طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

معرفی 14 سایت برای تمرین برنامه نویسی

چطور به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شویم؟

آرزو داری که یک برنامه نویس حرفه و متخصص باشی؟برای تبدیل شدن به یک برنامه نویسی حرفه ای باید دو مورد رو رعایت کنید اول آموزش درست و اصولی و دوم تمرین!تمرین!تمرین

اگر در یک اموزشگاه به صورت حضوری برنامه نویسی را آموزش دیده باشید تمارین شما توسط مدرس مشخص و چک میشوند برای مثال دانشجویان برنامه نویسی آکادمی وال ویرا تمارینشان را بر روی پروژه های واقعی خود آکادمی انجام میدهند و تجربیات بسیار عالی ای را در زمینه برنامه نویسی  کسب میکنند اما اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید  که میخواهید برنامه نویسی را به صورت خودآموز از اینترنت و کورس های متفاوت  یادبگیرید  نیازدارید تا تمارین اصولی و درستی  را  به صورت آنلاین داشته باشید تا مطالبی که یادگرفته اید در ذهنتان بهتر و درست تر ثبت شوند. البته این را فراموش نکنید که تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه نیاز به تجربه زیاد است چرا که برنامه نویسی جدا از دانش غنی نیاز به آزمون و خطاهای بسیاری دارد.

در این مقاله از اکادمی وال ویرا میخواهم 15 سایت برای تمرین برنامه نویسی را بهتان معرفی کنم پس تا انتهای مقاله را مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی:مسیریادگیری برنامه نویسی بک اند(Back-End)

LeetCode   1.سایت برنامه نویسی

یکی از سایت های محبوب برای حل  مسائل الگوریتمی است. مهم نیست در چه سطحی باشید این سایت برای تمامی افراد با هر سطح دانش برنامه نویسی تمارینی در مسائل مختلف مانند جستجو، مرتب‌سازی، گراف‌ها، داینامیک، و … وجود دارد. یکی از ویژگی های این سایت برگزاری مسابقات هفتگی برای یادگیری بیشتر در تمامی سطوح است.

HackerRank  2.سایت برنامه نویسی

این سایت دارای یک مجموعه گسترده از مسائل الگوریتمی، مسائل جاوا، مسائل Python، و مسائل متنوع دیگری است که این مسائل از سطوح مبتدی تا پیشرفته و دشواری‌های مختلف برای تمرین بیشتر برنامه نویسان قرار داده شده.

CodeSignal 3.سایت برنامه نویسی

CodeSignal دارای یک مجموعه وسیع از مسائل الگوریتمی و برنامه‌نویسی است که از سطح مبتدی تا پیشرفته را تحت پوشش خود قرار داده. این مسائل به طور خاص برای بهبود مهارت‌های کدنویسی برنامه‌نویسان طراحی شده‌اند.  وبسایت  CodeSignal با نمایش آمار و پیشرفت شما در هنگام تمرین و حل مسائل به شما کمک می‌کند تا عملکرد خود را در حل مسائل و تمرین‌ها ارزیابی کنید.

مقاله پیشنهادی:چگونه برنامه نویس فرانت اند شویم؟

Codewars 4.سایت برنامه نویسی

Codewars از مفهوم “کاتا” استفاده می‌کند و مسائل کوتاه و چالش‌برانگیزی را به نام “کاتاها” ارائه می‌دهد. هر کاتا معمولاً یک مسئله با یک توضیح کامل و تست‌های مربوطه است. هر کاتا دارای یک سطح دشواری مشخص است که از مبتدی تا پیشرفته قابل تغییر است. این امکان به برنامه‌نویسان داده میشود تا مسائل متناسب با سطح مهارت خود را انتخاب کنند. Codewars از زبان‌های برنامه‌نویسی از جمله Python، JavaScript، Java، C#, Ruby و … پشتیبانی میکند.

Exercism 5.سایت برنامه نویسی

تمرین‌ها و محتواهای Exercism به صورت منبع باز (Open Source) منتشر می‌شوند و کاربران می‌توانند به بهبود و گسترش منابع کمک کنند. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا در جوامع گسترده برنامه‌نویسی مشارکت کنند. Exercism آموزش‌هایی را درباره مفاهیم مختلف برنامه‌نویسی ارائه می‌دهد. این آموزش‌ها به برنامه‌نویسان کمک می‌کنند تا علاوه بر حل مسائل، درک عمیق‌تری از مفاهیم برنامه‌نویسی پیدا کنند.

TopCoder 6.سایت برنامه نویسی

TopCoder یک سایت برنامه‌نویسی و مسابقه‌های آنلاین برنامه نویسی است که برنامه‌نویسان از سراسر جهان را به چالش می‌کشد. این سایت به عنوان یک پلتفرم برنامه‌نویسی تنظیم شده است که به برنامه‌نویسان این امکان را بدهد تا در مسابقات شرکت کنند و توانایی های خود  را در حل مسائل امتحان کنند.

Project Euler7. سایت برنامه نویسی

Project Euler یک سایت آموزشی و تمرین برنامه‌نویسی مختص حل مسائل ریاضی و الگوریتمی است. این سایت به نامِ “Leonhard Euler”، یک ریاضی‌دان و فیزیک‌دان معروف سوئیسی، اختصاص دارد. اهداف Project Euler عبارتند از تشویق برنامه‌نویسان به حل مسائل مرتبط با ریاضیات، اعمال مفاهیم الگوریتمی، و بهبود مهارت‌های حل مسائل برنامه‌نویسی است .

مقاله پیشنهادی:یادگیری برنامه نویسی چقدر طول می کشد؟

CodeChef8. سایت برنامه نویسی

  CodeChef  یکی دیگر از سایت هایی است که به صورت دوره‌ای مسابقات برنامه‌نویسی برگزار می‌کند که شامل چالش‌ها و مسائل  مختلفی از سطوح مبتدی تا پیشرفته است. این مسابقات با نام‌های مختلفی همچون “Long Challenge”، “Cook-Off” و “Lunchtime” شناخته می‌شوند. CodeChef کامل‌ترین سایت در وب برای برنامه نویسی رقابتی با بیش از 85 هزار مسائل برنامه نویسی تمرینی در بیش از 55 زبان برنامه نویسی است

Spoj9. سایت برنامه نویسی

SPOJ آرشیوی از مسائل برنامه‌نویسی با سطوح مختلف دشواری است این سایت  یک سیستم داوری برنامه نویسی آنلاین است این وبسایت با بیش از 3 هزار مشکل این امکان را به شما میدهد تا مهارت‌های خود را در زمینه‌های برنامه‌نویسی مانند ریاضی، فیزیک، پردازش تصویر و موارد دیگر تقویت کنید.

GeeksforGeeks10. سایت برنامه نویسی

این وبسایت یک سایت آموزشی با مجموعه‌ای از مقالات و تمرینات در زمینه‌های مختلف برنامه‌نویسی است که شما می توانید زبان برنامه نویسی مورد نظر خود را انتخاب کنید و تا زمانی که موثرترین نتایج را به دست آورید، روی آن کار کنید. با  تعامل بالایی که در انجمن این وبسایت قرار دارد تمارین شما به سرعت و بازخورد دریافت میکنند و به شما کمک می کند  تا توانایی های برنامه نویسی خود را بهبود بخشید و بهتر یادبگیرید.

Codeforces 11. سایت برنامه نویسی

 سوالات  این سایت  به طور عمده بر روی الگوریتم‌ها و مسائل تصمیم‌گیری تمرکز دارند. این سوالات اغلب به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهند تا با تصمیم‌گیری و طراحی الگوریتم به حل چالش‌های پیچیده بپردازند. Codeforces به صورت دوره‌ای مسابقات برنامه‌نویسی برگزار می‌کند. این مسابقات از سطح مبتدی تا پیشرفته و با میزان سختی طبقه بندی شده طراحی شده اند.

مقاله پیشنهادی:چگونه سرعت برنامه نویسی خود را افزایش دهیم؟

InterviewBit 12. سایت برنامه نویسی

آموزش ها و تمارین برنامه‌نویسی این وبسایت مختص مصاحبه‌های شغلی طراحی شده اند. InterviewBit به کاربران این امکان را می‌دهد تا تجربه مصاحبه را به صورت شبیه‌سازی شده تجربه کنند و بازخورد و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند تا بهترین نتیجه را در مصاحبه‌های شغلی خود داشته باشند.

AtCoder  13. سایت برنامه نویسی

AtCoder به صورت منظم مسابقات آنلاین مانند مسابقات روزانه، هفتگی، و مسابقات طولانی‌مدتی را برگزار میکند. این مسابقات از سطوح مختلف دشواری برای برنامه‌نویسان ارائه می‌شوند. مسابقات گذشته در کاربر در آرشیو ذخیره شده‌اند و برنامه‌نویسان می‌توانند به سوالات گذشته دسترسی پیدا کرده و تمرین کنند.

Programming Praxis 14.سایت برنامه نویسی

این سایت یک وبلاگ است که شامل تعدادی مسئله و مشکل جذاب به همراه راه حل می‌باشد. می‌توان مسائل مربوط به این حوزه‌های مختلف را ابتدا با روش خود حل کرده و سپس از راه حل‌های ارائه شده در آن کمک بگیرید و نتیجه کار خود را بررسی کنید