طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

راهنمای کامل برای بازاریابی B2B در سال 2021

درست کردن بازاریابی موثر دشوار است. بازاریابان باید در هنگام توسعه استراتژی بازاریابی خود، چیزهای زیادی را درگیر کنند.

با این حال، بزرگترین عامل تعیین کننده بازاریابی موثر، مخاطبان شما هستند.

اگر به درستی شخصیت خریدار خود را هدف قرار ندهید، تبلیغات شما بی فایده خواهد بود و اصلاً بازاریابی نکرده اید.

با این حال، جایی که مخاطبان هدف بیشترین تفاوت را دارند، بین مصرف کنندگان فردی و مشاغل است. برخی از شرکت ها به خریداران فردی خدمات ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر به شرکت ها و سازمان ها خدمات ارائه می دهند.

بازاریابی برای مشاغل بسیار متفاوت از بازاریابی برای مصرف کنندگان فردی است. به همین دلیل است که یک روش بازاریابی کاملاً متفاوت – بازاریابی B2B – وجود دارد. در پایان این مقاله، درک بهتری از بازاریابی B2B، موثرترین استراتژی‌های بازاریابی B2B، و اینکه چگونه می‌توانید از مخاطبان کسب‌وکار خود استفاده کنید و آنها را تبدیل کنید، خواهید داشت.

بازاریابی B2B در مقابل B2C

بازاریابی B2B با B2C بسیار متفاوت است. بازاریابی B2B و B2C در استراتژی ها و کاربردهای مربوطه و همچنین در مخاطبان و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر متفاوت هستند.

بازاریابی B2B نیازها، علایق و چالش های افرادی را هدف قرار می دهد که از طرف سازمانشان خرید می کنند (و نه برای خودشان)، بنابراین سازمان را به مشتری تبدیل می کند. در اینجا چند نمونه از شرکت های B2B آورده شده است:

یک فضای کار مشترک که فضاهای اداری را به تیم های دوردست و مترجمان آزاد اجاره می دهد (مانند WeWork)
خدمات انجام سفارش، انبارداری و چاپ صفحه (مانند Printful) بر اساس درخواست
یک شرکت نرم‌افزار بازاریابی که ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی، نرم‌افزار تولید سرنخ و سایر ابزارهای بازاریابی را به مشاغل و سازمان‌ها می‌فروشد (مانند HubSpot!)
بازاریابی B2C نیازها، علایق و چالش‌های مصرف‌کنندگانی را هدف قرار می‌دهد که از طرف خودشان خرید می‌کنند، بنابراین فرد را به مشتری تبدیل می‌کند. در اینجا چند نمونه از شرکت های B2C آورده شده است:

یک شرکت تجارت الکترونیک که لوازم اداری را به افراد از راه دور یا خوداشتغال می فروشد.(Poppin )
فروشگاهی که تی شرت و سایر پوشاک و لوازم جانبی می فروشد
یک پلتفرم موسیقی که اشتراک‌های استریم را می‌فروشد (مانند Spotify)

B2B و B2C شباهت هایی نیز دارند.

در حالی که Poppin لوازم اداری را به افراد از راه دور یا خوداشتغال می فروشد، آنها فضاهای اداری شرکت ها و لوازم مارک دار را نیز طراحی می کنند. از طرف دیگر، Printful نه تنها انجام سفارش و انبارداری را به مشاغل ارائه می دهد. آنها همچنین سفارشات چاپ تجارت الکترونیک را برای افراد تکمیل می کنند.

به همان اندازه که مخاطبان بازاریابی B2B و B2C می توانند متمایز باشند، بازاریابان B2B همیشه می توانند از کمپین های B2C نیز بیاموزند.

استراتژی های بازاریابی B2B

همانطور که در بالا گفتم، بازاریابی به مخاطبان آن بستگی دارد. در حالی که بازاریابی B2B و B2C متفاوت است، هر بخش از مواد بازاریابی B2B نیز یکسان نیست.

در مقاله ی بعد، ما در مورد استراتژی های بازاریابی B2B مختلف صحبت خواهیم کرد که می توانید برای دستیابی به مخاطبان کسب و کار خاص خود پیاده سازی کنید. توجه داشته باشید که چگونه هر یک از این مراحل ممکن است بر استراتژی های بازاریابی شما تأثیر بگذارد.