طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

نحوه آموزش برنامه نویسی به بچه ها

شاید در ابتدا برای ما سوال پیش بیاید که مگر میشود به کودکان هم برنامه نویسی آموزش داد؟

پاسخ این است که قطعا میشود چرا که نه.

برنامه نویسی محدودیت سنی خاصی ندارد و هر زمان که کودک توانایی درک مسئله را داشته باشد میتواند آموزش ببیند . قطعا یادگیری برای بچه ها سخت است و شما همیشه باید کنار آن ها حضور داشته باشید و مطمئن شوید که مناسب ترین زبان را برای آن ها انتخاب کرده اید.

مارک زاکربرگ: تا 15 سال آینده همون طور که خواندن و نوشتن را به بچه ها یا می دهیم، برنامه نویسی را هم یاد خواهیم داد و افسوس می خوریم که چرا زودتر این کار را شروع نکرده ایم.

اسکرچ

اسکرچ یک زبان برنامه نویسی بصری است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT در سال 2007 ایجاد شده است و برخلاف زبان های برنامه نویسی سنتی مانند پایتون که برنامه نویس باید کد را بنویسد ، اسکرچ این امکان را می دهد تا با اتصال بلوک های کد به یکدیگر بازی ها و برنامه های تعاملی را به راحتی بسازید.

زبان Blockly

این زبان نسخه اصلاح شده اسکرچ با همان ساختار building blocks است که توسط گوگل و MIT توسعه یافته اما شما می توانید کد را در چندین زبان برنامه نویسی مختلف از جمله javascript ، lua ، PHP ، python و dart تولید کنید. این امر باعث شده تا Blockly علاوه بر یک زبان برنامه نویسی کودک پسند ، به یک ویرایشگر تصویری تبدیل شود.

python

پایتون از ساده ترین و متداول ترین زبان های برنامه نویسی جهان به شمار میرود ، علت اصلی آن میتواند قواعد ساده و تمرکز آن بر روی محیط سفید و بدون پیچیدگی باشد. و در نتیجه حتی تازه کاران و کودکان نیز به سرعت می توانند برنامه نویسی در این محیط را شروع کنند.

Alice

آلیس یک ابزار برنامه نویسی 3 بعدی است که برای آموزش مفاهیم زبان های برنامه نویسی شی گرا مانند ++C طراحی شده است. این ابزار نیز از روش بلوک ها و پازل ها استفاده می کند تا کودکان بتوانند به کمک بازی ها یا انیمیشن ها به برنامه ریزی حرکات دوربین ، مدل های 3بعدی و طراحی صحنه ها بپردازند.

Swift Playground

سویفت پلی گروند یک بازی اپل است که برای کودکان در برنامه swift طراحی شده است. این بازی به صورت دانلود رایگان از سوی اپل منتشر شده است و به هیچ دانش برنامه نویسی نیاز ندارد. این برنامه شامل بسیاری از آموزش های مختلف از دستورات swift است و اگر چه هیچ دانش برنامه نویسی در این برنامه مورد نیاز نیست، اما کودکان باید خواندن و نوشتن را آموزش دیده باشند تا به حل برخی از مشکلات بپردازند.