طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

قدم دوم یادگیری سئو

فصل 2

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند: خزیدن ، INDEXING و RANKING

ابتدا ، حاضر شوید.

همانطور که در مقاله 1 اشاره کردیم ، موتورهای جستجو دستگاه پاسخگویی هستند. آنها برای کشف ، درک و سازماندهی محتوای اینترنت وجود دارند تا بتوانند مرتبط ترین نتایج را به سوالاتی که جستجوگران می پرسند ارائه دهند.

برای اینکه در نتایج جستجو نشان داده شود ، ابتدا باید محتوای شما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد. مسلماً مهمترین بخش معمای سئو است: اگر سایت شما پیدا نشود ، هیچ راهی برای نمایش در صفحه نتایج موتور جستجو وجود ندارد.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتورهای جستجو دارای سه عملکرد اصلی هستند:

جستجو کردن: اینترنت را برای یافتن محتوا جستجو کنید.

فهرست: محتوای یافت شده در طی فرآیند جستجو کردن را ذخیره و سازماندهی کنید. هنگامی که یک صفحه در فهرست قرار گرفت ، در حال اجرا قرار می گیرد تا در نتیجه برای سوالات مربوطه نمایش داده شود.

رتبه بندی: بخشهایی از محتوا را ارائه دهید که به بهترین وجه به جستجوی جستجوگر پاسخ دهند ، این بدان معناست که نتایج به ترتیب از بیشترین تا کمترین محتوای مرتبط نمایش داده میشوند.

خزیدن موتور جستجو چیست؟

خزیدن ، فرآیندی است که در آن موتورهای جستجو تیمی از روبات ها (معروف به خزنده یا عنکبوت) را برای یافتن محتوای جدید و به روز ارسال می کنند. محتوا می تواند متفاوت باشد – می تواند یک صفحه وب ، تصویر ، فیلم ، پی دی اف و غیره باشد – اما صرف نظر از قالب ، محتوا توسط پیوندها کشف می شود.

ربات های گوگل با چند صفحه وب شروع به کار می کند و سپس پیوندهای موجود در آن صفحات وب را برای یافتن یو آر ال های جدید دنبال می کند. با جست و خیز در این مسیر، خزنده قادر است محتوای جدیدی پیدا کند و آن را به فهرست خود به نام کافئین – یک پایگاه داده گسترده از یو آر ال های کشف شده – اضافه کند تا بعداً هنگامی که جستجوگر به دنبال یافتن اطلاعات محتوای موجود در آن یو آر ال است ، بازیابی شود.

فهرست موتور جستجو چیست؟

موتورهای جستجو اطلاعاتی را که در ایندکس پیدا می کنند پردازش و ذخیره می کنند ، یک پایگاه داده عظیم از تمام محتوایی که آنها کشف کرده اند و به نظر می رسد به اندازه کافی خوب است و می تواند در اختیار جستجوگران قرار گیرد.

رتبه بندی موتور جستجو

هنگامی که کسی جستجو را انجام می دهد ، موتورهای جستجو برای یافتن محتوای بسیار مهم فهرست آنها را جستجو می کنند و سپس به امید حل پرسش جستجوگر ، آن محتوا را سفارش می دهند. به طور کلی ، می توانید فرض کنید که هرچه یک وب سایت بالاتر رتبه بندی شود ، موتور جستجو معتقد است که سایت با درخواست بیشتر مرتبط است.

این امکان وجود دارد که خزنده های موتور جستجو را از بخشی یا تمام سایت خود مسدود کنید ، یا به موتورهای جستجو دستور دهید تا از ذخیره برخی صفحات در فهرست خود جلوگیری کنند. اگرچه دلایلی برای این کار وجود دارد ، اگر می خواهید محتوای شما توسط جستجوگران پیدا شود ، ابتدا باید مطمئن شوید که برای خزنده ها قابل دسترسی است و قابل فهرست است. در غیر این صورت ، به همان اندازه نامرئی است.

در سئو ، همه موتورهای جستجو برابر نیستند

بسیاری از مبتدیان در مورد اهمیت نسبی موتورهای جستجوی خاص تعجب می کنند. اکثر مردم می دانند که گوگل بیشترین سهم بازار را دارد ، اما بهینه سازی برای بینگ ، یاهو و دیگران چقدر مهم است؟ حقیقت این است که علی رغم وجود بیش از 30 موتور جستجوی مهم وب ، جامعه جستجوگرها فقط به گوگل توجه می کنند. چرا؟ پاسخ کوتاه این است که گوگل محلی است که اکثریت افراد در آن جستجو می کنند.

خزیدن: آیا موتورهای جستجو می توانند صفحات شما را پیدا کنند؟

همانطور که اخیراً یاد گرفته اید ، اطمینان از اینکه سایت شما خزیده و نمایه می شود پیش شرط نمایش در صفحه موتور جستجو است. اگر از قبل وب سایتی دارید ، بهتر است با دیدن تعداد صفحات خود در ایندکس شروع به کار کنید. این به شما نشان می دهد که آیا گوگل درحال خزیدن و پیدا کردن تمام صفحاتی است که شما می خواهید ، و یا هیچ یک از صفحات شما اطلاعات خوبی نمی دهد.

تعداد نتایجی که گوگل نمایش می دهد (نگاه کنید به “درباره نتایج” در بالا) دقیق نیست ، اما به شما ایده خوبی می دهد که کدام صفحات در سایت شما نمایه می شوند و چگونه در حال حاضر در نتایج جستجو نشان داده می شوند.

برای دستیابی به نتایج دقیق تر ، گزارش پوشش شاخص را در کنسول جستجوی گوگل کنترل کرده و از آن استفاده کنید. اگر در حال حاضر یک حساب کنسول جستجوی گوگل ندارید می توانید ثبت نام کنید. با استفاده از این ابزار می توانید نقشه سایت را برای سایت خود ارسال کرده و تعداد صفحات ارسالی را از جمله موارد دیگر به فهرست گوگل اضافه کنید.

اگر در هیچ کجای نتایج جستجو نمایش داده نمی شوید ، چند دلیل ممکن است وجود داشته باشد:

سایت شما کاملاً جدید است و هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

سایت شما از هیچ وب سایت خارجی پیوند داده نشده است.

سایت شما حاوی برخی از کدهای اساسی به نام دستورالعمل های خزنده است که موتورهای جستجو را مسدود می کند.

سایت شما توسط گوگل به دلیل روشهای ناخواسته جریمه شده است

به موتورهای جستجو بگویید که چگونه سایت خود را جستجو کنند

اگر از کنسول جستجوی گوگل یا اپراتور جستجوی پیشرفته ” domain·com” استفاده کردید و متوجه شدید که برخی از صفحات مهم شما در فهرست موجود نیستند و یا برخی از صفحات غیر مهم شما به اشتباه نمایه شده اند ، بهینه سازی هایی می توانید انجام دهید برای هدایت بهتر ربات گوگل چگونگی خزیدن محتوای وب خود را پیاده سازی کنید. گفتن اینکه موتورهای جستجو چگونه می توانند سایت شما را جستجو کنند می تواند کنترل بهتری در فهرست داشته باشد.

اکثر افراد به این فکر می کنند که گوگل بتواند صفحات مهم آنها را پیدا کند ، اما به راحتی فراموش می شود که صفحاتی وجود دارد که نمی خواهید ربات گوگل آنها را پیدا کند. این موارد ممکن است شامل مواردی مانند یو آر ال های قدیمی باشد که دارای محتوای کم ، یو آر ال های تکراری (مانند پارامترهای مرتب سازی و فیلتر برای تجارت الکترونیکی) ، صفحات ویژه کد تبلیغاتی ، صفحات نمایش یا آزمایش و غیره هستند.

برای هدایت ربات گوگل از برخی صفحات و بخشهای سایت خود ، از robots·txtاستفاده کنید

نحوه برخورد ربات گوگل با پرونده های robot·txt

اگر ربات گوگل نتواند یک فایل را برای سایتی پیدا کند ، به جستجوی سایت ادامه می دهد.

اگر ربات گوگل یک فایل را برای سایتی پیدا کند ، معمولاً به پیشنهادات عمل می کند و به جستجوی سایت می پردازد.

اگر ربات گوگل هنگام تلاش برای دسترسی به پرونده یک سایت با خطایی روبرو شود و نتواند تشخیص دهد که یکی وجود دارد یا خیر ، سایت را جستجو نمی کند.

برای بودجه خزیدن بهینه کنید!

بودجه خزیدن به طور متوسط ​​تعداد یو آر ال هایی است که ربات گوگل قبل از خروج در سایت شما خزیده است ، بنابراین بهینه سازی بودجه خزیدن اطمینان حاصل می کند که ربات گوگل وقت خود را برای خزیدن در صفحات غیر مهم تلف نمی کند و خطر نادیده گرفتن صفحات مهم شما را ندارد. بودجه خزیدن در سایتهای بسیار بزرگ با دهها هزار آدرس اینترنتی از اهمیت بیشتری برخوردار است ، اما هرگز فکر بدی نیست که از دسترسی خزنده ها به محتوایی که قطعاً برای شما مهم نیست جلوگیری کنید. فقط مطمئن شوید که دسترسی خزنده به صفحاتی که سایر دستورالعمل ها را اضافه کرده اید ، مانند برچسب ها ، مسدود نشده است. اگر ربات گوگل از یک صفحه مسدود شده باشد ، نمی تواند دستورالعمل های آن صفحه را ببیند.

تعریف پارامترهای یو آر ال در GSC

برخی از سایت ها (که بیشتر در تجارت الکترونیکی رایج است) با افزودن پارامترهای خاص به یو آر ال ها ، محتوای یکسانی را در چندین یو آر ال مختلف در دسترس قرار می دهند. اگر تا به حال به صورت آنلاین خرید کرده اید ، به احتمال زیاد جستجوی خود را از طریق فیلترها محدود کرده اید. به عنوان مثال ، شما می توانید “آمازون” را در آمازون جستجو کنید ، و سپس جستجو را بر اساس اندازه ، رنگ و سبک اصلاح کنید. هر بار که اصلاح می کنید ، یو آر ال کمی تغییر می کند:

آیا خزنده ها می توانند همه مطالب مهم شما را پیدا کنند؟

اکنون که از برخی روشهای اطمینان از دور ماندن خزنده های موتور جستجو از محتوای بی اهمیت خود مطلع هستید ، بیایید در مورد بهینه سازی هایی که به ربات گوگل کمک می کند تا صفحات مهم شما را پیدا کند بپردازید.

گاهی اوقات یک موتور جستجو می تواند قسمتهایی از سایت شما را با خزیدن پیدا کند ، اما صفحات یا بخشهای دیگر ممکن است به دلایلی مبهم باشند. اطمینان از اینکه موتورهای جستجو قادر به کشف تمام محتوایی هستند که می خواهید فهرست بندی شوند ، بسیار مهم است.

این را از خود بپرسید: آیا ربات می تواند از طریق وب سایت شما عبور کند

آیا محتوای شما در پشت فرمهای ورود به سیستم پنهان است؟

اگر قبل از دسترسی به محتوای خاص به کاربران نیاز دارید که وارد سیستم شوند ، فرم ها را پر کنند یا به نظرسنجی ها پاسخ دهند ، موتورهای جستجو آن صفحات محافظت شده را نمی بینند. یک خزنده قطعاً وارد سیستم نمی شود.

آیا به فرم های جستجو اعتماد می کنید؟

ربات ها نمی توانند از فرم های جستجو استفاده کنند. برخی از افراد بر این باورند که اگر جعبه جستجو را در سایت خود قرار دهند ، موتورهای جستجو قادر به یافتن هر آنچه بازدید کنندگان آنها جستجو می کنند می شوند.

آیا متن در محتوای غیر متنی پنهان است؟

از فرم های رسانه ای غیر متنی (تصاویر ، ویدئو ، گیف و غیره) برای نمایش متنی که می خواهید نمایه سازی شود استفاده نمی شود. در حالی که موتورهای جستجو در شناخت تصاویر بهتر می شوند ، هنوز تضمینی وجود ندارد که بتوانند آن را بخوانند و درک کنند. همیشه بهتر است متن را در مارک < HTML > صفحه وب خود اضافه کنید.

آیا موتورهای جستجو می توانند تمام سایت شما را دنبال کنند؟

همانطور که یک خزنده نیاز دارد سایت شما را از طریق پیوند به سایت های دیگر کشف کند ، به یک مسیر پیوند در سایت شخصی شما نیز نیاز دارد تا آن را از صفحه ای به صفحه دیگر هدایت کند. اگر صفحه ای دارید که می خواهید موتورهای جستجو آن را پیدا کنند ، اما از صفحه دیگری به آن پیوند داده نشده است ، به همان اندازه نامرئی است. بسیاری از سایتها با ایجاد ساختار خود به روشهایی که برای موتورهای جستجو غیرقابل دسترسی است ، اشتباه می کنند و مانع توانایی آنها در ثبت در نتایج جستجو می شوند.

اشتباهات معمول پیمایش که باعث می شود خزنده ها نتوانند همه سایت شما را ببینند:

داشتن یک پیمایش همراه که نتایج متفاوتی از پیمایش دسک تاپ شما نشان می دهد

همه ی پیمایش موارد منو در < HTML > وجود ندارد ، مانند پیمایشهای دارای جاوا اسکریپت. گوگل در خزیدن و درک جاوا اسکریپت بسیار بهتر شده است ، اما هنوز روند کاملی ندارد. روش مطمئن تر برای اطمینان از یافتن ، درک و نمایه سازی توسط گوگل به کار بردن < HTML > است.

فراموش کردن پیوند دادن به یک صفحه اصلی در وب سایت خود از طریق پیمایش – به یاد داشته باشید ، پیوندها مسیری است که خزنده ها به صفحات جدید می روند!

به همین دلیل ضروری است که وب سایت شما دارای یک پیمایش روشن و ساختارهای مفید یو آر ال باشد.

آیا شما معماری اطلاعات خوبی دارید؟

معماری اطلاعات ، شیوه سازماندهی و برچسب گذاری محتوا در وب سایت برای بهبود کارایی و قابلیت جستجو برای کاربران است. بهترین معماری اطلاعات بصری است ، به این معنی که کاربران برای عبور از وب سایت شما یا یافتن چیزی نیازی به تفکر زیاد ندارند.

آیا از نقشه سایت استفاده می کنید؟

نقشه سایت دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: لیستی از یو آر ال ها در سایت شما که خزنده ها می توانند با استفاده از آنها محتوای شما را کشف و فهرست کنند. یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از گوگل یافتن صفحات با بالاترین اولویت شما ایجاد پرونده ای مطابق با استانداردهای گوگل و ارسال آن از طریق گوگل جستجو است. اگرچه ارسال نقشه سایت جایگزین نیاز به پیمایش مناسب سایت نمی شود ، اما مطمئناً می تواند به خزنده ها کمک کند تا راهی به صفحات مهم شما برسانند.

اطمینان حاصل کنید که فقط یو آر ال هایی را که می خواهید توسط موتورهای جستجو نمایه شود ، قرار داده اید و مطمئن باشید که به خزنده ها دستورالعمل های ثابتی را ارائه می دهید. به عنوان مثال ، اگر این یو آر ال را از طریق مسدود کرده اید ، یک یو آر ال در نقشه سایت خود قرار ندهید یا در نقشه سایت خود یو آر ال هایی را که به جای نسخه متعارف ترجیحی ، تکراری هستند ، قرار دهید (ما اطلاعات بیشتری در مورد متعارف سازی در مقاله 5 ارائه خواهیم داد!)

درباره نقشه سایت XML بیشتر بیاموزید

اگر سایت شما سایت دیگری به آن پیوند ندارد ، هنوز هم می توانید با ارسال XML خود در گوگل جستجو ایندکس را انجام دهید. هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها یک یو آر ال ارسال شده را در فهرست خود قرار دهند ، اما ارزش آن را دارد که امتحان کنید!

آیا خزنده ها وقتی می خواهند به یو آر ال های شما دسترسی پیدا کنند خطایی دارند؟

در روند خزیدن یو آر ال ها در سایت شما ، یک خزنده ممکن است با خطا روبرو شود. برای شناسایی یو آر ال هایی که ممکن است روی آنها خطا رخ دهد – می توانید به گزارش “خطاهای خزشی” کنسول جستجوی گوگل مراجعه کنید – این گزارش خطاهای سرور را به شما نشان می دهد.

قبل از این که بتوانید با گزارش خطای خزنده کاری معنی دار انجام دهید ، درک خطاهای سرور و خطاهای “یافت نشده” مهم است.

کدهای4XX: وقتی خزنده های موتور جستجو به دلیل خطای مشتری نمی توانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند

دارای خطاهای کلاینت هستند ، به این معنی که یو آر ال درخواست شده نامناسب است. یکی از رایج ترین خطاهای خطای “404 – یافت نشد” است. وقتی موتورهای جستجو به 404 برخورد می کنند ، نمی توانند به یو آر ال دسترسی پیدا کنند.

کدهای5XX: وقتی خزنده های موتور جستجو به دلیل خطای سرور نمی توانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند

این ها خطاهای سرور هستند ، به این معنی که سروری که صفحه وب در آن قرار دارد نتوانسته درخواست جستجوگر یا موتور جستجو برای دسترسی به صفحه را برآورده کند. در گزارش “خطای خزش” کنسول جستجوی گوگل ، زبانه ای به این خطاها اختصاص داده شده است. این موارد معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد که درخواست یو آر ال برای شما به پایان رسیده است ، بنابراین ربات گوگل درخواست را رد کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رفع مشکلات اتصال سرور ، اسناد گوگل را مشاهده کنید.

خوشبختانه راهی وجود دارد که به جستجوگران و موتورهای جستجو بگویید صفحه شما منتقل شده است – هدایت 301 (دائمی).

کد وضعیت 301 خود به این معنی است که صفحه به طور دائمی به مکان جدیدی منتقل شده است ، بنابراین از هدایت یو آر ال ها به صفحات بی ربط – محتوای یو آر ال قدیمی – خودداری کنید.

شما همچنین می توانید کد وضعیت 302 یک صفحه را هدایت کنید ، اما این باید موقت و در مواردی باشد که عبور از ارزش سهام لینک به اندازه ای نگران کننده نباشد. 302 ها به نوعی مانند دور زدن جاده هستند. شما به طور موقت از طریق یک مسیر خاص ترافیک را کنترل می کنید ، اما برای همیشه اینطور نخواهد بود.

مراقب زنجیره های هدایت باشید!

اگر ربات گوگل مجبور به انجام چندین هدایت باشد ، دسترسی به صفحه شما دشوار است. گوگل این کار را “زنجیره های تغییر مسیر” می نامد و توصیه می کنند تا آنجا که ممکن است آنها را محدود کنید.

درباره هدایت زنجیره ها بیشتر بیاموزید

پس از اطمینان از بهینه بودن سایت برای قابلیت خزیدنی ، سفارش بعدی کسب و کار این است که مطمئن شوید می توانید فهرست بندی کنید.

نمایه سازی: موتورهای جستجو چگونه صفحات شما را تفسیر و ذخیره می کنند؟

پس از اطمینان از خزیدن سایت ، اطمینان حاصل کنید که می توانید فهرست بندی کنید. درست است – فقط به این دلیل که سایت شما توسط یک موتور جستجو قابل کشف و خزیدن است لزوماً به معنای ذخیره شدن آن در فهرست آنها نیست. در بخش قبلی مربوط به خزیدن ، ما در مورد چگونگی کشف موتورهای جستجو در صفحات وب شما بحث کردیم. پس از اینکه خزنده صفحه ای را پیدا کرد ، موتور جستجو آن را دقیقاً مانند یک مرورگر ارائه می دهد. در حین انجام این کار ، موتور جستجو محتویات آن صفحه را تجزیه و تحلیل می کند. همه این اطلاعات در فهرست آن ذخیره می شود.

برای کسب اطلاعات در مورد نحوه کارکرد فهرست بندی و اینکه چگونه می توانید سایت خود را به این پایگاه داده مهم تبدیل کند ، ادامه مطلب را بخوانید.

آیا می توانم ببینم که یک خزنده ربات گوگل چگونه صفحات من را می بیند؟

بله ، نسخه پنهان شده صفحه شما عکس آخرین باری که ربات گوگل آن را خزیده است منتشر می کند.

گوگل صفحات وب را با فرکانسهای مختلف خزنده و ذخیره می کند.

با کلیک روی پیکان کشویی کنار یو آر ال در رتبه بندی در صفحه موتور جستجو و انتخاب “Cached” می توانید شکل پنهان شده یک صفحه را ببینید.

همچنین می توانید نسخه فقط متنی سایت خود را مشاهده کنید تا تعیین کنید آیا محتوای مهم شما به طور موثری خزنده و ذخیره می شود.

آیا صفحات از فهرست حذف شده اند؟

بله ، صفحات را می توان از فهرست حذف کرد! برخی از دلایل اصلی حذف یو آر ال ممکن است شامل موارد زیر باشد:

یو آر ال خطای “پیدا نشد” یا خطای سرور را برمی گرداند – این می تواند تصادفی باشد (صفحه منتقل شده و تغییر مسیر 301 تنظیم نشده است) یا عمدی (برای حذف صفحه 404 ویرایش شده است آن را از فهرست حذف کنید)

یو آر ال دارای برچسب متنی باشد – این برچسب توسط مالکان سایت می تواند به موتور جستجو اضافه شود تا صفحه را از فهرست خود حذف کند.

یو آر ال به دلیل نقض دستورالعملهای وب مستر موتور جستجو به صورت دستی جریمه شده و در نتیجه از فهرست حذف شد.

قبل از دسترسی بازدیدکنندگان به صفحه ، خزیدن یو آر ال با افزودن رمزعبور مسدود شده است.

اگر فکر می کنید صفحه ای در وب سایت شما که قبلا در فهرست گوگل بود دیگر نمایش داده نمی شود ، می توانید از ابزار بازرسی یو آر ال برای یادگیری وضعیت صفحه استفاده کنید یا از Fetch as گوگل که دارای ویژگی “درخواست نمایه سازی” است استفاده کنید ارسال یو آر ال های جداگانه به فهرست.

به موتورهای جستجو بگویید که چگونه سایت خود را فهرست بندی کنند

دستورالعملهای متا روباتها

دستورالعمل های متا (یا “برچسب های متا”) دستورالعمل هایی هستند که می توانید در مورد نحوه درمان صفحه وب خود به موتورهای جستجو ارائه دهید.

متا تگ روبات ها

متا تگ روبات ها می توانند در HTML صفحه وب شما استفاده شوند. این می تواند موتورهای جستجوی خاص را حذف کند. موارد زیر متداول ترین دستورالعمل های متا هستند ، همراه با اینکه در چه شرایطی ممکن است آنها را اعمال کنید.

ایندکس یا نوایندکس به موتورهایی می گوید که باید خزیده شود و برای بازیابی در فهرست موتورهای جستجو نگهداری شود. اگر استفاده از “نو ایندکس” را انتخاب کنید ، با خزنده هایی که می خواهید صفحه از نتایج جستجو حذف شود ارتباط برقرار می کنید. به طور پیش فرض ، موتورهای جستجو تصور می کنند که می توانند همه صفحات را فهرست بندی کنند ، بنابراین استفاده از مقدار “ایندکس” غیر ضروری است.

به موتورهای جستجو می گوید که آیا پیوندهای صفحه باید دنبال شوند یا دنبال نشوند. “دنبال کردن” منجر به این می شود که ربات ها پیوندهای صفحه شما را دنبال کنند و ارزش پیوند را به آن یو آر ال ها منتقل کنند. یا ، اگر “دنبال نکردن” را انتخاب کنید ، موتورهای جستجو هیچ یک پیوندهای صفحه را دنبال نمی کنند یا منتقل نمی کنند. به طور پیش فرض ، فرض می شود که همه صفحات دارای ویژگی “دنبال کردن” هستند.

noarchive برای محدود کردن موتورهای جستجو در ذخیره یک نسخه ذخیره شده از صفحه، استفاده می شود. به طور پیش فرض ، موتورها نسخه های قابل مشاهده از تمام صفحاتی را که نمایه سازی کرده اند ، برای جستجوگران از طریق پیوند Cached در نتایج جستجو حفظ می کنند.

چه موقع ممکن است استفاده کنید: اگر سایت تجارت الکترونیکی را اداره می کنید و قیمت های شما به طور منظم تغییر می کند ، ممکن است برچسب noarchive را در نظر بگیرید تا از مشاهده قیمت های منسوخ شده توسط جستجوگران جلوگیری کند.

اگر می خواهید چندین خزنده ، مثلاً ربات گوگل و بینگ را حذف کنید ، استفاده از چندین برچسب استثنا ربات مشکلی ندارد.

نکته وردپرس:

در داشبورد> تنظیمات> خواندن ، مطمئن شوید که کادر “نمای موتور جستجو” علامت گذاری نشده است. این از ورود موتورهای جستجو به سایت شما از طریق robots·txt جلوگیری می کند.

درک روش های مختلفی که می توانید روی خزیدن و نمایه سازی تأثیر بگذارید ، به شما کمک می کند تا از دامهای متداولی که می تواند از یافتن صفحات مهم شما جلوگیری کند ، دوری کنید.

رتبه بندی: موتورهای جستجو چگونه یو آر ال ها را رتبه بندی می کنند؟

چگونه موتورهای جستجو اطمینان می یابند که وقتی شخصی سوالی را در نوار جستجو تایپ می کند ، در ازای آن نتایج مربوطه را بدست می آورد؟ این فرآیند به عنوان رتبه بندی یا ترتیب نتایج جستجو توسط بیشترین مربوط به حداقل مربوط به یک پرسش خاص شناخته می شود

برای تعیین ارتباط ، موتورهای جستجو از الگوریتم ها ، فرایند یا فرمولی استفاده می کنند که اطلاعات ذخیره شده را به روش های معنی دار بازیابی و مرتب می کند. این الگوریتم ها برای بهبود کیفیت نتایج جستجو در طول سال ها تغییرات زیادی را تجربه کرده اند. به عنوان مثال گوگل ، هر روز تنظیمات الگوریتم را انجام می دهد – برخی از این به روزرسانی ها اصلاحات با کیفیت جزئی هستند ، در حالی که برخی دیگر به روزرسانی های اصلی / گسترده الگوریتم هستند.

چرا الگوریتم اغلب تغییر می کند؟ آیا گوگل فقط سعی دارد ما را روی انگشتان پا نگه دارد؟ در حالی که همیشه چرایی انجام کارهایی که گوگل انجام می دهد ، مشخص نیست ، اما ما می دانیم که هدف گوگل هنگام انجام تنظیمات الگوریتم ، بهبود کیفیت کلی جستجو است. به همین دلیل است که در پاسخ به سوالات به روزرسانی الگوریتم ، گوگل با موارد زیر پاسخ می دهد: “ما دائماً در حال به روزرسانی با کیفیت هستیم.” این نشان می دهد اگر سایت شما پس از تنظیم الگوریتم آسیب دیده است ، آن را با دستورالعمل های کیفیت گوگل یا دستورالعمل های کیفیت جستجوگر مقایسه کنید ، هر دو از نظر موتورهای جستجو بسیار گویا هستند.

موتورهای جستجو چه می خواهند؟

موتورهای جستجو همیشه یک چیز را می خواستند: ارائه پاسخ مفید به سوالات جستجوگر در مفیدترین قالب ها. اگر این درست است ، پس چرا به نظر می رسد سئو اکنون با سال های گذشته متفاوت است؟

به این فکر کنید که کسی زبان جدیدی یاد می گیرد.

در ابتدا ، درک او از زبان بسیار ابتدایی است. با گذشت زمان ، درک او شروع به تعمیق می کند و معناشناسی را می آموزد – معنای پشت زبان و رابطه بین کلمات و عبارات. در نهایت ، با تمرین کافی ، دانش آموز زبان را به اندازه کافی می داند تا حتی تفاوت های جزئی را درک کند ، و قادر به پاسخگویی به سوالات حتی مبهم یا ناقص باشد.

وقتی موتورهای جستجو تازه شروع به یادگیری زبان ما می کردند ، بازی کردن سیستم با استفاده از ترفندها و تاکتیک هایی که در واقع مغایر با دستورالعمل های کیفیت هستند بسیار آسان تر بود. برای مثال پر کردن کلمات کلیدی را در نظر بگیرید. اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص مانند “جوک های خنده دار” رتبه بندی کنید ، ممکن است کلمات “جوک های خنده دار” را چندین بار به صفحه خود اضافه کنید و آن را پررنگ کنید ، به امید اینکه رتبه خود را برای این مدت افزایش دهید:

به جوک های خنده دار خوش آمدید! ما خنده دارترین جوک های دنیا را می گوییم. جوک های خنده دار سرگرم کننده و دیوانه کننده است. شوخی خنده دار شما در انتظار است. بنشینید و جوک های خنده دار بخوانید زیرا جوک های خنده دار باعث خوشحالی و سرگرمی شما می شود. چند جوک خنده دار مورد علاقه خنده دار.

این تاکتیک باعث ایجاد تجربه های وحشتناک در کاربران می شود و مردم به جای خندیدن به شوخی های بامزه ، توسط متن آزار دهنده و خواندنی بمباران می شوند. ممکن است در گذشته نیز کارساز بوده باشد ، اما موتورهای جستجو هرگز این چیزی نیستند.

نقشی که پیوندها در سئو بازی می کنند

وقتی درمورد پیوندها صحبت می کنیم ، می توانیم دو معنی داشته باشیم. بک لینک یا “پیوندهای ورودی” پیوندهایی از وب سایت های دیگر هستند که به وب سایت شما اشاره می کنند ، در حالی که پیوندهای داخلی پیوندهایی در سایت خود شما هستند که به صفحات دیگر شما اشاره دارند (در همان سایت).

پیوندها از نظر تاریخی نقش زیادی در سئو داشته اند. خیلی زود ، موتورهای جستجو برای تعیین اینکه کدام یو آر ال ها بیشتر از سایرین قابل اعتماد هستند ، برای کمک به آنها در تعیین نحوه رتبه بندی نتایج جستجو به کمک نیاز داشتند. محاسبه تعداد پیوندهایی که به هر سایت مشخص شده به آنها کمک می کند تا این کار را انجام دهند.

بک لینک ها کاملاً مشابه کلام دهان در زندگی واقعی هستند. بیایید یک کافی شاپ فرضی، قهوه ی مریم را مثال بزنیم:

مثال: افراد مختلف همه به شما گفته اند که قهوه مریم بهترین قهوه در شهر است

مراجعه از طرف خودتان = مغرضانه ، بنابراین نشانه خوبی از اقتدار نیست

مثال: مریم ادعا می کند که قهوه ش بهترین در شهر است

مراجعه از منابع بی ربط یا بی کیفیت = نشانه خوبی از اقتدار نیست

مثال: مریم پول داد تا افرادی که هرگز به کافی شاپ وی مراجعه نکرده اند به دیگران بگویند که چقدر خوب است.

عدم مراجعه = مرجع نامشخص

مثال: قهوه مریم ممکن است خوب باشد ، اما شما نتوانسته اید کسی را که نظر دارد پیدا کنید بنابراین نمی توانید مطمئن باشید.

به همین دلیل PageRankایجاد شد. (بخشی از الگوریتم اصلی گوگل) یک الگوریتم تجزیه و تحلیل پیوند است که به نام یکی از بنیانگذاران گوگل ، لری پیج نامگذاری شده است. اهمیت صفحه وب را با اندازه گیری کیفیت و کمیت پیوندهای اشاره به آن تخمین می زند. فرض این است که هرچقدر یک صفحه وب مرتبط ، مهم و قابل اعتماد باشد ، پیوندهای بیشتری کسب می کند.

هرچه بک لینک طبیعی بیشتری از وب سایت های معتبر (قابل اعتماد) داشته باشید ، شانس شما برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو بهتر است.

نقشی که محتوا در سئو دارد

اگر پیوندها جستجوگران را به سمتی هدایت نکنند ، هیچ معنایی برای پیوندها نخواهد بود. محتوا مطالبی فراتر از کلمات است. هر چیزی است که توسط جستجوگران مصرف می شود – محتوای ویدیویی ، محتوای تصویر و البته متن وجود دارد.

هر زمان کسی یک جستجو را انجام می دهد ، هزاران نتیجه ممکن وجود دارد ، بنابراین چگونه موتورهای جستجو تصمیم می گیرند که صفحات جستجوگر برای کدام صفحات ارزشمند باشد؟ بخش عمده ای از تعیین رتبه بندی صفحه شما برای یک درخواست مشخص این است که محتوای صفحه شما با هدف پرسش مطابقت دارد. به عبارت دیگر ، آیا این صفحه با کلماتی که جستجو شده مطابقت دارد و به تحقق وظیفه جستجوگر در تلاش برای انجام آن کمک می کند؟

به دلیل تمرکز بر رضایت کاربر و انجام وظیفه ، هیچ معیار دقیق در مورد مدت زمان محتوای شما ، چند بار حاوی کلمه کلیدی یا آنچه در برچسب های خود قرار می دهید وجود ندارد. همه افراد می توانند در عملکرد صفحه در جستجو نقش داشته باشند ، اما تمرکز باید بر روی کاربرانی باشد که مطالب را می خوانند.

امروزه ، با صدها یا حتی هزاران سیگنال رتبه بندی ، این سه مورد برتر کاملاً ثابت مانده اند: پیوند به وب سایت شما (که به عنوان سیگنال های اعتبار شخص ثالث عمل می کند) ، محتوای درون صفحه (محتوای با کیفیتی که هدف جستجوگر را برآورده می کند) وRankbrain.

چیست؟Rankbrain

یادگیری ماشینی، الگوریتم اصلی گوگل است. یادگیری ماشینی یک برنامه رایانه ای است که با مرور زمان و از طریق مشاهدات جدید و داده های آموزشی ، همچنان به پیش بینی های خود ادامه می دهد. به عبارت دیگر ، همیشه یاد می گیرد ، و از آنجا که همیشه یاد می گیرد ، نتایج جستجو باید دائماً در حال بهبود باشد.

به عنوان مثال ، اگر متوجه یک یو آر ال با رتبه پایین تر شود که نتیجه بهتری نسبت به یو آر ال با رتبه بالاتر به کاربران می دهد ، آن ها را جابجا می کند.

این برای سئوکاران به چه معناست؟

از آنجا که گوگل استفاده از Rankbrain را برای ارتقا مرتبط ترین و مفیدترین مطالب ادامه خواهد داد ، ما باید بیش از گذشته بر تحقق هدف جستجوگر تمرکز کنیم. بهترین اطلاعات و تجربه را برای جستجوگرانی که ممکن است در صفحه شما قرار بگیرند فراهم کنید.

کلیک (بازدید از جستجو)

زمان در صفحه (مدت زمانی که بازدید کننده قبل از ترک یک صفحه در آن صفحه صرف کرده است)

نرخ گزاف گویی (درصد کل جلسات وب سایت که کاربران فقط یک صفحه را مشاهده می کنند)

“کاملاً واضح است که هر موتور جستجوی معقولی از داده های کلیک بر روی نتایج خود استفاده می کند تا برای بهبود کیفیت نتایج جستجو ، در رتبه بندی قرار گیرد. مکانیک واقعی نحوه استفاده از داده های کلیک اغلب اختصاصی است ، اما گوگل این نکته را آشکار می کند که از هر محتوای مفیدی باعث داده ی کلیکی بیشتری میشود “

آزمایشات مختلف تأیید کرده اند که گوگل ترتیب رتبه بندی در صفحه موتور جستجو را در پاسخ به تعامل جستجوگر تنظیم می کند

از آنجا که از معیارهای تعامل کاربر به وضوح برای تنظیم رتبه بندی در صفحه موتور جستجو ها برای کیفیت و تغییر رتبه موقعیت به عنوان یک محصول جانبی استفاده می شود ، به راحتی می توان گفت که سئو ها باید برای تعامل بهینه شوند. تعامل کیفیت عینی صفحه وب شما را تغییر نمی دهد ، بلکه ارزش شما را برای جستجوگران نسبت به سایر نتایج آن سوالات تغییر می دهد. به همین دلیل ، اگر رفتار جستجوگران نشان دهد که صفحات دیگر را بیشتر دوست دارند ، پس اگرهیچ تغییری در صفحه یا لینکهای آن رخ ندهد، رتبه بندی کاهش می یابد.

جستجوی محلی

یک موتور جستجوی مانند گوگل دارای فهرست اختصاصی لیست های مشاغل محلی است که از آن نتایج جستجوی محلی ایجاد می کند.

اگر در حال انجام کارهای محلی سئو برای مشاغل دارای مکان فیزیکی هستید ، مشتریان می توانند به آن مراجعه کنند (به عنوان مثال: دندانپزشک) یا برای مشاغلی که برای بازدید از مشتریان خود در حرکت هستند (به عنوان مثال: لوله کش) ، مطمئن شوید که تأیید و بهینه سازی دارید.

جهت بهینه سازی سایت خود بر روی لینک زیر کلیک نمایید
بهینه سازی سایت وال ویرا