریابی محتوا

KPIهای اصلی: زمان در صفحه، ترافیک کلی وبلاگ، مشترکین کانال YouTube

متخصصان بازاریابی محتوا، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال هستند. آنها اغلب تقویم وبلاگ نویسی شرکت را پیگیری می کنند و استراتژی محتوایی را ارائه می کنند که شامل ویدیو نیز می شود. این متخصصان اغلب با افراد در بخش‌های دیگر کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات و کمپین‌هایی که کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کند با محتوای تبلیغاتی در هر کانال دیجیتال پشتیبانی می‌شود.

مدیر رسانه های اجتماعی

KPIهای اصلی: دنبال‌کردن، برداشت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها

نقش یک مدیر رسانه های اجتماعی را به راحتی می توان از عنوان استنباط کرد، اما اینکه کدام شبکه های اجتماعی را برای شرکت مدیریت می کنند به صنعت بستگی دارد. مهم‌تر از همه، مدیران رسانه‌های اجتماعی یک برنامه زمان‌بندی پست برای محتوای نوشتاری و بصری شرکت ایجاد می‌کنند. این کارمند همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کند تا یک استراتژی برای پست کردن محتوا در کدام شبکه اجتماعی ایجاد کند.

(توجه: بر اساس KPIهای بالا، «impressions» به تعداد دفعاتی که پست‌های یک کسب‌وکار در فید خبری یک کاربر ظاهر می‌شود، اشاره دارد.)

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی

KPIهای اصلی: نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک کمپین، نرخ تولید سرنخ (تبدیل)

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی به انتخاب و مدیریت نرم افزاری کمک می کند که به کل تیم بازاریابی اجازه می دهد رفتار مشتریان خود را درک کرده و رشد کسب و کار خود را اندازه گیری کند. از آنجایی که بسیاری از عملیات بازاریابی که در بالا توضیح داده شد ممکن است جدا از یکدیگر اجرا شوند، مهم است که فردی وجود داشته باشد که بتواند این فعالیت های دیجیتال را در کمپین های فردی گروه بندی کند و عملکرد هر کمپین را ردیابی کند.