طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

ریکت چیست؟(چرا باید ریکت یاد بگیریم)

همانطور که در مقاله فریم ورک های جاوااسکریپت گفته شد React  یکی از فریم ورک های جاوا اسکریپت است.این فریم ورک توسط فیس بوک توسعه یافته است. این فریم ورک در طراحی UI کاربرد بسیار زیادی دارد. همچنین  برای مدیریت لایه‌های نمایشی برای برنامه‌های وب و موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جاوا اسکریپت یکی از زبان های محبوب برنامه نویسی  و مهم در برنامه نویسی وب  است که به اختصار به ان js  نیز گفته میشود.جاوا اسکریپت یک زبان شی گرا،سطح بالا،تفسیری و داینامیک است. این زبان برنامه نویسی به طور گسترده‌ای برای افزودن تعامل و پویایی به صفحات وب استفاده می‌شود.از زبان جاوا اسکریپت از این زبان می‌توان برای برنامه نویسی سمت سرور (Server Side)، اپلیکیشن‌های موبایل، بازی و اپلیکیشن‌های دسکتاپ استفاده کرد. بنابراین می‌توان اینگونه برداشت کرد که زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت ، یک زبان همه فن حریف است.

فریم ورک چیست؟

فریم ورک یا Framework یک قالب کاری یا یک چارچوب است. فریم ورک ها به توسعه دهندگان کمک میکنند  کمک میکنند تا کد نویسی با نظم و ساختار بهتری انجام  دهند. توسعه دهندگان از فریم ورک ها استفاده میکنند تا مجبور نباشند کدهای رایج  را از اول بنویسند  در نتیجه در زمان صرفه جویی میشود .

برای اطلاع از هزینه کلاس های آموزشی وال ویرا تماس بگیرید

02166413754

نحوه کار با React چندان پیچیده نیست. ابتدا باید با استفاده از npm یا yarn، پکیج react و react-dom را نصب کنید؛ سپس برای پیاده‌سازی اولین کامپوننت خود، فایل jsx را ایجاد کرده و کامپوننت را در آن تعریف نمایید. در نهایت، با استفاده از ReactDOM.render، کامپوننت را در صفحه وب نمایش دهید.

بجای دستکاری مستقیم DOM مرورگر، این کتابخانه یک DOM مجازی در حافظه ایجاد می‌کند و تمام تغییرات لازم را قبل از اینکه در DOM مرورگر اعمال کند در DOM مجازی اعمال می‌کند.

فواید استفاده از فریم ورک چیست؟

استفاده از یک فریم‌ورک در توسعه نرم‌افزارها و وب‌سایت‌ها به مزایای زیادی دارد. در زیر تعدادی از دلایلی که باید از فریمورک ریکت استفاده کنیم را برایتان نوشته ام.

   فریم‌ورک‌ها یک ساختار بهتری را ارائه می‌دهند و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا با  سرعت بیشتری  ب روند توسعه اپ ها،نرمافزارها و وبسایت ها را انجام دهند

 فریم‌ورک‌ها ابزارها و الگوهایی را فراهم می‌کنند که از نوشتن کد تکراری و معمولی در هر پروژه جلوگیری می‌کنند. کاهش تکرار کدها باعث افزایش بهره‌وری و کاهش احتمال خطا می‌شود.

چرا باید از React استفاده کنیم؟

 

هرچه سرعت لود شدن یک وبسایت سریع تر و بهینه تر باشد رتبه بهتری در گوگل خواهد داشت. React در مقایسه با سایر فریم ورک‌ها، زمان بارگذاری صفحه را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، که تا حد زیادی به کسب‌وکارها کمک می‌کند رتبه اول را در صفحه نتایج موتور جستجوی Google حفظ کنند. یادگیری ReactJS بسیار ساده است. شما با استفاده از JSX به راحتی می توانید جاوا اسکریپت و اچ تی ام ال را با هم ترکیب کنید و براحتی یک برنامه را بنویسید. React با استفاده از الگوریتم‌هایی مانند Virtual DOM  سرعت لود صفحات  وب به سرعت بالایی می‌رسد. این ویژگی در نهایت روی سئوی سایت شما اثر  مثبت می‌گذارد.