طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

زبانهای برنامه نویسی C، C# ،C++ چه تفاوت هایی دارند؟

 

زبان برنامه نویسی c چیست؟

C یک زبان برنامه‌نویسی کامپیوتری رویه گرا و همه منظوره است به وسیله ی ان امکان دسترسی به حافظه‌ی سیستم به صورت سطح پایین یا Low-Level وجود دارد. C یک زبان پیچیده‌تر نسبت به برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی مدرن مانند Python یا Ruby است

این زبان توسط دنیس ریچی (Dennis Ritchie) در دهه 1970 ایجاد شد. این زبان برنامه‌نویسی به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی عمومی و به زبان میانه (middle-level) شناخته می‌شود. به عبارت دیگر، C یک ترکیب از ویژگی‌های زبان‌های برنامه‌نویسی با سطح بالا و پایین است.

ویژگی‌های مهم زبان برنامه‌نویسی C شامل سرعت اجرا، قابلیت دسترسی به منابع سطح پایین سیستم، کارایی بالا و ساختار ساده و کاربردی است. C به عنوان زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده برای توسعه سیستم‌های عامل، درایورها، نرم‌افزارهای جانبی، و بسیاری از نرم‌افزارهای سطح پایین دیگر معروف است.  امروزه زبان برنامه نویسی C بر روی بسیاری از پلتفرم های سخت افزاری و سیستم عامل ها مانند Microsoft Windows و Linux قابلیت اجرا دارند.

مقاله پیشنهادی:چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

کاربرد های زبان برنامه نویسی C

برای اطلاع از هزینه کلاس های آموزش برنامه نویسی  وال ویرا تماس بگیرید

02166413754

معایب و مزایای زبان برنامه نویسی C

مزایای زبان برنامه نویسی c

معایب  زبان برنامه نویسی C

زبان برنامه نویسی c++  چیست؟

زبان برنامه‌نویسی C++ یک زبان برنامه‌نویسی کامپیوتری است که بر پایه زبان C ساخته شده و امکاناتی را برای برنامه‌نویسی شیء‌گرا فراهم می‌کند. C++ یکی از زبان‌های برنامه نویسی پرکاربرد در برنامه‌نویسی سیستم، توسعه نرم‌افزار و به طور کلی برای برنامه‌نویسی کاربردهای مختلف می‌باشد.

مزایا و معایب زبان برنامه نویسی c++ زبان C++ را میتوانید در لیست بهترین زبن برنامه نویسی برای شروع جای دهید.کاربرد زبان برنامه نویسی C++  یک زبان گسترده و عمومی است که در صنعت خودروسازی، فضایی، معماری، بانکی، کنسول بازی و… نیز کاربرد دارد.

مقاله پیشنهادی:بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع کدام است؟

مزایا و معایب زبان برنامه نویسی C++

مزایای زبان برنامه نویسی c++

برای اطلاع از هزینه کلاس های آموزش برنامه نویسی  وال ویرا تماس بگیرید

02166413754

معایب زبان برنامه نویسی c++  چیست؟

زبان برنامه نویسی #C چیست؟

سی شارپ یا C# یک زبان برنامه‌نویسی شیءگرا و تحت وب است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. این زبان برنامه‌نویسی به منظور توسعه برنامه‌های متن‌باز وب، برنامه‌های سمت کلاینت، برنامه‌های تحت وب، و برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شود. C# یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب برای توسعه نرم‌افزارهای.

مزایا و معایب زبان برنامه نویسی C#

مزایایی زبان برنامه نویسی C#

معایب زبان برنامه نویسی C#

تفاوت ++C و C چیست ؟

زبان c++  بقرگرفته از زبان c است در واقعه نسخه توسعه یافته زبان برنامه نویسی c است. در زبان c++ قابلیت استفاده  مجدد از کد وجود دارد اما در زبان برنامه نویسی c این امکان وجود ندارد. زبان C یک زبان Procedural است و ++C یک زبان Object Oriented است. در زبان C قابلیت چندوجهی یا Polymorphism وجود نداشت اما در ++C قابلیت Polymorphism اضافه شده است ، Polymorphism مهمترین قسمت از برنامه نویسی OOPS است. مبانی برنامه نویسی در C بصورت بالا به پایین است در حالیکه در ++C طراحی برنامه بصورت پایین به بالا انجام می شود. در C شما در هر تابعی می توانستید تابع main را فراخوانی کنید اما در ++C شما نمی توانید اینکار را بکنید. ارث بری در C بی معنی بود اما در ++C فرآیند ارث بری یا Inheritance قابل پیاده سازی است

مدیریت خطاها در C بسیار سخت تر از ++C است ، با توجه به اینکه از Class در ++C استفاده می شود.

 

برای اطلاع از هزینه کلاس های آموزش برنامه نویسی  وال ویرا تماس بگیرید

02166413754

تفاوت #C و ++C چیست؟

کدام زبان برنامه نویسی را ابتدا باید یاد بگیریم؟

حال که متوجه تفاوت زبان های C، c++،c# شده اید قطعا این سوال برایتان پیش می آید که برای یادگیری از کدام یک از انها شروع کنید.همانطور که اشاره شد زبانهای c++، c# اکثر ویژگی های خود را از زبان c میگیرند.پس اگر هنوز شروع به یادگیری هیچکدام نکرده اید ابتدا یادگیری زبان c را به شما توصیه میکنیم.

اگر از قبل تجربه ای در زمینه برنامه نویسی داشته اید و از قبل با برخی مفاهیم برنامه نویسی اشنا هستید از بین زبانهای برنامه نویسی ذکر شده میتوانید از c ++ شروع کنید.c++ یک زبان برنامه نویسی  شی گرا است. امروزه زبان‌های برنامه‌نویسی شی‌گرا بسیار رایج‌تر از زبان‌های رویه‌ای هستند و اگر قبلاً در OOP تجربه داشته باشید، یادگیری C++ برای شما آسان‌تر خواهد بود.