طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

مقایسه طراحی android و ios

اگر برنامه ای را طراحی می کنید ، احتمالاً برای هر دو سیستم – android و ios – خواهد بود.
اما مراقب باشید ، چندین تفاوت وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید. بر اساس دستورالعمل های Material Design و Human interface ، من مهمترین تفاوت بین هر دو سیستم عامل را به شما نشان خواهم داد.

سهم بازار جهانی

بر اساس آخرین داده های statcounter.com هر دو سیستم عامل 99.42٪ از سهم بازار را تشکیل می دهند. اندازه سهم بازار برای سیستم عامل های تک در هر کشور متفاوت است (iOS در ایالات متحده آمریکا و اروپا نسبت به آمار جهانی درصد بیشتری دارد) ، اما در سطح جهانی تعداد کاربران اندروید بسیار بیشتر است.

سیستم ناوبری

قبل از شروع به طراحی برنامه ، باید در مورد چگونگی بازگشت کاربران به صفحات درون برنامه فکر کنید.
android این قابلیت را با ناوبری پایین از جمله “‘back” حل می کند.
از طرف دیگر ، ios این ترکیب را ندارد ، بنابراین باید دکمه برگشت را مستقیماً به برنامه وارد کنید. معمولاً آن را در گوشه بالا سمت چپ قرار می دهیم.

ناوبری در اپلیکیشن

تفاوت در ناوبری اصلی یک برنامه است. طراحی برای اندروید با زبانه ها در قسمت بالای صفحه مشخص می شود. اپل از یک جز دیگر استفاده می کنند – ناوبری پایین.

دکمه های عملکرد

دکمه اقدام یک عنصر مهم برای دستیابی به اهداف کاربر و تجارت است. همچنین دو رویکرد متفاوت وجود دارد. سیستم طراحی مواد دکمه عملکردی شناور را برای اندروید ارائه می دهد. دستورالعمل های اپل توصیه می کنند که یک دکمه اقدام در گوشه بالا سمت راست قرار دهد

منطقه قابل لمس

هر دو سیستم عامل نیازهای متفاوتی برای حداقل اندازه هدف دارند. Dps و pts در این حالت برابر با پیکسل هستند.