طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

محبوب ترین توزیع های لینوکس

توزیع های لینوکس یعنی چه؟

یک سیستم عامل لینوکس تشکیل شده است از یک کرنل اصلی که تروالدز نوشته است ، یک سری نرم افزار مانند یک نرم افزار مدیریت پکیج ها و کتابخانه های ویژه و سیستم پنجره و محیط دسکتاپ. هر توزیع به صورت ویژه این نرم افزار ها را برای خودش و برای کاربردی خاص سفارشی میکند. فرضا در کاری که مخصوص امنیت شبکه ساخته شده است ایزارهای بسیار زیادی برای این کار درآن قرار داده شده است. نکته این است که ممکن است از یک توزیع ، فرزندانی هم به وجود بیاید. مثلا یکی از پر جمعیت ترین خانواده ها در لینوکس خانواده دبیان است. که از قالب پرونده های deb استفاده میکنند. حال ببینیم در دنیای لینوکس چخبر است؟

Zorin OS

این سیستم عامل بر پایه اوبونتو ساخته شده و نصب آ« تقریبا شبیه به نصب اوبونتو و گیر سختی ندارد همچنین میشود به صورت دوال بوت هم نصبش کرد. یکی از نکات بارز این سیستم وجود ابزارهای بسیار قدرتمند برای سفارشی کردن محیط دسکتاپ به شکلی است که شما تا قبل از این با آن کار کرده اید.

Elementary OS

کمترین نرم افزار از پیش تعیین شده را میتوانید در این نسخه پیدا کنید.سفارشی سازی از ظاهر دسکتاپ تا نرم افزارهای مورد استفاده در این نسخه معنا پیدا میکند.

Gentoo Linux

جامعه ای کوچک اما راهنمایی بزرگ. بزرگترین مزیت این نسخه وجود مستندات کامل درباره چگونگی کار با این سیستم عامل است.

Open SUSE

این نسخه یکی از بهترین ها است. جامعه گسترده ای در حال همکاری با این سیستم عامل هستند و هر روز آن را از روز قبل بزرگتر و پرکاربردتر میکنند. SUSE یک نسخه عالی برای کامپیوتر های خانگی است.

Debian

با ثبات ترین نسخه لینوکس که هر دو سال یک بار نسخه جدید و پایداری را ارائه میکند و مادر یک خانواده پر جمعیت است و بعنوان یک کوهنورد در دنیای لینوکس شناخته میشود.

Linux Mint

محبوب ترین و کاربر پسندترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو. Mint برای همه جذاب است، چه تازه واردان چه افراد حرفه ای.