طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

نرم افزار های رمز نگاری برای حفاظت از اطلاعات

به جرات میتوان گفت یکی از عمده دغدغه های افراد حفظ اطلاعات از سرقت و کپی غیرقانونی آنها است. در این پست قصد داریم برای این مشکل از راه حلی به نام رمزنگاری استفاده کنیم.

BitLocker

این نرم افزار به طور پیش فرض بر روی ویندوز نصب است و شما یتوانید به طور کامل یک درایو از کامپیوترتان را رمز نگاری کنید و اطلاعات مهمتان را آنجا نگه دارید. نکته مثبتی که این نرم افزار دارد این است که کار با آن بسیار راحت است ، از طرفی نیاز نیست شما یک نرم افزار اضافه روی سیستمتان نصب کنید.

VeraCrypt

این نرم افزار برای ویندوز، لینوکس و مک موجود است و کاملا رایگان است و کد باز است؛ اگر به طراحی و ساخت نرم افزار های رمزنگاری علاقه دارید میتوانید کد منبع را دانلود کنید و آن را برای خودتان گسترش بدهید. این نرم افزار شباهت زیادی از نظر کار به بیت لاکر دارد.

FileValut 2

تنها برای سخت افزارهای مک ساخته شده و از نظر کارکرد شبیه به دو نرم افزار قبلی است البته یک نکته مثبت برای این نرم افزار وجود دارد و آن هم وجود یک راهنمای عالی در وب سایت رسمی اش است.

DiskCryptor

فقط برای ویندوز طراحی شده است ، البته از الگوریتم های پیشرفته تری نسبت به بیت لاکر و نرم افزارهای دیگر بهره میبرد ، البته میشود از این نرم افزار برای رمزکردن اطلاعات فلش دیسک ها هم استفاده کرد. از طرفی این نرم افزار رابط کاربری بسیار ساده و روانی هم دارد.

7-Zip

سون زیپ از دو جهت میتواند مورد استفاده قرار گیرد. در طرف اول این نرم افزار برای کم حجم کردن فایل های حجیم در حد گیگا بایت مورد استفاده قرار میگیرد. در طرف دوم میشود این فایل ها را رمزنگاری کرد و آنها را به راحتی جابجا یا به اشتراک گذاشت.