طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

قدم اول یادگیری سئو

خوش آمدید !

ما از اینکه اینجا هستید هیجان زده ایم!

 

اگر قبلاً درک کاملی از سئو و دلیل مهم بودن آن داشته اید ، می توانید به قسمت 2 بروید (اگرچه ما هنوز هم توصیه می کنیم این قسمت را از دست ندهید.).

 

این مقاله به شما کمک می کند تا دانش و اعتماد به نفس بنیادی خود را در حین حرکت به جلو ایجاد کنید.

 

سئو چیست؟

سئو مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت و همچنین قرار گرفتن نام تجاری شما در صفحه ی اول نتایج گوگل یا هر ابزار مرورگر دیگری.

علی رغم اختصار ، سئو همانقدر که در مورد خود موتورهای جستجو است مربوط به مخاطبان نیز هست. درمورد فهمیدن چیزی است که افراد به صورت آنلاین جستجو می کنند ، پاسخ هایی که می خواهند ، کلماتی که استفاده می کنند و نوع محتوایی که می خواهند مصرف کنند. دانستن پاسخ این سوالات به شما این امکان را می دهد تا با افرادی که به طور آنلاین راه حل های شما را جستجو می کنند ارتباط برقرار کنید.

 

اگر دانستن هدف مخاطبان یک طرف سکه سئو است ، ارائه آن به روشی که موتور جستجو می توانند آن را پیدا کنند و درک کنند ، طرف دیگر است. در این راهنما ، یاد میگیرید که چگونه هر دو را با هم امتحان کنید.

اصول موتور جستجو

موتورهای جستجو دستگاه پاسخگویی هستند. آنها میلیاردها قطعه محتوا را بررسی و هزاران عامل را ارزیابی می کنند تا مشخص کنند کدام محتوا به احتمال زیاد به سوالات شما پاسخ می دهد.

 

موتورهای جستجو همه این کارها را با کشف و فهرست بندی تمام محتوای موجود در اینترنت (صفحات وب ، پی دی اف ، تصاویر ، فیلم ها و غیره) از طریق فرایندی موسوم به “نمایه سازی” انجام می دهند و سپس آن را براساس میزان مطابقت آن با پرس و جو در فرایندی که از آن با عنوان “رتبه بندی” یاد می کنیم، دسته بندی میکنند. ما در مقاله 2 به جزئیات بیشتر نمایه سازی و رتبه بندی خواهیم پرداخت

کدام نتایج جستجو “ارگانیک” هستند؟

نتایج جستجوی ارگانیک مواردی است که از طریق سئو موثر بدست می آید. این موارد قبلاً به راحتی قابل مشاهده بودند – تبلیغات به وضوح به این صورت برچسب گذاری می شدند و نتایج باقیمانده معمولاً به شکل “10 پیوند آبی” ذکر شده در زیر آنها بود. اما با تغییر روش جستجو ، چگونه امروز می توانیم نتایج ارگانیک را تشخیص دهیم؟

 

امروزه ، صفحات نتایج موتور جستجو پر از تبلیغات است و قالب های نتایج ارگانیک پویا تر از آنچه قبلاً دیده ایم. برخی از نمونه های ویژگی های قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی مرورگر ، محتوای برجسته است که می تواند شامل تصویر، ویدیو، اینفوگرافی و… باشد.

به عنوان مثال ، اگر “آب و هوای دنور” را جستجو کنید ، به جای پیوند به سایتی که ممکن است این پیش بینی را داشته باشد ، پیش بینی آب و هوا برای شهر دنور را مستقیماً در قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی مرورگر مشاهده خواهید کرد. و اگر “پیتزا دنور” را جستجو کنید ، نتیجه “بسته محلی” متشکل از مکان های پیتزا دنور را مشاهده خواهید کرد.

 

لازم به یادآوری است که موتورهای جستجو از طریق تبلیغات درآمد کسب می کنند. هدف آنها حل بهتر سوالات جستجوگر (در قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی مرورگر ها) ، بازگرداندن جستجوگران و نگه داشتن آنها در قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی مرورگر ها برای مدت طولانی تری است.

 

برخی از ویژگی های قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی مرورگر در گوگل ارگانیک هستند و می توانند تحت تأثیر سئو قرار گیرند.

 

شایان ذکر است که بسیاری از ویژگی های دیگر وجود دارد که اگرچه تبلیغاتی پولی نیستند ، اما به طور معمول نمی توانند تحت تأثیر سئو قرار گیرند. این ویژگی ها اغلب دارای داده های به دست آمده از منابع داده اختصاصی مانند ویکی پدیا و … هستند.

چرا سئو سایت مهم است؟

در حالی که تبلیغات پولی ، رسانه های اجتماعی و سایر سیستم عامل های آنلاین می توانند باعث ایجاد ترافیک در وب سایت ها شوند ، اکثر ترافیک آنلاین توسط موتورهای جستجو هدایت می شوند.

 

سئو همچنین یکی از تنها کانال های بازاریابی آنلاین است که اگر به درستی تنظیم شود ، می تواند به مرور سود خود را پرداخت کند. اگر محتوای جامعی ارائه دهید که شایسته رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد ، بازدید شما می تواند با گذشت زمان گلوله برفی داشته باشد.

موتورهای جستجو هوشمندتر می شوند ، اما هنوز به کمک ما نیاز دارند.

 

بهینه سازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما به درستی نمایه سازی و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

 

آیا باید یک متخصص سئو ، مشاور یا آژانس استخدام کنم؟

بسته به پهنای باند ، تمایل به یادگیری و پیچیدگی وب سایت (های) خود ، می توانید سئو اصلی را خود انجام دهید. یا ممکن است که کمک یک متخصص را ترجیح دهید. در هر صورت اشکالی ندارد!

 

اگر در نهایت به دنبال کمک متخصص هستید ، مهم است بدانید که بسیاری از آژانس ها و مشاوران “خدمات جستجوگرها را ارائه می دهند” ، اما کیفیت آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. دانستن چگونگی انتخاب یک شرکت جستجوگر سئو خوب می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند ، زیرا روش های اشتباه سئو در واقع می تواند بیش از اینکه به شما کمک کند به سایت شما آسیب برساند.

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه

“سئو کلاه سفید” به تکنیک های جستجوگرها ، بهترین روش ها و استراتژی هایی گفته می شود که مطابق با قانون موتور جستجو هستند ، تمرکز اصلی آن برای ارائه ارزش بیشتر به مردم است.

 

“سئو کلاه سیاه” به تکنیک ها و استراتژی هایی گفته می شود که سعی در پیدا کردن مطالب بیهوده دارند. گرچه سئو کلاه سیاه می تواند کارساز باشد ، اما وب سایت ها را در معرض خطر مجازات و یا حذف از نتایج جستجو قرار می دهد و دارای پیامدهای اخلاقی است.

 

وب سایت های مجازات شده مشاغل ورشکسته شده ای دارند. این فقط دلیل دیگری است که باید هنگام انتخاب یک متخصص سئو یا آژانس دقت زیادی داشته باشید.

موتورهای جستجو اهداف مشابهی را با صنعت سئو دارند

موتورهای جستجو می خواهند به شما در موفقیت کمک کنند. در واقع ، گوگل حتی دارای راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو است ، دقیقاً مانند راهنمای مبتدی ما

آنها همچنین کاملاً از تلاشهای انجمن جستجوگرها پشتیبانی می کنند. کنفرانس های بازاریابی دیجیتال به طور منظم مهندسان و نمایندگان موتورهای جستجوی بزرگ را به خود جلب می کنند.

 

گوگل از طریق تالار گفتمان راهنمای مرکزی وب مستر و با میزبانی از پاتوق های ساعت کار اداری ، به وب مسترها و سئوکاران کمک می کند. (متأسفانه ، بینگ ، انجمن های وب مستر خود را در سال 2014 تعطیل کرد.)

 

در حالی که دستورالعمل های مدیر وب سایت از موتور جستجو به موتور جستجو دیگر متفاوت است ، اصول اساسی آن ثابت می ماند: سعی نکنید موتورهای جستجو را فریب دهید. در عوض ، یک تجربه آنلاین عالی برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید. برای انجام این کار ، دستورالعمل های موتور جستجو را دنبال کنید و قصد کاربر را برآورده کنید.

دستورالعمل های وب مستر گوگل

اصول اساسی:

صفحات را ابتدا برای کاربران ایجاد کنید ، نه موتورهای جستجو.

کاربران خود را فریب ندهید.

از ترفندهایی که برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شود خودداری کنید. یک قانون کلی خوب این است که آیا شما راحت می توانید توضیح دهید که با یک وب سایت برای یک کارمند گوگل چه کاری انجام داده اید؟ تست مفید دیگر این است که بپرسید ، “آیا این به کاربران من کمک می کند؟ اگر موتورهای جستجو وجود نداشته باشد ، آیا این کار را می کنم؟”

به این فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد ، ارزشمند یا جذاب می کند.

مواردی که باید از آنها اجتناب کنید:

محتوای تولید شده به صورت خودکار

شرکت در طرح های پیوند

ایجاد صفحاتی با محتوای اصلی کم یا بدون محتوای اصلی (به عنوان مثال کپی شده از جای دیگر)

-CIoaking= روشی برای نمایش موتور جستجو نسبت به بازدیدکنندگان.

متن و لینک های مخفی

صفحات Doorway= صفحاتی که برای رتبه بندی مناسب برای جستجوهای خاص جهت هدایت بازدید به وب سایت شما ایجاد شده اند.

 

دستورالعمل های مدیر وب بینگ

اصول اساسی:

محتوایی واضح ، عمیق ، جذاب و آسان برای یافتن در سایت خود ارائه دهید.

عناوین صفحه را واضح و مرتبط نگه دارید.

پیوندها به عنوان نشانه ای از محبوبیت در نظر گرفته می شوند که رشد ارگانیک دارند.

نفوذ اجتماعی و سهام اجتماعی سیگنال های مثبتی هستند و می توانند در چگونگی رتبه بندی شما در طولانی مدت تأثیر داشته باشند.

سرعت صفحه همراه با یک تجربه کاربری مفید مهم است.

مواردی که باید از آنها اجتناب کنید:

محتوای کم ، صفحاتی که بیشتر تبلیغات یا پیوندهای وابسته را نشان می دهند یا در غیر این صورت بازدیدکنندگان را به سایت های دیگر هدایت می کنند ، رتبه خوبی نخواهند داشت.

تاکتیک های سو استفاده از بک لینک که هدف آنها تورم تعداد و ماهیت پیوندهای ورودی از قبیل خرید پیوندها ، شرکت در طرح های پیوند است ، می تواند منجر به نمایه سازی شود.

اطمینان حاصل کنید که ساختارهای URLتمیز ، مختصر و متناسب با کلمات کلیدی وجود دارد. پارامترهای پویا می توانند های شما را کثیف کرده و باعث ایجاد محتوای تکراری شوند.

URLها را در صورت امکان توصیفی ، کوتاه و غنی کنید و از نوشته های غیر حرفی خودداری کنید.

محتوای تکراری

پر کردن کلمات کلیدی

-CIoaking= روشی برای نمایش موتور جستجو نسبت به بازدیدکنندگان.

رهنمودهایی برای نمایندگی مشاغل سیار خود در گوگل

اگر مشاغلی که شما برای آن کار سئو انجام می دهید به صورت سیار کار کند ، یا از ویترین فروشگاه خارج شود و یا برای انجام خدمات به مکان های مشتریان برسد ، واجد شرایط لیست گوگل برای کسب و کار است. برای مشاغل محلی مانند اینها ، گوگل دستورالعمل هایی دارد

اصول اساسی:

مطمئن شوید که واجد شرایط درج در فهرست گوگل برای کسب و کار هستید ؛ شما باید یک آدرس فیزیکی داشته باشید ، حتی اگر آدرس خانه شما باشد و باید رو در رو مشتری یا در محل زندگی خود (مانند فروشگاه خرده فروشی) یا در محل زندگی خود (مانند لوله کش) به مشتریان خدمات ارائه دهید.

صادقانه و دقیق تمام جنبه های داده های مشاغل محلی خود را از جمله نام ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس وب سایت ، دسته های مشاغل ، ساعات کار و سایر ویژگی ها نشان دهید.

مواردی که باید از آنها اجتناب کرد

نمایش نادرست هر یک از اطلاعات اصلی کسب و کار شما ، از جمله “پر کردن” نام تجاری خود با کلمات کلیدی جغرافیایی یا خدماتی ، یا ایجاد لیست برای آدرس های جعلی

استفاده از صندوق های پستی یا دفاتر مجازی به جای آدرس های معتبر خیابان

سو استفاده از بخش بازبینی در لیست گوگل برای کسب و کار، از طریق بررسی های مثبت جعلی درباره کسب و کار شما یا موارد منفی جعلی رقبای شما

اشتباهات مبتدی ناشی از عدم خواندن جزئیات دقیق دستورالعمل های گوگل

تحقق قصد کاربر

به جای اینکه این دستورالعمل ها را نقض کنید و سعی کنید موتورهای جستجو را در رتبه بندی بالاتر خود قرار دهید ، بر درک و تحقق اهداف کاربر تمرکز کنید. وقتی شخصی به دنبال چیزی می رود نتیجه مطلوبی دارد.

 

وظیفه شما به عنوان سئو این است که به سرعت محتوایی را که کاربران می خواهند در قالبی که تمایل دارند ارائه دهید.

 

انواع معمول کاربر:

 

اطلاعاتی: جستجوی اطلاعات. مثال: “بهترین نوع لپ تاپ برای عکاسی چیست؟”

پیمایش: جستجو برای یک وب سایت خاص. مثال: اپل

معامله ای: جستجو برای خرید چیزی. مثال: “معاملات خوب با مک بوک پرو”

با جستجوی کلید واژه (های) مورد نظر خود و ارزیابی قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی مرورگر فعلی ، می توانید نگاهی اجمالی به قصد کاربر پیدا کنید.

 

همچنین ارزیابی کنید که رقبای عالی رتبه شما در حال حاضر چه محتوایی را ارائه نمی دهند. چگونه می توانید آن را در وب سایت خود ارائه دهید؟

 

ارائه محتوای مرتبط و با کیفیت در وب سایت شما به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و مهمتر از آن ، اعتبار و اعتماد را برای مخاطبان آنلاین شما ایجاد می کند.

 

قبل از انجام هر یک از این اقدامات ، ابتدا باید اهداف وب سایت خود را برای اجرای یک برنامه سئو استراتژیک درک کنید.

 

اهداف وب سایت / مشتری خود را بدانید

هر وب سایت متفاوت است ، بنابراین برای درک اهداف تجاری یک سایت خاص وقت بگذارید. این نه تنها به شما کمک می کند تا تعیین کنید در کدام قسمت از سئو باید تمرکز کنید ، بلکه به شما در ایجاد نکات گفتگو برای مذاکره درباره پروژه های سئو با مشتری ، رئیس و غیره کمک می کند.

 

 

سئو می تواند به وب سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و در نتیجه بازدید بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند ، فقط این است که رتبه بندی و ترافیک وسیله ای برای رسیدن به هدف هستند. اگر هیچ کس به سایت شما مراجعه نکند ، در رتبه بندی پایین می آیید و اگر این میزان بازدید ، هدف تجاری بزرگتری را محقق نکند ، در افزایش بازدید شما کاربرد کمی دارد.

 

به عنوان مثال ، اگر شما یک سایت تولید سرب را اداره می کنید ، ترجیح می دهید:

 

1000 بازدید کننده ماهانه و 3 نفر فرم تماس را پر کنند؟ یا…

300 بازدید کننده ماهانه و 40 نفر فرم تماس را پر کنند؟

اگر از سئو برای هدایت بازدید به سایت خود برای هدف تبدیل استفاده می کنید ، امیدواریم مورد دوم را انتخاب کنید! قبل از شروع سئو ، اطمینان حاصل کنید که اهداف تجاری خود را مشخص کرده اید ، سپس از سئو برای کمک به شما در جهت دستیابی به آنها استفاده کنید – نه برعکس.

اگر سئو به خوبی انجام شود ، به مشاغل واقعی کمک می کند تا اهداف خود را برای موفقیت خود بدست آورند.

تعیین اهداف (و در نهایت دستیابی به آنها) یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید در جهت سئو انجام دهید.