طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

لاراول چیست

امروزه برخلاف گذشته که برنامه نویس ها مجبور به تکرار کدهای رایج و وقت گیر بوده اند  برای سرعت بخشیدن فرایند برنامه نویسی فریمورک های زیادی ساخته شده اند لاراول محبوب ترین فریم ورک php است اما چه ویژگی هایی این فریم ورک را به محبوب ترین فریم ورک این زبان برنامه نویسی فرانت-اند تبدیل کرده؟ در این مقاله وال ویرا  به صورت کامل میخواهم فریم ورک لاراول را به شما معرفی کنم.

 فریم ورک چیست؟

فریم ورک یا Framework یک قالب کاری یا یک چارچوب است. فریم ورک ها به توسعه دهندگان کمک میکنند  کمک میکنند تا کد نویسی با نظم و ساختار بهتری انجام  دهند. توسعه دهندگان از فریم ورک ها استفاده میکنند تا مجبور نباشند کدهای رایج  را از اول بنویسند  در نتیجه در زمان صرفه جویی میشود . فریم ورک ها باعث ایجاد شیوه های مناسب و سازگار در کدها میشوند.

 برای اطلاع از هزینه کلاس های آموزشی وال ویرا تماس بگیرید

021-66413754

زبان php چه ویژگی هایی دارد؟

Phpphp  یکی از پر طرفدارترین زبان های اسکریپت نویسی است.  را میتوان جز لیست پولساز ترین زبان های برنامه نویسی قرار دهیم. PHP  (PHypertext Preprocessor) که در ابتدا مخفف (Personal Home Page) بود، یک زبان قدرتمند اسکریپت نویسی(open source) تحت وب و سمت سرور است و برای ساخت وب سایت های پویا و داینامیک مورد استفاده قرار میگیرد

مقاله پیشنهادی:مسیریادگیری برنامه نویسی بک اند(Back-End)

مزایای زبان php چیست؟

مقاله پیشنهادی:پیش نیاز یادگیری php چیست ؟یادگیری PHP را از کجا شروع کنیم؟

فریم ورک‌های زبان برنامه نویسی PHP

پیش نیازهای لاراول

می‌توانید Laravel را در اکثر سرورها نصب کنید یا با استفاده از یک ماشین مجازی در یک لپ‌تاپ آن را اجرا کنید. امکانات مورد نیاز اصلی عبارتند از:

آیا لاراول آینده شغلی دارد؟

 Php یکی از پردرامد تربین زبانهای برنامه نویس است و لاراول مهمترین فریمورک زبان برنامه نویسی PHP است و توسط بسیاری از شرکت‌ها در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که یادگیری حرفه‌ای لاراول به شما این امکان را می‌دهد تا آینده کاری‌ مناسبی داشته باشید  و از وجود فرصت‌های شغلی متعدد مطمئن باشید

مقاله پیشنهادی:یادگیری برنامه نویسی چقدر طول می کشد؟

یادگیری لاراول چقدر طول می‌کشد؟

 برای این سوال جواب مشخصی وجود ندارد این کاملا به  میزان تمرین و فعالیت شخص شما بستگی دارد. افرادی که php را به خوبی کارکرده باشند و با مفهوم و روش استفاده OOP و MVC در PHP به خوبی آشنا باشند با تلاش و تمرین خوب می‌توانند به سادگی لاراول را یادبگیرند و از آن در پروژه‌های خود استفاده کنند. به این مورد توجه داشته باشید که زمان یادگیری هرفرد با فرد دیگر متفاوت است

مزایا فریم ورک لاراول

استفاده از معماری MVC

اولین و بهترین مزیت استفاده از فریم ورک لاراول این است که از الگوی معماری مبتنی بر مدل، نمایش و کنترلر پیروی می کند و یک نحو زیبا بیانگر دارد که آن را شی گرا می کند.

متن باز (Open Source) بودن

لاراول یک فریم ورک متن باز است به همین دلیل استفاده از ان برای توسعه دهندگان بک اند بسیار کاربردی است. به زبان ساده اگر یک فریمورک  اپن سورس یا متن باز باشد، کد آن آزادانه و رایگان در اختیار همه قرار دارد. یعنی می‌توانید آزادانه این کد را دریافت یا ویرایش کرده و نسخه مخصوص به خودتان را استفاده کنید .

یادگیری اسان

به شرط اینکه شما php را خوب کار کرده باشید و با مباحث OOP و MVC کامل آشنا شده باشید. در این صورت است که به سادگی با تمرین مناسب می‌توانید لاراول یادبگیرید و از آن در پروژه‌های خود استفاده کنید.

برای اطلاع از هزینه کلاس های آموزشی وال ویرا تماس بگیرید

021-66413754

جامعه بزرگ کاربران

 محبوبیت بالای این فریم ورک php باعث شده است که جامعه بسیار زیادی از برنامه نویسان از این فریم ورک استفاهد کنند.درنتیجه اگر هرجایی سوال یا اشکالی برایتان پیش امد با یک سرچ در سایت های لاراول میتوانید به سرعت جواب و راه حل مشکل خود را پیدا کنید.

Middleware در فریم ورک لاراول

لاراول برای پردازش ریکوئست‌ها از میان افزار یا Middleware استفاده می‌کند. می‌توان گفت که Middleware پلی میان Request و برنامه است. تمام Request‌ها در لاراول مجبورند از این پل عبور کنند. مثلا لاراول برای تشخیص کاربرانی که احراز هویت نکرده اند از یک میدلور به نام Auth استفاده می‌کند. تمام صفحاتی که از میدلور Auth استفاده کنند، در صورت باز شدن توسط کاربران احراز هویت نشده به صفحه ورود یا لاگین منتقل می‌شوند.

ORM ابزار 

Eloquent ORM پیاده سازی ORM داخلی لاراول است. لاراول در مقایسه با سایر فریمورک‌های موجود، بهترین نقشه‌بردار شی رابطه‌ای را دارد. این نگاشت شی – رابطه ای به شما امکان می دهد با استفاده از نحو بیانی با اشیاء پایگاه داده و روابط پایگاه داده خود تعامل داشته باشید.

برای برقرار کردن پلی ارتباطی بین بانک‌های اطلاعاتی (Database) و اجرای Query استفاده می‌کند، یکی از مهمترین آن‌ها ایجاد برخی از محدودیت‌ها بین اشیا ساخته شده توسط شما و جدول اطلاعاتی یا Database می‌باشد را می‌دهد. به‌طور مثال فرض کنید یک جدول در Database به‌نام Posts دارید و برای ارتباط با آن, یک Model به‌نام Posts ایجاد کرده‌اید. حال اگر بخواهید تمام داده‌های جدول Posts را بدون استفاده از ORM و Eloquent دریافت کنید، مجبورید یک Query بنویسید. اما با استفاده از Eloquent، تنها کافیست از دستور ()Posts::all استفاده کنید.