طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

عناوین شغلی بازاریابی دیجیتال

1. نقش های بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا در ذهن هر برندی است.

لینکدین می‌گوید که این دومین مهارت در حال رشد است و طبق تحقیقات وبلاگ HubSpot، این اولین مهارتی است که تیم‌های بازاریابی استراتژی برای امسال و سال ۲۰۲۲ استخدام می‌کنند.

چند سال پیش، مشاهده “بلاگر” با عنوان شغلی در Indeed و سایر وب سایت های کاریابی رایج بود. امروزه با رقابتی شدن موتورهای جستجو، برندها به دنبال نامزدهایی با مهارت های فنی تر و برند محور هستند.

بازاریابی محتوا نیز گسترش یافته است، به این معنی که برندها برای هر جنبه، از ایده و استراتژی گرفته تا تولید و تبلیغ، نامزدها را استخدام می کنند.

لیزا تونر، مدیر محتوای HubSpot، نکاتی در این مورد دارد.

تونر می‌گوید: «در دنیای امروز، کسب‌وکار انتشارات دموکراتیک شده است و از سازندگان در همه پلت‌فرم‌های محتوا حمایت می‌کند، بنابراین من برندها را تشویق می‌کنم که استراتژی سازنده خود را برای سال 2022 ایجاد کنند و تلاش‌های محتوایی خود را محدود به آنچه می‌توانند با محتوای داخلی خود بسازند، نکنند. ”

بنابراین، یکی از این موارد را امتحان کنید:

سازنده محتوا (سطح ورودی)
استراتژیست محتوا (سطح متوسط)
مدیر بازاریابی محتوا (مدیریت)
کاری که آنها انجام می دهند
بازاریابی محتوا شامل تمام رسانه های مصرفی می شود که برای هدایت ارتباط در صنعت خود منتشر می کنید، که اغلب شامل پست های وبلاگ، خبرنامه ها و پادکست ها می شود اما محدود به آن نمی شود.

تیم محتوای شما مسئول توسعه استراتژی محتوای شما، تولید محتوا و پیشنهادات تولید کننده سرنخ و نظارت بر نتایج است. آنها در کل مجموعه کار می کنند و محتوایی ایجاد می کنند که برای کسانی که به تازگی با نام تجاری معرفی شده اند و همچنین کسانی که قصد خرید را دارند جذاب باشد.

تیم شما نحوه تقسیم این وظایف را تعیین می کند. در حالی که یک تولید کننده محتوا بر تولید مواد بازاریابی برای جذب مخاطب تمرکز می کند، استراتژیست محتوای شما مسئول تعیین مضامین اصلی و ابداع نحوه رویکرد سئو در هر پست خواهد بود.

سپس مدیر بازاریابی محتوا می‌تواند بر تقویم نظارت داشته باشد و محتوای بسته‌بندی را در خبرنامه‌هایی برای مشترکین ارسال کند، و به شما کمک کند فهرست مخاطبین خود را رشد دهید و از تمام تلاش‌های سازنده محتوا سرنخ ایجاد کنید.

2. نقش های بازاریابی برند

تعریف این نقش می تواند سخت تر باشد، اما به همان اندازه برای استراتژی محتوای شما مهم است.

اگرچه «فیلمبردار» و «طراح گرافیک» می‌تواند برای فریلنسرها و کسانی که در یک رسانه خاص تخصص دارند کافی باشد، اما این عناوین برای نامزدهای تمام وقت که به طور فزاینده‌ای همه این کارها را انجام می‌دهند، اهمیت چندانی ندارد.

در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

دستیار خلاق (سطح ورودی)
مدیر برند دیجیتال (سطح متوسط)
مدیر خلاقیت (مدیریت)

احتمالاً متوجه شکل‌گیری الگویی شده‌اید: درست همانطور که نویسندگان با «محتوا» ارتباط برقرار می‌کنند، محتوای بصری و افراد چندرسانه‌ای شما علاقه‌مند به عناوین شغلی بازاریابی هستند که ریشه در «خلاقیت» و «برند» دارند. این کلمات کلیدی کمک می‌کنند تا انواع مختلفی از وثیقه‌های بازاریابی را که ممکن است خلاقیت‌های شما با آنها مقابله کنند، جمع آوری کنید.

با تفکیک وظایف خاص مرتبط با هر نقش، دستیاران خلاق و مدیران برندهای دیجیتال عکس، فیلم، لوگو، اینفوگرافیک و محتوای بصری مشابهی تولید می‌کنند که به سبک برند شما ، قدرت داستان‌گویی می‌دهد.

از سوی دیگر، مدیران خلاق به صورت متقابل با تیم های طراحی، بازاریابی و فروش کار می کنند تا چشم اندازی برای محصولات ویا خدمات ارائه شده ایجاد کنند. آنها همچنین مسئول توسعه ایده های جدید مربوط به کمپین های تبلیغاتی، پیام رسانی و برندسازی هستند.

پس از اینکه مشخص کردید به چه سطحی از تخصص نیاز دارید، حتماً در مورد نرم افزار طراحی و ویرایش که به بهترین وجه با نیازهای شرکت شما مطابقت دارد، تحقیق کنید و آن را در شرح شغل قرار دهید.

3. نقش های تحلیلگر بازاریابی

چگونه می دانید که آیا تلاش های بازاریابی شما باعث بازگشت سرمایه می شود یا حتی توسط افراد مناسب دیده می شود؟

اطلاعات مربوط به بازدید از صفحه، اینکه کاربران چگونه محتوای شما را پیدا کردند، مدت زمانی که ماندند، و سایر معیارهای مصرف می‌توانند به شما در تعیین ارزش و کشف فرصت‌های بهینه‌سازی کمک کنند، اما نقش‌هایی که این داده‌ها را مدیریت می‌کنند کمی پیچیده‌تر از دو مورد بالا هستند.

در اینجا سه ​​عنوان عالی برای بازاریابان تحلیلی شما وجود دارد:

تحلیلگر داده های بازاریابی (سطح ورودی)
کارشناس بازاریابی (سطح متوسط)
مدیر بازاریابی دیجیتال (مدیریت)

اگرچه هر یک از این افراد باید در تجزیه و تحلیل محتوا به خوبی تسلط داشته باشند، اما در واقع در موارد مختلفی تخصص دارند.

در حالی که تحلیلگران داده‌های بازاریابی شرایط صنعت را برای اصلاح موقعیت‌یابی محصول مطالعه می‌کنند، فن‌آوران بازاریابی یک استراتژی عملیاتی برای اجرای این شرایط ایجاد می‌کنند و سپس فناوری لازم را برای پشتیبانی از آن دنبال می‌کنند.

از سوی دیگر، مدیران بازاریابی دیجیتال بر تجزیه و تحلیل های مرتبط با محتوای شما نظارت دارند تا بتوانید دارایی های موجود خود را بهینه کنید و در آینده کمپین های هوشمندتری ایجاد کنید.

این پرسنل برای شرکت‌هایی که نیازهای نوشتاری خود را به فریلنسرها برون‌سپاری می‌کنند و نیاز به تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه در هزینه‌های محتوای خود دارند، بسیار مفید است. یا شاید آنها یک تیم محتوای کمتر فنی داخلی دارند و ترجیح می دهند یک تیم تجزیه و تحلیل مشخص را برای کار در کنار آنها استخدام کنند.

با این حال، اگر بودجه یا تمایلی برای استخدام دو تیم جداگانه ندارید، معمول است که تجزیه و تحلیل را در وظایف روزانه استراتژیست محتوا یا مدیر بازاریابی محتوا قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که هر عنوان شغلی مبتنی بر داده به بازاریابی مربوط نمی شود، بنابراین هنگام استخدام یک علاقه مند به تجزیه و تحلیل مراقب باشید. برای مثال، عنوان گسترده‌ای مانند «تحلیل‌گر داده»، ممکن است متخصصان عملیاتی را جذب کند که به جای کمپین‌های بازاریابی شما، سیستم‌هایی را برای کمک به کارآمدتر شدن خود کسب‌وکار طراحی می‌کنند.

4. نقش های بازاریابی رسانه های اجتماعی

طبق تحقیقات وبلاگ HubSpot 202 پنجاه و یک درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2022 سرمایه گذاری های خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهند. از این گروه، 88 درصد قصد دارند به همان میزان سرمایه گذاری کنند یا سرمایه گذاری خود را در سال 2022 افزایش دهند.

در کنار بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی یکی دیگر از بخش های پرهیاهو است که کسب و کارها در اولویت قرار دارند.

گزینه های بهتر عبارتند از:

هماهنگ کننده رسانه های اجتماعی (سطح ورودی)
استراتژیست رسانه های اجتماعی (سطح متوسط)
مدیر جامعه (مدیریت)

هماهنگ کنندگان رسانه های اجتماعی مسئولیت های روزانه مدیریت پلتفرم های رسانه های اجتماعی را بر عهده دارند. این شامل زمان‌بندی پست‌ها، تعامل با فالوورها و پاسخ دادن به سوالات است. استراتژیست های رسانه های اجتماعی ارزیابی می کنند که کدام شبکه های اجتماعی حداکثر دسترسی و بهترین بازگشت سرمایه را ارائه می دهند، سپس برای هر یک برنامه ریزی می کنند.

استراتژی‌ها برای هر شبکه می‌توانند به شدت متفاوت باشند، بسته به اینکه مخاطبان شما در کجا می‌روند و چه محتوایی مصرف می‌کنند

به تیم رسانه های اجتماعی خود کمک کنید تا روابط خود را با دنبال کنندگان فعلی و آینده برند مدیریت کنند.
با شروع و نظارت بر مکالمات مربوط به صنعت و برند خود، مخاطبان خود را درگیر کنید.