طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

فتوشاپ و طراحی سایت

فتوشاپ یک ویرایشگر گرافیکی است. توسط Adobe Inc برای ویندوز و مک ساخته شده است. به کاربران کمک می کند تا عکس ها و تصاویر را ایجاد و یا ویرایش کنند. از زمان انتشار این نرم افزار یعنی سال 1990 ، فتوشاپ به استاندارد صنعتی برای طراحان گرافیک ، هنرمندان دیجیتال و طراحان وب تبدیل شده است.

اگرچه امروزه ابزارهای زیادی برای طراحان وب در دسترس است و استفاده از بسیاری از آنها سریعتر است ، اما هیچ یک از ابزارهای امروزی قابلیت انعطاف پذیری و اثر یک مرحله ای فتوشاپ را به شما نمی دهد. بنابراین اجازه دهید به چند نکته در مورد نقش فتوشاپ در طراحی وب اشاره کنیم.

1. طراحی لوگو:

لوگو نمادی از سازمانی است که محصولات ، خدمات و دارایی آن را مشخص می کند. لوگو یک شرکت باید از نظر بصری جذاب باشد. باید طوری باشد که در ذهن مخاطب ماندگار شود.

فتوشاپ در ایجاد لوگوهایی با ظاهری زیبا بسیار مفید است. این به طراحان وب کمک می کند تا رنگ ، شکل ها ، تایپوگرافی را آزمایش کنند. هیچ ابزاری به اندازه فتوشاپ برای ایجاد لوگو گزینه هایی را ارائه نمی دهد.

2. طراحی بنر یک وب سایت:

بنرهای وب سایت اولین عنصر بصری است که کاربر پس از ورود به وب سایت متوجه آن می شود. یک بنر که با زیبایی طراحی شده باعث برجسته شدن یک وب سایت می شود و توجه کاربر را فوراً جلب می کند. اگر بنر شما هیچ طراحی زیبایی نداشته باشد، به احتمال زیاد کاربران خود را از دست می دهید.

فتوشاپ به ما کمک می کند تا بنرهای جذاب ایجاد کنیم. می توانید تصاویر را به دلخواه ویرایش کنید ، اصلاحات رنگی انجام دهید ، عناصر را از بنر اضافه یا حذف کنید یا بنر را در شکل ها و اندازه های مختلف برش دهید.

3. ایجاد نمونه اولیه برای یک وب سایت:

همانطور که می دانید یک راهنما یا طرح بصری است که چهارچوب یک وب سایت را نشان می دهد. قاب ها و طرح بندی است که اندازه و محل قرارگیری عناصر صفحه را نشان می دهد. آنها قبل از مرحله طراحی یک وب سایت ساخته می شوند تا معماری و ویژگی های آن را به نمایش بگذارند. نمونه اولیه به طور کلی مجموعه ای از اشکال و متن هستند و به راحتی می توانید با استفاده از فتوشاپ یکی از آنها را طراحی کنید. در عکس زیر ما نمونه ای از طرح اولیه ی یکی از سایت هایی که طراحی کردیم برای شما آورده ایم:

 

4. انتخاب قلم و تایپوگرافی:

وب سایت ها با حروف و علائم ساخته شده اند. شما می خواهید کاربران خود اطلاعاتی را که در وب سایت خود ارائه می دهید بخوانند. بنابراین نحوه ارائه اطلاعات واقعاً مهم است. قلم ها باید خوانایی آسان داشته و بر محتوای شما تأثیر بگذارند ، بنابراین زبان بصری نقش مهمی در زبان کلامی شما دارد.

فتوشاپ از ویژگی های تایپوگرافی متنوعی برخوردار است که می توانید هر اندازه که دوست دارید با فونت های خود بازی کنید. می توانید رنگ ها ، سایه ها ، شیب ها را به یک فونت اضافه کنید ، آنها را بزرگتر ، پررنگ ، سه بعدی کنید. جملات شما می توانند مطابق خواسته شما تراز شوند. مسلم است که همه اینها از طریق CSS امکان پذیر است ، اما شما می خواهید قبل از شروع کدگذاری ، فونت خود را آزمایش کنید تا یک ایده کلی در مورد شکل ظاهری وب سایت نهایی بدست آورید.

5. PSD های لایه ای برای توسعه دهندگان Front-End:

توسعه دهندگان Front-End کسانی هستند که به زبان HTML ، CSS و JavaScript کد می زنند. بسیاری از توسعه دهندگان فرانت ترجیح می دهند کدگذاری را از طرح PSD لایه ای شروع کنند. این به آنها دیدگاهی می دهد که دقیقاً طراحی پس از انجام وب سایت چگونه است. آنها همچنین می توانند از طریق طرح اولیه در مورد عملکرد وب سایت اطلاعات کسب کنند.

6. فرمت های تصویر:

فتوشاپ دارای چندین قالب تصویر است و به ما امکان ذخیره تصاویر مناسب برای وب سایت ها را می دهد. ما می توانیم تصاویر را به صورت .PNG برای تصاویر شفاف و .JPG یا .JPEG ها را برای تصاویر غیرشفاف ذخیره کنیم. ما می توانیم از ویژگی “ذخیره برای وب” برای فشرده سازی تصویر و کاهش اندازه صفحات وب کمک بگیریم.