طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

قدم پنجم یادگیری سئو

سئو فنی

دانش فنی اولیه به شما کمک می کند سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و اعتبار را نزد توسعه دهندگان ایجاد کنید.

اکنون که محتوای ارزشمندی را در زمینه تحقیقات جامع کلمات کلیدی تهیه کرده اید ، اطمینان حاصل کنید که نه تنها توسط انسان ، بلکه توسط موتورهای جستجو نیز قابل خواندن است!

نیازی نیست که درک فنی عمیقی از این مفاهیم داشته باشید ، اما مهم است که درک کنید این دارایی های فنی چه کاری انجام می دهند تا بتوانید هوشمندانه در مورد آنها با توسعه دهندگان صحبت کنید. صحبت با زبان برنامه نویسان مهم است زیرا احتمالاً برای انجام برخی از بهینه سازی های خود به آنها نیاز خواهید داشت. اگر نمی توانند درخواست شما را درک کنند یا اهمیت آن را ببینند بعید است آنها سوالات شما را در اولویت قرار دهند. وقتی اعتبار و اعتماد خود را با ابزارهای خود تثبیت کردید ، می توانید نوار قرمز را که معمولاً مانع از انجام کارهای اساسی می شود ، از بین ببرید.
سئوکارها برای موثر بودن به پشتیبانی بین تیمی نیاز دارند
داشتن یک رابطه سالم با برنامه نویسان خود بسیار حیاتی است تا بتوانید با موفقیت از چالش های سئو از هر دو طرف مقابله کنید. منتظر نمانید تا مشکلی کوچک در یک مسئله فنی باعث ایجاد نکته ای منفی در سئو شود و یک توسعه دهنده را درگیر کند. در عوض ، با هدف پرهیز از مسائل کلی ، برای مرحله برنامه ریزی نیروها را متحد کنید. اگر این کار را نکنید ، بعداً می تواند برای شما وقت و هزینه داشته باشد.

فراتر از پشتیبانی گروهی ، اگر بخواهید از ساختار صفحات وب خود برای انسان و خزنده اطمینان حاصل کنید ، درک بهینه سازی فنی برای سئو بسیار ضروری است. برای این منظور ، این مقاله را به سه بخش تقسیم کرده ایم:

نحوه کار وب سایت ها
موتورهای جستجو چگونه وب سایت ها را درک می کنند
نحوه تعامل کاربران با وب سایت ها
از آنجا که ساختار فنی یک سایت می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد آن بگذارد ، درک این اصول برای همه افراد بسیار مهم است. همچنین ممکن است ایده خوبی باشد که این قسمت از راهنما را با برنامه نویسان ، نویسندگان محتوا و طراحان خود به اشتراک بگذارید تا همه طرف های درگیر در ساخت سایت در یک صفحه باشند.
نحوه کار وب سایت ها
بهینه سازی موتور جستجو فرآیند بهینه سازی وب سایت برای جستجو است ، سئو کارها حداقل به درک اساسی از چیزی که بهینه سازی می کنند نیاز دارند!

در زیر ، به طور خلاصه سفر وب سایت از خرید نام دامنه تا حالت کامل ارائه شده در مرورگر را بیان می کنیم.

دانستن این موضوع در مورد وب سایت ها به دلایل مهم برای سئوکاران بسیار مهم است:

مراحل انجام این روند مونتاژ صفحه وب می تواند بر زمان بارگذاری صفحه تأثیر بگذارد و سرعت نه تنها برای نگه داشتن کاربران در سایت شما مهم است ، بلکه یکی از عوامل رتبه بندی گوگل است.
گوگل منابع خاصی مانند جاوا اسکریپت را با “پاس دوم” ارائه می دهد. گوگل ابتدا بدون جاوا اسکریپت به صفحه نگاه می کند ، سپس چند روز تا چند هفته بعد ، جاوا اسکریپت را ارائه می دهد ، به این معنی که عناصر مهم سئو که با استفاده از جاوا اسکریپت به صفحه اضافه می شوند ، نمایه نمی شوند.
تصور کنید که روند بارگیری وب سایت رفت و آمد شما برای کار است. شما در خانه آماده می شوید ، وسایل خود را جمع می کنید تا به دفتر بیاورید ، و سپس سریعترین مسیر را از خانه خود به محل کار خود طی می کنید. احمقانه است که فقط یکی از کفش های خود را بپوشید ، مسیر طولانی تری را برای کار خود طی کنید ، وسایل خود را در دفتر بیاندازید ، سپس بلافاصله به خانه برگردید تا کفش دیگر خود را تهیه کنید ، درست است؟ این به نوعی همان کاری است که وب سایت های ناکارآمد انجام می دهند. این فصل به شما می آموزد که چگونه تشخیص دهید که وب سایت شما در چه شرایطی ناکارآمد است ، چه کاری برای ساده سازی می توانید انجام دهید ، و نتایج مثبت در رتبه بندی و تجربه کاربری شما که می تواند ناشی از آن ساده سازی باشد.
نحوه دسترسی یک وب سایت از سرور به مرورگر دیگر
دامنه درخواست کاربر، هنگامی که این نام از طریقDNSبه آدرسlPمتصل شده است ، افراد می توانند با تایپ مستقیم نام دامنه در مرورگر خود یا کلیک کردن روی پیوند به وب سایت شما منتقل شوند.
وقتی مرورگر درخواست می کند، این درخواست برای یک صفحه وب باعث می شود تا مرورگر درخواست تبدیلDNSرا برای تبدیل نام دامنه به آدرسlPخود ایجاد کند. سپس مرورگر کدی را که صفحه وب شما با آن ساخته شده است مانندHTML،CSSو جاوا اسکریپت از سرور درخواست می کند.
سرور منابعی را ارسال می کند. هنگامی که سرور درخواست وب سایت را دریافت کرد ، پرونده های وب سایت را برای جمع آوری در مرورگر جستجوگر ارسال می کند.
مرورگر درخواست های نهایی را ارائه می دهد. مرورگر تنها پس از بارگیری ، تجزیه و تحلیل و اجرای کد لازم صفحه ، یک صفحه وب را نشان می دهد ، بنابراین در این مرحله ، اگر مرورگر برای نمایش وب سایت شما به کد اضافی نیاز دارد ، یک درخواست اضافی از سرور شما ایجاد می کند .
وب سایت در مرورگر ظاهر می شود. پس از همه اینها ، وب سایت شما اکنون از کد به آنچه در مرورگر خود می بینید تبدیل شده است (ارائه شده است).
در موردasyncبا توسعه دهندگان خود صحبت کنید!
چیزی که می توانید با برنامه نویسان خود در میان بگذارید ، کوتاه کردن مسیر رندر مهم با تنظیم اسکریپت ها به async” است ، درصورتی که نیازی به ارائه محتوای بالاتر از این حد نیست ، که باعث بارگیری سریعتر صفحات وب شما می شود.asyncبهDOMمی گوید که در حالی که مرورگر اسکریپت های مورد نیاز برای نمایش صفحه وب شما را می آورد ، می تواند به جمع آوری آن ادامه دهد. اگرDOMمجبور باشد هر بار که مرورگر اسکریپتی را می گیرد ، مونتاژ را متوقف کند (“اسکریپت های مسدود کننده رندر” نامیده می شود) ، می تواند بارگذاری صفحه شما را کند کند. این مثل این خواهد بود که هر وقت یکی از شما برای سفارش به پیشخوان می رفتید ، برای صرف غذا با دوستانتان بیرون بروید و مکالمه را مکث کنید ، فقط پس از بازگشت آنها از سر می گیرید. باasync، شما و دوستانتان می توانید حتی وقتی یکی از شما در حال سفارش دادن است به چت ادامه دهید. همچنین ممکن است بخواهید بهینه سازی های دیگری را کهdevsمی توانند برای کوتاه کردن مسیر رندر حیاتی ، مانند حذف اسکریپت های غیرضروری به طور کامل مانند اسکریپت های ردیابی قدیمی ، انجام دهند ، ارائه دهید.

اکنون که می دانید چگونه یک وب سایت در مرورگر ظاهر می شود ، ما به آنچه یک وب سایت از آن ساخته شده است تمرکز خواهیم کرد – به عبارت دیگر کد (زبان های برنامه نویسی) که برای ساخت آن صفحات وب استفاده می شود.

رایج ترین موارد عبارتند از:
– HTMLآنچه یک وب سایت می گوید (عناوین ، محتوای بدن و غیره)
– Cssظاهر وب سایت (رنگ ، فونت ها و غیره)
– جاوا اسکریپت نحوه رفتار (تعاملی ، پویا و غیره)
HTML
مخفف زبان نشانه گذاری ابرمتن است و به عنوان ستون فقرات یک وب سایت عمل می کند. عناصری مانند عنوان ، پاراگراف ، لیست و محتوا همه درHTMLتعریف شده اند.

در اینجا مثالی از یک وب و نحوهHTMLمتناظر با آن آمده است:
W3SchooLمکان مورد علاقه ما برای یادگیری و تمرینHTML،Cssو جاوا اسکریپت است.
صفحه
CSS
این همان چیزی است که باعث می شود صفحات وب شما از قلم ها ، رنگ ها و طرح های خاصی استفاده کنند.HTMLبرای توصیف محتوا ایجاد شده است ، بنابراین وقتیCSSوارد صحنه شد ، یک تغییر دهنده بازی بود. با استفاده ازCSS، بدون نیاز به کدگذاری دستی سبک ها درHTMLهر صفحه ، می توان صفحات وب را “زیبا” کرد ، این یک فرایند دشوار ، به ویژه برای سایت های بزرگ است.
از آنجا که دستورالعمل های سبک به جایHTMLصفحه شما می توانند در فایلهای صفحه سبک خارجی (پرونده هاCSS) زندگی کنند ، باعث می شود صفحه شما از نظر کد کمتر باشد ، باعث کاهش اندازه انتقال فایل و بارگذاری سریعتر شود.
مرورگرها هنوز مجبورند مانند فایلCSSشما منابعی را بارگیری کنند ، بنابراین فشرده سازی آنها باعث بارگیری سریعتر صفحات وب شما می شود و سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی است.
داشتن صفحات دارای محتوای بیشتر از میزان بارگذاری با کد ، می تواند منجر به نمایه سازی بهتر محتوای سایت شما شود.
با استفاده ازCSSبرای پنهان کردن پیوندها و محتوا می توانید وب سایت شما را به صورت دستی مجازات کرده و از فهرست گوگل حذف کنید.
جاوا اسکریپت: نحوه رفتار یک وب سایت
در روزهای ابتدایی اینترنت ، صفحات وب باHTMLساخته می شدند. وقتیCSSآمد ، محتوای صفحه وب توانایی سبک گرفتن را داشت. وقتی زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت وارد صحنه شد ، وب سایت ها اکنون نه تنها می توانند ساختار و سبک داشته باشند ، بلکه می توانند پویا باشند.

جاوا اسکریپت فرصت های زیادی را برای ایجاد غیراستاتیک ایجاد صفحه وب ایجاد کرده است. وقتی کسی تلاش می کند به صفحه پیشرفته با این زبان برنامه نویسی دسترسی پیدا کند ، مرورگر آن کاربر جاوا اسکریپت را در برابرHTMLساکن که سرور برگردانده است ، اجرا می کند و در نتیجه یک صفحه وب با نوعی تعامل ایجاد می شود.

جاوا اسکریپت را قطعاً در عمل دیده اید – شاید فقط از آن اطلاع نداشته باشید! به این دلیل که جاوا اسکریپت تقریباً می تواند هر کاری را برای یک صفحه انجام دهد. به عنوان مثال می تواند یک پنجره بازشو ایجاد کند ، یا می تواند منابع شخص ثالث مانند تبلیغات را برای نمایش در صفحه شما درخواست کند.
ارائه در سمت مشتری در مقابل ارائه در سمت سرور
جاوا اسکریپت می تواند برخی از مشکلات را برای سئو ایجاد کند ، از آنجا که موتورهای جستجو جاوا اسکریپت را به همان روشی که بازدیدکنندگان انسانی مشاهده نمی کنند ، نمی بینند. این به دلیل ارائه سمت کلاینت در مقابل سرور است. بیشتر جاوا اسکریپت در مرورگر مشتری اجرا می شود. از طرف دیگر ، با رندر سمت سرور ، پرونده ها در سرور اجرا می شوند و سرور آنها را به حالت کاملاً رندر شده به مرورگر می فرستد.

عناصر صفحه حساس به جستجوگرها مانند متن ، پیوندها و برچسب هایی که در سمت مشتری با جاوا اسکریپت بارگذاری می شوند ، نه اینکه درHTMLشما نشان داده شوند ، تا زمانی که ارائه شوند ، از کد صفحه شما قابل مشاهده نیستند. این بدان معنی است که خزنده های موتور جستجو آنچه در جاوا اسکریپت شماست را نمی بینند – حداقل در ابتدا.

گوگل می گوید ، تا زمانی که ربات گوگل را از خزیدن پرونده های جاوا اسکریپت خود منع نکنید ، آنها به طور کلی می توانند صفحات وب شما را درست مانند یک مرورگر ارائه و درک کنند ، این بدان معناست که ربات گوگل باید همان مواردی را که کاربر مشاهده می کند مشاهده کند. اما ، به دلیل این “موج دوم نمایه سازی” برای جاوا اسکریپت سمت مشتری ، گوگل می تواند عناصر خاصی را که فقط پس از اجرای جاوا اسکریپت در دسترس هستند ، از دست بدهد.

همچنین موارد دیگری وجود دارد که ممکن است در روند ارائه صفحات وب شما توسط ربات گوگل اشتباه شود ، که می تواند از درک گوگل در جاوا اسکریپت شما جلوگیری کند:
سرور شما نمی تواند همه درخواست ها را برای خزیدن محتوای شما انجام دهد
جاوا اسکریپت برای درک ربات گوگل بسیار پیچیده یا قدیمی است
جاوا اسکریپت محتوا را در صفحه نمی گذارد تا زمانی که خزنده با صفحه به پایان برسد و به صفحه دیگر منتقل شود
نیازی به گفتن نیست ، اگرچه جاوا اسکریپت امکانات زیادی برای ایجاد صفحه وب ایجاد می کند ، اگر مراقب نباشید ، می تواند برخی از پیامدهای جدی را نیز برای سئو سایت شما ایجاد کند.

خوشبختانه راهی برای بررسی اینکه آیا گوگل همان بازدیدکنندگان شما را می بیند وجود دارد. برای دیدن صفحه ای که ربات گوگل صفحه شما را مشاهده می کند ، از ابزار “بازرسیURL” از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید. به سادگیURLصفحه خود را در نوار جستجویGSCجایگذاری کنید:
بعد از اینکه ربات گوگل آدرسURLشما را مجدداً بازیابی کرد ، روی “مشاهده صفحه آزمایش شده” کلیک کنید تا نحوه خزیدن و نمایش صفحه خود را ببینید.

در عوض ، خواهید دید که ربات گوگل چگونه صفحه شما را مشاهده می کند در مقابل اینکه بازدید کننده (یا شما) می تواند صفحه را ببیند. در برگه “اطلاعات بیشتر” ، گوگل لیستی از منابعی که نتوانسته اند برایURLوارد شده به شما نشان دهند.

درک نحوه کار وب سایت ها پایه اساسی برای آنچه در ادامه خواهیم گفت: بهینه سازی های فنی برای کمک به گوگل برای درک بهتر صفحات وب سایت شما.

موتورهای جستجو چگونه وب سایت ها را درک می کنند
تصور کنید یک خزنده موتور جستجو است و در حال اسکن کردن مقاله 10 هزار کلمه ای در مورد نحوه پخت کیک است. چگونه نویسنده ، دستور العمل ، مواد اولیه یا مراحل لازم برای پخت کیک را شناسایی می کند؟ این همان جایی است که نشانه گذاری طرح وجود دارد. به شما امکان می دهد طبقه بندی مشخص تری از نوع اطلاعات موجود در صفحه خود را به موتورهای جستجو برسانید.

علاوه بر اینکه به ربات هایی مانند گوگل کمک می کند محتوای خاصی را در مورد چیزهایی بشناسند ، نشانه گذاری طرح می تواند ویژگی های خاصی را برای همراهی صفحات شما در رتبه بندی در صفحه ی جستجو فراهم کند. از این ویژگی های خاص به عنوان “قطعه های غنی” یاد می شود و احتمالاً آنها را در عمل مشاهده کرده اید. آنها مواردی مانند:

چرخ فلک های برتر داستان ها
ستاره ها را مرور کنید
جعبه های جستجو برای لینک های سایت
دستور پخت
به یاد داشته باشید ، استفاده از داده های ساختاریافته می تواند به وجود یک قطعه غنی کمک کند ، اما آن را تضمین نمی کند. با افزایش استفاده از نشانه گذاری طرحواره ، احتمالاً در آینده انواع دیگری از قطعه های غنی اضافه می شوند.