طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

زبان های برنامه نویسی برای هوش مصنوعی

با گسترش فناوری هوش مصنوعی تعداد افرادی که علاقه دارند در این حوزه فعالیت کنند بیش از پیش زیاد می شود و خیلی ها هم به دنبال این هستند که سامانه‌های هوشمند بسازند و به سمت برنامه نویسی در این فیلد روی می آورند اما چه زبانی برای افرادی که در این حوزه فعال هستند خوب و کار آمد است.

پایتون:

ما دیگر عادت کرده‌ایم که پایتون را در رأس اکثر زبان های برنامه نویسی و شغلی قرار بدهیم زیرا واقعاً لیاقت آنرا دارد بالاخره هر چه هم بگوییم زبان معروف و بسیار پرکاربرد ای است از طرفی در زمینه هوش مصنوعی واقعاً حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

Lisp:

لیسپ یک زبان بسیار قدیمی و در حقیقت جد چند زبان برنامه نویسی دنیا است اصطلاح هوش مصنوعی پس از اختراع لیسپ توسط جان مک کارتی در سال ۱۹۵۰ به طور رسمی مطرح شد امروزه نیز بیشتر برای مطالعه تاریخ برنامه نویسی کاربرد دارد.

++C:

زبانی که واقعاً به آن ارادت داریم و لقب سریع ترین زبان برنامه نویسی دنیا را همراه خودش دارد برای برنامه نویس هوش مصنوعی هم کتابخانه هایی برای یادگیری ماشین شبکه های عصبی دارد که اجرای سریعتر الگوریتم های پیچیده را تسهیل می کند.

جاوا:

جاوا به خاطر اینکه مستقل از سیستم عامل مقصد کار می‌کند توسط برنامه نویسان هوش مصنوعی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است زیرا نیاز نیست دردسرهای سیستم‌عامل خاصی را به جان بخرند و برنامه نوشته شده را می‌توانند روی هر دستگاهی اجرا کنند.

‏R:

آر طبق نظرسنجی های جدید به عنوان اولین زبانی انتخاب می‌شود که از داده های آماری بسیار زیاد استفاده می کند این یک زبان نوظهور در عرصه هوش مصنوعی است.

Prolog:

فلسفه وجود این زبان بر اساس منطقه است پرولوگ زبانی است که بر خلاف زبان های کلاسیک هوش مصنوعی از مکانیسم هایی مانند تطبیق الگو و پس گرفتن اتوماتیک کار استفاده می‌کند در حقیقت از دید یک توسعه دهنده کار کرده و بر اساس واقعیت ها کار میکند.

زبان های بسیار دیگری در این زمینه کار می‌کنند اما ما سعی کردیم در این مقاله مهم ترین آنها را برای شما قرار بدهیم