طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

فریم ورک tailwindچیست؟

فریم ورک چیست؟

فریم ورک یا Framework یک قالب کاری یا یک چارچوب است. فریم ورک ها به توسعه دهندگان کمک میکنند  کمک میکنند تا کد نویسی با نظم و ساختار بهتری انجام  دهند. توسعه دهندگان از فریم ورک ها استفاده میکنند تا  مجبور نباشند کدهای رایج  را از اول بنویسند  در نتیجه در زمان صرفه جویی میشود . فریم ورک ها باعث ایجاد شیوه های مناسب و سازگار در کدها میشوند.

برای اطلاع از هزینه کلاس های آموزشی وال ویرا تماس بگیرید

چرا باید از یک فریم ورک CSS استفاده کنم؟

سازماندهی، نگهداری و استفاده مجدد از کدهای CSS سخت است. حتی تغییرات جزئی استایل شما را ملزم به نوشتن کدهای جدید CSS می کند، که در برخی مواقع ممکن است کد شما آشفتگی پیچیده شود.

برخی از چارچوب ها(فریم ورک ) شامل اجزای از پیش نوشته شده مانند منوها، کارت ها یا جداول هستند. استفاده از این مؤلفه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که رابط‌های کاربرپسندی را سریع با زمان کمتری ایجاد کنید.

مقاله پشنهادی:بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع؟

فریم ورک tailwindچیست؟

Tailwind CSS توسط آقای Adam Wathan توسعه یافته است. Tailwind CSS یک فریم‌ورک utility-first و سطح پایین CSS هست.  که ابزارها و class‌های پر استفاده CSS را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید به آسانی به کمک آن وبسایت یا برنامه‌تان را استایل‌دهی کنید، البته هدف اساسی این فریم‌ورک آن است که نخواهید با استایل‌های CSS سروکله بزنید و ده‌ها بار یک selector را override کنید. Tailwind

 این فریم ورک برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. یکی از دلایل اصلی محبوب شدن این فریمورک ویژگی‌های زیادی است که ارائه کرده و آن را برای پروژه‌های مختلف ایده‌آل ساخته است.یکی از تفاوت‌های اصلی Tailwind CSS با دیگر فریمورک‌ها دادن قابلیت کنترل کامل روی المان‌‌ها و جلوگیری از ایجاد استایل‌های تکراری است.

Tailwind CSS قابلیت‌های شخصی سازی و انعطاف پذیری در مورد نحوه ظاهر و عملکرد یک عنصر را فراهم می کند. این باعث می شود که طراحی رابط های کاربری اختصاصی و سفارشی برای توسعه دهندگان راحت تر و سریع تر انجام شود.

  فریم ورک Bootstrap

Bootstrap یک فریم ورک رایگان و open-source زبان CSS میباشد که برای ایجاد صفحات وب و موبایل واکنش‌گرا (responsive) مورد استفاده قرار میگیرد. این یک فریم ورک mobile-first برای فرانت‌اند میباشد. این فریمورک شامل قالب‌های HTML, CSS و JavaScript برای اجزای مختلف میباشد. Bootstrap توسط Mark Otto و Jacob Thorton توسعه داده شده است. بوت استرپ یکی از محبوب ترین فریم ورک‌ها میباشد. این یکی از محبوب‌ترین فریمورک‌های open-source میباشد.

مقاله پیشنهادی:معرفی 14 سایت برای تمرین برنامه نویسی

 مزایای فریم ورک Taiwind CSS

کنترل روی استایل‌دهی به المان‌ها

اولین و اصلی ترین مزیت Taiwind CSS در برابر دیگر فریم ورک ها این است که یک رویه منحصر به فرد به کاربران برای  المان‌ها را استایل‌ دهی ارائه میدهد. Tailwind یک استایل پیشفرض برای المان‌ها نداشته و شباهتی در این زمینه با بوت‌استرپ یا دیگر فریمورک‌ها ندارد. به همین دلیل شما می‌توانید کنترل کامل روی ظاهر المان‌ها داشته باشید.

پروسه استایل‌دهی سریع‌تر

زمانیکه بحث به استایل‌دهی به المان‌های HTML می‌رسد هیچ فریمورکی نمی‌تواند به سرعت Tailwind این کار را برای شما انجام دهد. نتیجه این موضوع خروجی گرفتن سریع شما از المان‌های HTML می‌شود. Tailwind از صدها استایل‌دهی آماده داخلی استفاده می‌کند که تمام کار شما اعمال کردن آن‌ها روی خاصیت class برای المان‌های HTML است.

رسپانسیو بودن و امنیت بالا در زمان اجرا

یکی دیگر از مزیت های فریم ورک Taiwind CSS این است میزان رسپانسیو و Mobile first بودن بالایی دارد و تمام المان‌ها و استایل‌های مربوط به Tailwind بصورت رسپانسیو شده به کاربران ارائه می‌شود

مقاله پیشنهادی:چگونه برنامه نویس فرانت اند شویم؟

معایب فریم ورک Taiwind CSS

ترکیب HTML و استایل‌دهی

اگر به تکنیک «جداسازی استایل و HTML» نگاه کنیم متوجه می‌شویم که اغلب فریمورک‌ها ما را از انجام چنین کاری باز می‌دارند و نمی‌گذارند با خیال راحت این کار را انجام دهیم. حال Tailwind این کار را به نسبت دیگر فریمورک‌ها با شدت بسیار بیشتری انجام می‌دهد. به همین دلیل کمی سندهای HTMLتان پیچیده‌تر خواهند شد.

برای اطلاع از هزینه کلاس های آموزشی وال ویرا تماس بگیرید

زمان زیاد برای یادگیری

به دلیل اینکه کلاس‌های داخلی Tailwind بسیار زیاد است و یادگیری این فریم ورک نیز نسبت به سایرفریم ورک های به مدت زمان بیشتری احتیاج دارد.البته این موضوع نباید باعث شود تا تصمیم بگیرید از یادگیری ان را صرف نظر کنید.بلکه باید توجه کنید با استفاده از Tailwind در نهایت سرعت استایل‌ها و موارد مورد نیاز خودتان را به راحتی پیاده‌سازی میکنید.

نبود کامپوننت‌های مهم

اگر دنبال کامپوننت های اماده مثل فریمورک بوت استرپ هستید Taiwind شما را ناامید میکند.برخلاف فریم ورک های بوت‌استرپ و فاوندیشن در Taiwind خبر یاز انها نیست. جدای از منوها کامپوننت‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود داشته که نیاز به پیاده‌سازی بصورت دستی دارند.

تفاوت bootstrap و tailwind

هر دو فریمورک در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. درباره‌ی اینکه کدوم یک از فریمورک‌ها بهتر است باید بگویم که این کاملا بستگی به نیاز پروژه شما دارد. اگر پروژه شما بیشتر با بخش backend کار میکند و نیاز به بخش‌بندی قالب دارید در این صورت Bootstrap برای شما میتونه گزینه بهتری باشه؛ اما اگر قالب سایت شما نیاز به شخصی‌سازی دارد و بیشتر با بخش front-end کار میکنید، در این صورت Tailwind CSS برای شما بهتر خواهد بود.