طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی برای کسب و کار

مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تجارت چیست؟

در نظر بگیرید که در حال حاضر بیش از 4.2 میلیارد کاربر فعال رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد.

اگر در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود از مزایای اجتماعی استفاده نمی کنید ، راهی سریع ، ارزان و موثر برای دسترسی به تقریبا نیمی از جمعیت جهان را از دست می دهید.

بیایید راههای متعددی را بررسی کنیم که از طریق آنها رسانه های اجتماعی می توانند به شما در برقراری ارتباط با مخاطبین هدف ، تعامل با مشتریان و توسعه کسب و کار کمک کنند.

مزایای رسانه های اجتماعی برای ایجاد برند:

1. افزایش آگاهی از برند

با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند ، سیستم عامل هایی مانند فیس بوک ، اینستاگرام یا توییتر مکانی طبیعی برای دسترسی به مشتریان بالقوه جدید و بسیار هدفمند است.

فکر می کنید مردم فقط با برند هایی که از قبل در رسانه های اجتماعی می شناسند ارتباط برقرار می کنند؟ در نظر بگیرید که 83 درصد از کاربران اینستاگرام می گویند محصولات جدیدی را در این پلتفرم کشف کرده اند.

2. برند خود را انسانی کنید

توانایی ایجاد ارتباطات واقعی انسانی (به عنوان مثال لحظات رابطه معنی دار) یکی از مزایای کلیدی رسانه های اجتماعی برای تجارت است. دنبال کنندگان خود را به افرادی که شرکت شما را تشکیل می دهند معرفی کنید و نحوه استفاده مشتریان و استفاده از محصولاتتان را به نمایش بگذارید.

اصالت باعث ایجاد اعتماد می شود. اعتماد ، به نوبه خود ، استقبال بازاریابی را افزایش می دهد و مشاغل جدید را پیش می برد. و فضای اجتماعی مجازی بهترین مکان برای واقعی شدن است!

نشان دهید که چگونه ارزش های برند خود را پذیرفته اید ، محصول شما در زندگی واقعی چگونه کار می کند و چگونه منافع کارکنان و مشتریان خود را در اولویت قرار می دهید.

3. نام تجاری خود را به عنوان یک رهبر فکری تثبیت کنید

مردم برای بینش و اطلاعات به دنبال برند ها هستند … و هیچ مکانی بهتر از رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن آن وجود ندارد.

صرف نظر از اینکه صنعت شما در چه بخشی است ، رسانه های اجتماعی این فرصت را برای شما ایجاد می کنند که نام تجاری خود را به عنوان یک رهبر فکری معرفی کنید.

LinkedIn یک شبکه عالی است که در هنگام ایجاد رهبری فکری خود باید روی آن تمرکز کنید.

رئیس و بنیانگذار Hootsuite رایان هلمز بیش از 1.7 میلیون دنبال کننده در LinkedIn دارد ، جایی که بینش خود را در مورد رسانه های اجتماعی و کارآفرینی به اشتراک می گذارد.

4. در ذهن ماندگار باشید

طبق مطالعه مرکز تحقیقات پیو در سال 2021 ، هفتاد درصد از کاربران رسانه های اجتماعی حداقل یک بار در روز وارد حساب های خود می شوند و بسیاری از مردم (49 درصد!) اعتراف می کنند که روزانه چندین بار شبکه های اجتماعی خود را چک می کنند.

رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند تا هر زمان که طرفداران وارد سیستم می شوند با آنها ارتباط برقرار کنید. پست های اجتماعی خود را سرگرم کننده و آموزنده نگه دارید ، و پیروان شما خوشحال خواهند شد که مطالب جدید شما را در صفحه ی خود مشاهده کنند و شما را در ذهن خود حفظ کنند.

البته ، این بدان معنا نیست که شما باید به صورت شبانه روزی به حساب های خود چسبیده باشید. یک ابزار زمان بندی مانند Hootsuite می تواند به شما کمک کند تا محتوای رسانه های اجتماعی خود را برای ارسال از قبل برنامه ریزی کنید.

5. افزایش ترافیک وب سایت

پست ها و تبلیغات رسانه های اجتماعی راه های کلیدی برای افزایش بازدیدکنندگان از وب سایت شما هستند. به اشتراک گذاری مطالب عالی از وبلاگ یا وب سایت خود در کانال های اجتماعی خود ، راهی عالی برای جذب خوانندگان به محض انتشار یک پست جدید است. (حتی می توانید از برچسب های ردیابی UTM برای جمع آوری داده ها در کلیک های خود استفاده کنید!)

مشارکت در چت های اجتماعی همچنین می تواند راهی عالی برای افزایش دید شما ، جلب توجه افراد جدید ، به نمایش گذاشتن تخصص شما و افزایش ترافیک به وب سایت شما باشد.

آدرس وب سایت خود را در تمام نمایه های رسانه های اجتماعی خود قرار دهید تا افرادی که می خواهند درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند بتوانند این کار را با یک کلیک آسان انجام دهند.

6. ایجاد سرنخ

رسانه های اجتماعی راهی آسان و کم تعهد برای مشتریان بالقوه برای ابراز علاقه به کسب و کار و محصولات شما ارائه می دهد.

به عنوان مثال ، مک کارتی و استون از تبلیغات فیس بوک استفاده کردند که به افراد علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه های املاک و مستغلات خود، تنها با چند ضربه به آن دسترسی پیدا کنند.

تبلیغات 4.3 برابر بیشتر از سال قبل منجر به فروش شد ، با هزینه ای 2 برابر کمتر از کمپین های سنتی جستجوی دیجیتال با تبلیغات املاک و مستغلات.

7. فروش را افزایش دهید

حساب های اجتماعی شما بخش مهمی از فروش شما هستند – فرایندی که از طریق آن یک مخاطب جدید مشتری می شود.
با افزایش تعداد افرادی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، ابزارهای فروش اجتماعی توسعه می یابد ، شبکه های اجتماعی برای جستجوی محصولات و تجارت الکترونیکی اهمیت فزاینده ای پیدا خواهند کرد. زمان مناسبی است که تلاش های بازاریابی اجتماعی خود را با اهداف فروش هماهنگ کنید.

8. با اینفلوئنسرها شریک شوید

توصیه های دوستان و خانواده ، مانند بررسی ها ، نقش بسزایی در تصمیم گیری مصرف کنندگان دارد. وقتی در مورد محصول یا شرکت خود در رسانه های اجتماعی صحبت می کنید ، آگاهی و اعتبار برند را تقویت می کنید و خود را برای فروش بیشتر آماده می کنید.

یکی از راههای کلیدی برای هدایت دهان به دهان اجتماعی ، مشارکت با افراد تأثیرگذار است – افرادی که در رسانه های اجتماعی طرفداران زیادی دارند و می توانند توجه آن را به نام تجاری شما جلب کنند.

9. تبلیغ محتوا

تبلیغ محتوای خود در کانال های اجتماعی یک راه عالی برای به دست آوردن محتوای هوشمند و مورد تحقیق شما در حضور افراد جدید است ، که تخصص شما را ثابت کرده و مخاطبان خود را افزایش می دهد.

به عنوان مثال ، Hootsuite حقایق جالب و آمارهای مربوط به آخرین گزارش جهانی Digital 2021 خود را از طریق مجموعه ای از اینفوگرافیک ها با مخاطبان توییتر خود به اشتراک گذاشت.
برای به حداکثر رساندن مزایای رسانه های اجتماعی برای تجارت ، مطمئن شوید که یک برنامه بازاریابی محتوا نیز در نظر گرفته اید.

10. ویروسی شوید

وقتی افراد پست های اجتماعی شما را دوست دارند ، نظر می دهند و به اشتراک می گذارند و محتوای شما در معرض دید مخاطبان جدیدی قرار می گیرد .
همانطور که افراد محتوای شما را با شبکه های خود به اشتراک می گذارند و شبکه های آنها نیز از همین روش پیروی می کنند ، محتوای شما در سراسر اینترنت پخش می شود و به طور بالقوه هزاران یا حتی میلیون ها اشتراک گذاری می شود.