طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

ریچ اسنیپت (Rich Snippet) چه معنا و کاربردی دارد؟

یک اسنیپت نتیجه ای است که Google در نتایج جستجو به کاربر نشان می دهد. برای مثال: من به دنبال یک دستور العمل خوب برای بستنی خانگی بودم و آن را در گوگل جستجو کردم. پس از آن ، Google لیستی از نتایج را با اسنیپت نرمال و اسنیپت ریچ(Rich Snippet) به من نشان داد. برای درک بهتر تفاوت ، یک اسنیپت نرمال یا معمولی معمولاً به این شکل است:

همانطور که می بینید ، گوگل عنوان را به رنگ آبی ، URL را به رنگ مشکی و توضیحاتی درباره آن صفحه نشان می دهد. این همان چیزی است که ما آن را اسنیپت می نامیم.

یک نتیجه یا اسنیپت ریچ (Rich Snippet) اطلاعات زیادی بین URL و توضیحات نشان می دهد. می تواند شبیه این باشد:

در این اسنیپت ، تصویری از بستنی اضافه شده است ، می توانید رتبه بندی دستور غذا ، زمان آماده سازی این نوع بستنی و تعداد کالری آن را مشاهده کنید. بنابراین اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به قطعه عادی دارد. و به همین دلیل است که ما آن را یک اسنیپتِ ریچ یا قطعه غنی (Rich Snippet) می نامیم.

بسته به سایت شما و محتوایی که ارائه می دهید ، انواع مختلفی از ریچ اسنیپت وجود دارد. برخی از موضوعات ، مانند دستور العمل ها ، دارای انواع دیگری از ریچ اسنیپت هستند:

چرا ریچ اسنیپت (Rich Snippet) برای SEO مهم است؟

اکنون که میدانید ریچ اسنیپت چیست نوبت به آن رسیده است که بگوییم چرا باید آنها را داشته باشید. ریچ اسنیپت در نتایج جستجو متمایز می شوند. آنها بسیار زیبا به نظر می رسند و کاربران فوراً با نگاه کردن به آنها اطلاعات بیشتری دریافت خواهند کرد. این برای دیده شدن سایت شما عالی است ، اما می تواند نرخ کلیک شما را نیز افزایش دهد. قطعات غنی (ریچ اسنیپت Rich Snippet) قطعاتی هستند که نرخ کلیک بالاتری دارند. مردم ترجیح می دهند روی نتایج کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری به آنها داده شود.

اگر نرخ کلیک یک قطعه افزایش یابد ، ترافیک بیشتری از آن نتیجه جستجو دریافت خواهید کرد. نه به این دلیل که موقعیت شما در موتور جستجو تغییر کرده است ، بلکه به این دلیل است که افراد بیشتری روی نتیجه شما کلیک می کنند.

اما این همه ماجرا نیست در دراز مدت ، ریچ اسنیپت (Rich Snippet) بر رتبه شما نیز تأثیر می گذارد. وقتی افراد بیشتری روی نتیجه شما کلیک می کنند ، Google متوجه می شود که افراد صفحه شما را بر صفحات دیگر ترجیح می دهند. این به گوگل می گوید که صفحه شما برای آن جستجوی خاص نتیجه خوبی است و مطمئناً در بلند مدت رتبه شما را بهبود می بخشد!

بنابراین ، مانند Rich Snippet با کت و شلوار فوق العاده خود عالی باشید و روی نتایج غنی خود کار کنید!

چگونه می توانید ریچ اسنیپت را بدست آورید؟

اگر داده های ساختار یافته را به سایت خود اضافه کنید ، Google می تواند نتایج یا قطعات غنی را نشان دهد. داده های ساختار یافته قطعه ای از کد در قالب خاصی است که به گونه ای نوشته شده است که موتورهای جستجو آن را درک کنند. موتورهای جستجو کد را می خوانند و از آن برای ایجاد ریچ اسنیپت استفاده می کنند.