طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

روند سئو چه مدت زمان میبرد؟

آیا نتایج سئو فوری است؟

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که لذت بردن فوری را دوست داریم. ما دوست نداریم بیش از چند دقیقه در صف پرداخت منتظر بمانیم ، و اگر کسی بلافاصله به پیام ما پاسخ ندهد ، ناامید می شویم.

همین امر در مورد کمپین SEO نیز صادق است. وقتی مشاغل روی سئو سرمایه گذاری می کنند ، می دانند که نتایج به چه میزان میتواند به بهبود سایت آن ها کمک کند، و آنها را فوراً می خواهند. به همین دلیل بسیاری از شرکت هایی که سئو را شروع می کنند سریعا می پرسند “چقدر طول می کشد تا سئو کار کند ؟!”

با این حال ، برخلاف استراتژی بازاریابی مانند تبلیغات با پرداخت کلیک (PPC) که تقریباً به طور لحظه ای کار می کند ، ممکن است کمپین های SEO برای نتیجه گیری مدتی طول بکشد.

این بدان معناست که روزی که سئو را پیاده سازی می کنید ، نمی توانید وب سایت خود را در رتبه اول قرار دهید. شما نباید انتظار داشته باشید که مشتریان به ویترین فروشگاه شما سرازیر شوند و درآمد شما در هفته اول اجرای کمپین شما افزایش نخواهد یافت.

در عوض ، می توانید برنامه ریزی کنید تا حدود شش ماه منتظر بمانید تا نتایج را مشاهده کنید. این نتایج فراتر از رتبه بندی نیز هستند. بهترین کمپین های SEO به کسب و کار شما کمک می کند تا کلمات کلیدی را جذب کند که منجر به فروش و درامد می شود.

چرا کار SEO بسیار طول می کشد؟

از آنجا که SEO به هزاران استراتژی فرعی دیگر تقسیم شده است ، مشاهده نتایج فوری تقریباً غیرممکن است. برای تعیین موارد زیر Google زمان نیاز است:

ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربر
صفحه شما برای چه هدفی وجود دارد
اطلاعات شما چقدر قابل اعتماد و قابل اطمینان است
از کلمات کلیدی شما در زمینه های قانونی و مودبانه استفاده میشود
تصاویر موجود در سایت شما چیست
چقدر طول می کشد تا صفحه شما بارگیری شود
تعداد بک لینک هایی که در صفحه خود دارید
همه این اطلاعات و موارد دیگر تعیین می کند که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) چه رتبه ای دارید. گفته می شود ، گوگل قبل از اینکه بتواند رتبه بندی کند باید سایت شما را خزیده و محتوای شما را فهرست بندی کند.

Google می خواهد مرتبط ترین اطلاعات و بهترین تجربه ممکن را در اختیار جستجوگران قرار دهد. به همین دلیل ، Google نتایج مفیدترین اطلاعات را در مورد یک عبارت جستجو نمایش می دهد – و هرچه سایت شما معتبرتر باشد ، رتبه بالاتری خواهید داشت.

چقدر طول می کشد تا سئو کار کند؟

با در نظر گرفتن همه این موارد ، درک اینکه چرا کار سئو کمی بیشتر از سایر استراتژی ها طول می کشد آسان تر است. اما زمان دقیقی که برای به دست آوردن ترافیک ، سرنخ ها و درآمد از SEO نیاز است چقدر است؟

مانند هر چیزی ، تعیین دقیق زمان مورد نیاز برای مشاهده ترافیک ارگانیک از SEO توسط شرکت شما دشوار است. مدت زمان لازم برای مشاهده نتایج ارگانیک بستگی به موارد زیر دارد:

رقابت شما

کلید واژه ای که سعی می کنید برای آن رتبه بندی کنید
گوگل چقدر راحت و سریع می تواند محتوای وب سایت شما را فهرست بندی کند
با در نظر گرفتن همه موارد ، معمولاً 4-6 ماه طول می کشد تا ترافیک ارگانیک SEO را مشاهده کنید. این زمان از همان ابتدای کمپین شما اندازه گیری می شود.

گاهی اوقات این امر صاحبان مشاغل را ناامید می کند زیرا آنها کاملاً نمی دانند که چگونه چنین استراتژی ساده ای می تواند به نتیجه طولانی برسد.

با این حال ، واقعیت این است که SEO یک استراتژی ساده نیست. سئو استراتژی های فرعی زیادی دارد که به آن اجازه می دهد در بلند مدت بسیار موثر باشد.