طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

رشته ی مهندسی کامپیوتر

مطمئنا شما سوالات بسیاری در رابطه با مهندسی کامپیوتر دارید

مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی سه گرایش دارد:

نرم افزار
سخت افزار
فناوری اطلاعات

نرم افزاز:

مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار یعنی شما بتوانید یک نرم افزار کامپیوتری را با دانش و مهارت علوم کامپیوتر تولید، راه اندازی و نگهداری کنید یک از وظایف مهندسین کامپیوتر نرم افزار مدیریت پروژه های تولید سیستم های نرم افزاری است.

سخت افزار:

دوستانی که در زمینه سخت افزار تحصیل میکنند فعالیت اصلیشان در زمینه تولید مدارهای دیجیتالی و تحقیقات بر روی پروتکل های چند رسانه ای است این رشته جایگاه بسیار بالایی دارد ، یکی از وظایف جالب این رشته روش های نوین فشرده سازی تصاویر و پردازش سیگنال های ویدئویی است.

فناوری اطلاعات :

اما فناوری اطلاعات که یکی از جدیدترین و پر مخاطب ترین رشته ها در دنیا است هر چند که با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و نفوذ آن در حوزه های بسیار جالب این رشته سوشال مدیا ها یا رسانه های اجتماعی هستند.

حالا این سوال پیش می آید که آیا این رشته ها خوب هستند و آینده ی شغلی دارند؟

خوب یا بد بودن بیشتر به خود شما برمیگردد ، اینکه با علاقه سراغ این رشته ها رفته اید و با آگاهی انتخاب کرده اید یا فقط برای به دانشگاه رفتن مجبور به انتخاب این رشته شده اید.
بازار کار در این رشته به دو بخش تقسیم میشود : دسته اول میخواهند استاد انشگاه شوند یا برای دانشکاه های خارج از کشور اپلای کنند و آنجا ادامه تحصیل بدهند پس باید تمرکز خود را فقط و فقط روی درس خواندن بگذارند.
دسته دوم افرادی هستند که میخواهند حرفه ای باشند ، میخواهند برنامه نویس یا شبکه کار باشند آنها باید علاوه بر درس خواندن بخش زیادی از تمرکز و مطالعه ی خود را به یادگیری یک حرفه مانند برنامه نویسی اختصاص بدهند ، تا بتوانند در بازار کار حرفی برای گفتن داشته باشند .