طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

فلاتر چیست ؟

فلاتر یک فریمورک یا mobile SDK متن باز و رایگان است ، برای ساخت اپلیکیشن های موبایل ، که با زبان دارت نوشته شده و توسط شرکت گوگل در سال ۲۰۱۷ معرفی شد ، دارت یک زبان شیء گرا و چند منظوره که با یادگیری آن و فریمورک فلاتر میتوانید برای اندروید و آی او اس اپلیکیشن بسازید.

توسعه ی سریع :

باید بگوییم که یادگیری فلاتر و کار کردن با آن آسان است ، البته اگر تجربه ی کارکردن با یک زبان شیء گرا را داشته باشید آسانتر هم میشود در غیر اینصورت باید زبان دارت را یاد بگیرید که خیلی خوب توسط گوگل مستند سازی شده است در فلاتر با استفاده از قابلیت HOT RELOAD سرعتتان در برنامه نویسی بسیار زیاد میشود چراکه در این ویژگی دیگر نیاز نیست که هربار با ایجاد تغییر برای مشاهده آن مجددا کد های خود را کامپایل کنید بلکه hot reloading این کاررا در سریع ترین زمان با ایجاد تغییرات لازم انجام می دهد.

چند سکویی بودن :

جالبی کار با فلاتر اینجاست که شما تنها با یک بار کد نوشتن می توانید خروجی Native اندروید و ios بگیرید در حالی که اگر میخواستید به شکل جداگانه برای اندروید و ios اپلیکیشن تولید کنید ، باید دو زبان متفاوت را یاد میگرفتید که در زمان و هزینه اصلا به صرفه نخواهد بود

رایگان بودن :

فلاتر کاملا متن باز و رایگان است و نیازی نیست برای استفاده از آن هزینه ای را پرداخت کنید . همین متن باز بودن فلاتر سبب شده است که پکیج و کتابخانه های بسیار زیادی و برای استفاده عموم در دسترس باشد .

برخی کمپانی های استفاده کننده :

نقدی بر فلاتر :

اگر بخواهیم نقدی در رابطه با فلاتر بگوییم که ممکن است در طول زمان برطرف بشود این است که باید به نابالغ بودن و تکامل نداشتن آن اشاره کنیم . زیرا از رونمایی آن زمان زیادی نمی گذرد به همان دلیل آنطور که باید و شاید با ثبات و مشهور نیست .
در آموزش فریمورک فلاتر ممکن است با فقدان هایی روبه رو شوید و ممکن است کار را برایتان پیچیده کند و در نهایت فلاتر انتخاب خوبی برای ساخت اپلیکیشن های خیلی پیچیده نیست.

در آخر هم باید بگوییم که وقتی یک سرویس جدید معرفی میشود باید به آن فرصت داد.